Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia jos ekaluokkalainen ei osaa pyyhkiä?

Vierailija
26.09.2015 |

Lapseni on nyt aloittanut koulun ja usein hän ei siellä käy isolla hädällä koska pelkää vessoja. Kotona osaa käydä kun koira vahtii oven takana. Pitää koirista siis.. Nyt koulusta viesti tuli että pitäis tehä jotain kun ei osaa pyyhkiä itse, oli siis eilen käynyt vessassa siellä kun oli ruokana papuja ja ne saa vatsan sekasin. Niin pitääkö huolestua

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, kukakohan sen siellä koulussa sit pyyhkii?

Vierailija
2/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pyyhkiikö se koira sen vai miksi osaa koiran läsnäollessa?

Vierailija
4/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäis todellaki .

Vierailija
5/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. Et voi OLLA TOSISSASI!

Vierailija
6/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:55"]

No juu, kukakohan sen siellä koulussa sit pyyhkii?

[/quote]

joku varhaiskasvattaja? 

Vierailija
7/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:56"]

siis pyyhkiikö se koira sen vai miksi osaa koiran läsnäollessa?

[/quote]

siis yleensä käy vaan kotona vessassa kun koira vahtii mutta kun koulussa ei ole koiraa niin yleensä ei käy, mutta nyt oli pakko kun allerginen pavuille ilmeisesti.. Kotona joko minä autan mutta yleensä menee suihkuun ison hädän jälkeen... Koira on tärkeä hänelle 

Vierailija
8/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tästä keskustelusta mitään.

Vierailija
9/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samantapainen tilanne. Lapsi on 4,5 vee, ja aloitti just hoidon. Ei suostu tekemään kakkaa hoidossa, koska ollaan itse opetettu lapsi siihen että kakan jälkeen pestään aina pylly. Eli lapsen hygieniakäsitys on liian korkea suhteessa päivähoitopaikan varusteluun... On tämäkin ongelma joo.

Ehkä lapsi onnistuu liikkumaan koko elämänsä paikoissa ja maissa, joissa on käsisuihkut.

Vierailija
10/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei pyyhi ite? Kädet amputoitu?

Vierailija
11/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:58"]

[/quote]

no ainakin mun lapsi on ihan tosissaan, ei osaa pyyhkiä aina jää tahrat 

Vierailija
12/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se että lapsi ei käy isolla hädällä koulussa tai päivähoidossa on ihan normaallia. Siis jos kyse isoista yli 4v lapsista.

Mutta se ettei lasta ole opetettu pyyhkimään on epänormaalia. Jos siis kyseessä normi lapsi.

Vierailija
13/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:58"]

[/quote]

no ainakin mun lapsi on ihan tosissaan, ei osaa pyyhkiä aina jää tahrat 
[/quote]
Mitä jos vaikka opettaisit sen pyyhkimään?

Vierailija
14/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meidänkään ekaluokkalainen "osaa" pyyhkiä joten ei käy koulussa isolla hädällä. Totuus on se, että ei huvita pyyhkiä kun pelkää että käsiin menee kakkaa. Kotona teen aina tarkistuksen ja pyyhin loppuun.

Vierailija
15/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:02"]

Meillä vähän samantapainen tilanne. Lapsi on 4,5 vee, ja aloitti just hoidon. Ei suostu tekemään kakkaa hoidossa, koska ollaan itse opetettu lapsi siihen että kakan jälkeen pestään aina pylly. Eli lapsen hygieniakäsitys on liian korkea suhteessa päivähoitopaikan varusteluun... On tämäkin ongelma joo.

Ehkä lapsi onnistuu liikkumaan koko elämänsä paikoissa ja maissa, joissa on käsisuihkut.

[/quote]

no vähän sama täällä kun en halua että lapsella on likaset pöksyt ja se tietää sen niin haluaa että joku muu auttaa... Ei oo kiva lika.. Haisee. Ollaan opeteltu mutta ei toimi... Ei ainakaan auta vessapelossa toi koulun toiminta.

Vierailija
16/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:58"] Et voi olla tosissasi. Et voi OLLA TOSISSASI! [/quote] no ainakin mun lapsi on ihan tosissaan, ei osaa pyyhkiä aina jää tahrat  [/quote] Mitä jos vaikka opettaisit sen pyyhkimään?

[/quote]

ollaan yritetty!!! Kehitys tapahtuu eritahdissa eri lapsilla, miksei koulussa ymmärretä?? Eikö ne ole korkeasti koulutettu!

Vierailija
17/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lapselle kouluun mukaan sellaisia isoon hätään pyyhkimiseen  tarkoitettuja yksittäispakattuja savetteja. Jos ei ole käsisuihkua saatavilla, voi pyyhkiä sillä kostealla pesuliinalla paperipyyhkimisen jälkeen. 

Vierailija
18/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:20"]

Osta lapselle kouluun mukaan sellaisia isoon hätään pyyhkimiseen  tarkoitettuja yksittäispakattuja savetteja. Jos ei ole käsisuihkua saatavilla, voi pyyhkiä sillä kostealla pesuliinalla paperipyyhkimisen jälkeen. 

[/quote]

no ihan hyvä idea kiitos, pitää harjotella kotona. Jos lapsi muistais koulussakin jos vaikka osaisi. Olisikohan jotaki missä paketissa koiran kuvia voisi auttaa vessapelossa t. Ap

Vierailija
19/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jokainen oppii jossain vaiheessa, harvempi teini huutaa pyyhkimään... Jotkut on vaan niin siistejä, että tosiaan haluavat sen suihkutuksen, ja itse kuivaavat, näin meillä ekaluokkalainen. Osaa kyllä mutta on supersiisti ja tarkka, ei kulje paskarannut alushousuissa kuten jotkut.

Vierailija
20/30 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:32"]

Kyllä ne jokainen oppii jossain vaiheessa, harvempi teini huutaa pyyhkimään... Jotkut on vaan niin siistejä, että tosiaan haluavat sen suihkutuksen, ja itse kuivaavat, näin meillä ekaluokkalainen. Osaa kyllä mutta on supersiisti ja tarkka, ei kulje paskarannut alushousuissa kuten jotkut.

[/quote]

Kiitos kannustuksesta. Kyllä kai ne tosiaan oppii, mutta vaikea aloittaa opettelua, kun lapsen itsensä mielestä paperilla pyyhkiminen lähtökohtaisesti on ällöä ja jättää pyllyn likaiseksi.

Ja tosiaan jos lähdetään vaikka matkoille, lapsi pidättää vaikka viikon jos ei ole riittävän siistejä vessoja ja suihkuttelumahdollisuutta. Sehän näissä vessajuttujen opetteluissa on hankalaa, että ei tekisi mieli lähteä ummetuksen tielle. T. Nro 10.