Tyttövauvamme nimi?
Meille syntyi tyttövauva 15.9. Minulla on periaatteena antaa syntymäpäivän nimipäivän mukaan nimi. Meidän edellinen lapsi sai nimensä näin. Nyt lapselle pitäisi tulla nimeksi Sirpa. Pidän nimestä, voisihan se olla parempikin, mutta tällä mennään. Mieheni sen sijaan vihaa nimeä. Hänen mielestä periaatteeni on tyhmä, mutta viime lapsen kohdalla syntymäpäivänä osui hyvä nimi ja hän kelpuutti sen. Nyt hän ei suostu millään! Mielestäni on tärkeää antaa nimi näin ja olemme jopa hieman riidoissa. Annoin hänen päättää toisen nimen, mutta etunimen PITÄÄ olla Sirpa. Mitä minä teen? Tässä asiassa en jousta.
Kommentit (21)
:) Periaatteitaan voi aina muuttaa.
Sirpa toiseksi nimeksi, pieni kompromissi. ;)
Toisaalta Sirpa-nimi voi olla nyt vauvaikäisen sukupolvessa upea ja uusmuodikas nimi, jota muut antaa vasta omille lapsilleen. Vähän kuin sinun nimesi olisi Helmi, Martta tai Siiri. Eli ei Sirpakaan huono ole!
Huono. Mitä jos sukupuoli ei täsmää? Olisiko poikakin Sirpa?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:04"]Huono. Mitä jos sukupuoli ei täsmää? Olisiko poikakin Sirpa?
[/quote]
Jos sukupuoli ei täsmäisi, otettaisiin nimi joko edeltävän tai seuraavan päivän mukaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:01"]Jos olet jo päättänyt, ettet jousta, niin miksi kirjoittelet tänne? Olen kuitenkin samaa mieltä: pidä pääsi. Jos mies ei valittanut asiasta aiemmin, niin nielköön kielensä.
[/quote]
Haluan näyttää miehelleni, että tämä on hyvä tapa antaa lapselle nimi ja että Sirpa on muidenkin mielestä ihan kiva nimi. Mahtavaa, että olet tota mieltä!
Ap
Meidän tytön toinen nimi on Sirpa :) Kaunis ja vanha nimi minusta,ei ole yleinen enää nykyisin lasten ikäluokissa. Äitini etunimi oli Sirpa,mutta häntä kutsuttiin toisella nimellään. Onnistuisiko se teillä, esim Sirpa Marjaana ja tuo Marjaana olisi sitten se kutsumanimi?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:01"]:) Periaatteitaan voi aina muuttaa.
Toisaalta Sirpa-nimi voi olla nyt vauvaikäisen sukupolvessa upea ja uusmuodikas nimi, jota muut antaa vasta omille lapsilleen. Vähän kuin sinun nimesi olisi Helmi, Martta tai Siiri. Eli ei Sirpakaan huono ole!
[/quote]
Sirpan PITÄÄ olla etunimi :) Valitettavasti siinä asiassa en tule vastaan!
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:09"]Meidän tytön toinen nimi on Sirpa :) Kaunis ja vanha nimi minusta,ei ole yleinen enää nykyisin lasten ikäluokissa. Äitini etunimi oli Sirpa,mutta häntä kutsuttiin toisella nimellään. Onnistuisiko se teillä, esim Sirpa Marjaana ja tuo Marjaana olisi sitten se kutsumanimi?
[/quote]
Me kutsuisimme häntä ihan Sirpa-nimellä, mutta hän saa tietenkin päättää vanhempana sitten millä nimellä kutsutaan :)
Ap
No kyllä nyt meni oudoksi.Ymmärrän miestäsi.Pelottavaa..
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:01"]:) Periaatteitaan voi aina muuttaa.
[/quote]
Sirpan PITÄÄ olla etunimi :) Valitettavasti siinä asiassa en tule vastaan!
Ap
[/quote]
Helvetin ruma nimi on.
Unelma Sirpa-Leena
Proviantit tää on
Ja ap on pöljäkkeiden kuningatar
Ap, kuulostat ihanalta puolisolta.
Niuhottaja. Höllää vähän,käy sääliksi lasta sekä miestä.
Ei tuo Sirpa minuakaan säväytä. Miten olisi esimerkiksi Sinja? Eihän nimi miestä pahenna ellei mies nimeä, toisin sanoen olen monta kertaa tavannut henkilön jonka nimeä olen alunperin pitänyt vastenmielisenä mutta joskus ihmisen persoona on ollut niin hurmaava että nimikin on muuttunut upeaksi. En kuitenkaan ymmärrä miksi pitäisi lähtökohtaisesti antaa nimi mikä ei tunnu oikealta yhden samantekevän periaatteen vuoksi. Sinänsä kunnioitan periaatteita ja aatteita, mutta hyvän maun rajoissa. Ei pidä sokeana noudattaa järjettömiä periaatteita merkittävissä päätöksissä.
Älä laita Sirpaa. Se on ilkeän ja kieron ihmisen nimi ja sitä paitsi tosi ruma.
Jos olet jo päättänyt, ettet jousta, niin miksi kirjoittelet tänne? Olen kuitenkin samaa mieltä: pidä pääsi. Jos mies ei valittanut asiasta aiemmin, niin nielköön kielensä.