Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selviääkö te-keskuksen virkailijan kanssa asiointi pelkillä kyllä ja ei-vastauksilla?

Vierailija
06.04.2022 |

Jokerina en tiedä/en osaa sanoa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon miettiny samaa."täytyy miettiä""ilmoittelen sit" yms. neutraalit" ymmph" väli huomautukset.

Vierailija
2/7 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa poliitikkojen jargonia ja matkikaa. Työkkärin täti on parhaillaan ihan pyörryksissä puheesta mutta et ole luvannut mitään. Olen jo aika hyvin varautunut seuraavaan soittoon. Muutenkin aktiivileikkurin takia on kehiteltävä puolustuspuheita ettei mee kelan massit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen poliitikkomaisia, äärimmäisen ympäripyöreitä vastauksia. Mitä enemmän juttua ilman mitään varsinaista vastausta yhtään mihinkään sen parempi!

Vierailija
4/7 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ihmisiä töissä, joten  jos haluat sinua kohdeltavan yksilönä ja elämäntilanteesi mukaisesti kannattaa harkita ihan normaalia vuorovaikutusta kuin vakuuttaa olevasi puhekyvytön. Et puhekyvyttömänäkään pääse helpommalla, vaan silloin katsotaan että sinulla voi teetättää yksinkertaisia töitä  ja mitä tahansa saa tarjota. Enemmän harmia sinulle tulee hakea niihin töihin ja joutua sitten selittämään, miksi kieltäydyit esim.  sinulle tarjotusta pullonpalautuspisteen vastuuhenkilön tehtävistä. 

Virkailijat kartoittavat osaamisesi ja taitosi. Hyvässä lykyssä sinulle ei tarjota juuri siksi mitään töitä, koska töitä ei sinun koulutuksella olekaan. Voit myös itse ehdottaa lisäkoulutusta, ammatinvalintapsykologia yms ja jolloin tilannettasi mietitään lisää.

Vierailija
5/7 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hmm...", "Jaa-a.." ja "Niinpä niin.." sekä "Enpä ole tuota tullut ajatelleeksi" toimivat vastauksina hyvin.

Samoin "Aivan niin", "Justiinsa", ja lyhyt ytimekäs "Jepjep"

Vierailija
6/7 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pitää olla joku "suunnitelma" josta et ole varma vielä. Esim. "oon alkanut miettiä josko kouluttautuisin jollekin ihan toiselle alalle, mutta en ole vielä löytänyt mitään mulle sopivaa" . Samalla kun myös hoet että "haen kyllä aktiivisesti töitä, mutta ei ole tullut kutsua työhaastatteluun vielä" . Sillä tavalla sain itse status quo:n ja siten tuet jatkumaan. 

Vierailija
7/7 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa prepata te- tapaamista katsomalla eduskunnan kyselytuntia.

Siellä pitää poliittisesti korrektisti puhua paljon mutta esittää vähän aisiaa ja se oma asia ajoittaa vuosien päähän tapahtumaan sanomishetkestä.

Te-koordinaattoriasiantuntija on yleensä jonkun pakkopullan keksinyt asiakkaalleen jota alkaa jankata läpi. Sen väistäminen vaatii että on olemassa jokin oma argumentti tarjota seuraavaksi askeleeksi. Sillä yleensä pärjää oikein hyvin. Emmä-tiijä tyypit saa sitä mitä helpoiten te-tarjoaa eli 9-euron orjatyötä ja kuntouttavaa työpajahikityötä ilman kertyvää eläkettä ja kesälomia.