Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys facebookin kaveriehdotuksesta

Vierailija
26.09.2015 |

Tietääkö joku määrittyykö kaveriehdotukset vain jonkun oman kaverin ja omien hakujen kautta? Vai määrittyykö myös niin, että minulle ehdotetaan henkilöitä, jotka ovat käyneet katsomassa minun profiilia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ehdottaa niitä kaveriksi joita sun kavereilla on jo kavereina. Ei niitä jotka sua kyttää tai sä kyttäät.

Vierailija
2/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaa sulle kaikkia niitä ihastuneita, jotka vesi kielellä ovat tuijottaneet profiiliasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte ihania:D Valitettavasti vastaaja nro 2 ei ole voi olla oikeassa. Siellä kaveriehdotuksissa pyörii henkilö, johon kellään jo facebook kaverillani ei ole mitään yhteyttä. Olen käynyt hänen profiiliaan joskus katsomassa, mutta mietin näkyisikö minulla myös, jos joku kävisi katsomassa minun profiilia.

Vierailija
4/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun hakusi ei näy toiselle kaveriehdotuksena. Saat kaveriehdotuksia kavereidenkavereista mutta myös jos jätät hakusi poistamatta. Epäilen, että erilaiset tykkäämiset muualla facessa saattaa myös johtaa siihen että kyseinen henkilö näkyy siellä ehdotuslistalla. Siis mitään sen ihmeempää se lista nyt ei kerro: jos joku käy katsomatta etusivuasi niin sen perusteella hän ei näy siellä sinun listalla, teitä voi yhdistää joku sama listauskin esim. työpaikka, opiskelupaikka tai elämäntapakoulu ja olette olleet vaikka Helsinki-sivulla ja käyneet samaa keskusteluketjua tai olet tykännyt hänen jakamaansa valokuvaa jollain luontosivustolla..

Vierailija
5/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:10"]

Ootte ihania:D Valitettavasti vastaaja nro 2 ei ole voi olla oikeassa. Siellä kaveriehdotuksissa pyörii henkilö, johon kellään jo facebook kaverillani ei ole mitään yhteyttä. Olen käynyt hänen profiiliaan joskus katsomassa, mutta mietin näkyisikö minulla myös, jos joku kävisi katsomassa minun profiilia.

[/quote]

Niin, sinä käyt katsomassa hänen sivuaan -etkä poista sitä tietoa niin Face jättää hänet sinne ehdotuslistaan. HÄN ei tiedä että olet käynyt hänen sivuillaan. Jos hänen sivulleen ilmestyy sinä kaveriehdotuslistaan niin ei sen takia että jäät kiinni hänen etusivun selaamisesta. Jos poistat tuollaiset hakuetsinnät, Face ei laita häntä siihen (vain sinulle näkyvälle) listalle.

Vierailija
6/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:10"]

[/quote]

Niin, sinä käyt katsomassa hänen sivuaan -etkä poista sitä tietoa niin Face jättää hänet sinne ehdotuslistaan. HÄN ei tiedä että olet käynyt hänen sivuillaan. Jos hänen sivulleen ilmestyy sinä kaveriehdotuslistaan niin ei sen takia että jäät kiinni hänen etusivun selaamisesta. Jos poistat tuollaiset hakuetsinnät, Face ei laita häntä siihen (vain sinulle näkyvälle) listalle.
[/quote]

Hyvä juttu, kiitos selvennyksestä!

Vierailija
7/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pikku korjaus, huomasin joskus valeprofiililla että kun kyyläsin jotain sen kanssa, se tuli kaveriehdotuksiin ties kenelle ketä kyyläsin. Lisäksi eksäni parin vuoden takaa oli liittynyt viime toukokuussa faceen (josta en tosiaankaa tienny) ja se pällisteli ykkösenä mun kaveriehdotuksissa ties kuinka kauan niin arvelin että käy kyyläämässä mua ja kaveriks pyysikin jonkin ajan kuluttua. (En hyväksyny, haha)

Vierailija
8/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100 % varma, että facebook ehdottaa usein kaveriksi myös niitä, jotka stalkkaavat profiiliasi. Todistettu useasti.

Vierailija
9/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:45"]

Olen 100 % varma, että facebook ehdottaa usein kaveriksi myös niitä, jotka stalkkaavat profiiliasi. Todistettu useasti.

[/quote]

näin on. Omituisesti ehdottaa mulle kaveriksi henkilöä jonka kanssa olin tekemisissä pari viikkoa sitten.... En tod ole käynyt häntä etsimässä facesta. Eli hän on taatusti etsinyt minua ja siksi face ehdottaa kaveriksi koska meillä ei ole yhteisiä ystäviä.....

Vierailija
10/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:45"]

[/quote]

Mäkin oon ihan varma tästä. Toki ehdotuksissa on paljon myös varmasti ihmisiä ihan vain yhteisten kavereiden ja kiinnostuksenkohteiden perusteella, mutta se ei mitenkään selitä outoja sattumia ja ihmisiä, joihin ei ole minkäänlaista linkkiä. Esimerkiksi vähän aikaa sitten törmäsin kaupassa erääseen mieheen jonka tunsin etäisesti vuosia sitten. Vähän tämän jälkeen hän ilmestyi sivupalkkiin kaveriehdotuksiin. En keksi mitään muuta syytä kuin sen, että hän on kuulumisien vaihdon jälkeen halunnut käydä vielä kurkkaamassa profiiliani. Toinen hyvä esimerkki on, kun yhtäkkiä ehdotuksiin on alkanut hyppimään tapailemani miehen kavereita ja perheenjäseniä. Meillä ei ole yhtäkään yhteistä kaveria, mutta mies oli kuulemma kertonut vastikään minusta kavereilleen ja he ovat siis käyneet "tsekkaamassa" minut. Ihan järkevä systeemihän tuo on, että toisilleen tuntemattomat (mutta toisistaan kiinnostuneet) voivat helpommin lisätä kaveriksi ehdotuksen perusteella, mutta hassua on ettei tällaista kävijähistorian olemassaoloa voi myöntää. Hauskaa olisi, jos en voisi itse halutessaan laittaa esille tai piilottaa, niin kuin vaikka vanhassa hyvässä IRC-Galleriassa. Jos haluaa nähdä ketkä ovat vierailleet omalla sivulla, antaa luvan näkyä myös muiden listassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän