Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsetko kaunista turhamaisuutta? Miten hemmottelet itseäsi?

Vierailija
26.09.2015 |

Tajusin tänään, etten oikeastaan koskaan tee mitään hyvää itselleni, vaan kaikki energia ja vastuu suuntautuu toisiin ihmisiin. Pidän huolta ystävistä enemmän kuin he minusta ja ammattinikin on toisten ihmisten auttamista. Tähän vielä lisätään vapaaehtoistyö. 

Olen ollut pitkään onneton. Elämäni on ollut vain hyödyllisiin ja oleellisiin asioihin keskittymistä ja tunnen olevani robotti. Ennen olin niin täynnä elämää - nyt kuin seipään niellyt. Tänään aloin kuitenkin ajattelemaan, että ehkä elämässä sittenkin tarvitaan turhamaisuuttakin - jonkinlaisia kauniita, itseä hemmottelevia tekoja. Ei ihminen voi tulla onnelliseksi käyttäytyessään kuin laskin ja uhrautuessaan toisten hyvinvoinnin eteen laiminlyöden samalla askeettisesti omia tarpeitaan. Minusta on alkanut tuntua siltä, että kohta ei omaa sisäistä ääntä edes kuulu, vaan yrittäessäni olla kunnollinen tulen tukahduttaneeksi omat tunteeni ja menetän samalla mahdollisuuden henkilökohtaiseen onneen. Haluaisin että joskus minuakin kuunneltaisiin ja autettaisiin, mutta ihmiset ovat niin tottuneita minuun tietyssä roolissa. Olen aina ollut se vahva. Ja toisaalta kyllähän auttamistyö myös lämmittää sydäntä ja enkä haluaisi tehdä muuta työtä, mutta...

Joten miten voisin keventää oloani ja tuntea taas välitöntä iloa ja uskoa elämään ja ihmisiin? Pienet askeleet sopivat minulle eli en tarvitse mitään elämän täysremonttia...Periaattessa homma on hanskassa, mutta silsältä olen jotenkin tyhjä ja tunnoton - jännittynyt kontrolloija.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

last up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. 

Kyllä tarvitset jotain omaa ja hemmottelevaa. Toisten auttaminenkin tekee itsellekin hyvää ja hyvän mielen, mutta tosiaan tarvitset myös sitä, että autat ja hemmottelet muiden lisäksi myös itseäsi. Mieti mistä pitäisit? :) Mitä ihan oikeasti haluaisit? Se voi olla jotain outoa ja hassua, kunhan vaan se on sulle mieluista (eikä vahingoita muita). Onnea omien mielihalujen etsintöihin! :)

Mulle lukeminen (luen esim. Raamattua ja myös ihan hömppäromaaneja) on oma rentouttava hetki, samoin jalkakylpy ym. Yksin olo on omalla kohdallani hyväksi tässä asiassa, koska silloin olen vain itseni kanssa itseäni kuunnellen enkä mukaudu liiaksi muiden tarpeisiin ja toiveisiin, mihin mulla on luonnostaan taipumus.

Vierailija
4/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:08"]

Kuulostaa tutulta. 

Kyllä tarvitset jotain omaa ja hemmottelevaa. Toisten auttaminenkin tekee itsellekin hyvää ja hyvän mielen, mutta tosiaan tarvitset myös sitä, että autat ja hemmottelet muiden lisäksi myös itseäsi. Mieti mistä pitäisit? :) Mitä ihan oikeasti haluaisit? Se voi olla jotain outoa ja hassua, kunhan vaan se on sulle mieluista (eikä vahingoita muita). Onnea omien mielihalujen etsintöihin! :)

Mulle lukeminen (luen esim. Raamattua ja myös ihan hömppäromaaneja) on oma rentouttava hetki, samoin jalkakylpy ym. Yksin olo on omalla kohdallani hyväksi tässä asiassa, koska silloin olen vain itseni kanssa itseäni kuunnellen enkä mukaudu liiaksi muiden tarpeisiin ja toiveisiin, mihin mulla on luonnostaan taipumus.

[/quote]

Juuri tällaista ajoin takaa. Itse haluaisin matkustaa, mutta pelkään, että sekin on jotenkin hömppää ja rahat pitäisi säästää tai investoida paremmin, esim. johonkin koulutukseen. Näin on mennyt 7 vuotta.Ap

Vierailija
5/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:18"]

Kuulostaa tutulta. 

[/quote]

Juuri tällaista ajoin takaa. Itse haluaisin matkustaa, mutta pelkään, että sekin on jotenkin hömppää ja rahat pitäisi säästää tai investoida paremmin, esim. johonkin koulutukseen. Näin on mennyt 7 vuotta.Ap

[/quote]

Elämässä saa olla hömppää, itsestään täytyy pitää huolta, jotta jaksaa auttaa muita. Nyt sitten vaan rahaa säästämään ja matkalle! 

Vierailija
7/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:18"]

Kuulostaa tutulta. 

[/quote]

[/quote]

Elämässä saa olla hömppää, itsestään täytyy pitää huolta, jotta jaksaa auttaa muita. Nyt sitten vaan rahaa säästämään ja matkalle! 

[/quote]

Kiitos :D ! AP

Vierailija
8/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä matkustelu olisi hömppää? Se on mielestäni yksi järkevimmistä tavoista käyttää rahaa. Opit paljon maailmasta, muista ja itsestäsi, maailmankatsomus avartuu jne. Matkustellakin kun voi monella tapaa, ei ole pakko ottaa turistirysän pakettimatkaa ja vain maata altaalla pari viikkoa. Lähde jonnekin, mikä sua oikeasti kiinnostaa, mitä oikeasti haluaisit nähdä ja kokea. Se ei ole itsekästä, se on itsesi rakastamista.

Vierailija
9/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:38"]

Miksi ihmeessä matkustelu olisi hömppää? Se on mielestäni yksi järkevimmistä tavoista käyttää rahaa. Opit paljon maailmasta, muista ja itsestäsi, maailmankatsomus avartuu jne. Matkustellakin kun voi monella tapaa, ei ole pakko ottaa turistirysän pakettimatkaa ja vain maata altaalla pari viikkoa. Lähde jonnekin, mikä sua oikeasti kiinnostaa, mitä oikeasti haluaisit nähdä ja kokea. Se ei ole itsekästä, se on itsesi rakastamista.

[/quote

<3 AP

Vierailija
10/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen antaa ainakin itselleni todella paljon. Hemmottelumatkoja voi tehdä lähemmäksikin, vaikka eteläisen naapurimaan kylpylöihin.

Hemmottelen itseäni myös käymällä kotimaassa ainakin kerran kuussa jossakin hoidossa: hierojalla, kasvohoidossa, jalkahoidossa, manikyyrissä. 

Kotioloissa hemmottelua on vaikka kuuma kylpy tai suihku erityisen hyvän kylpyöljyn tms. kanssa. Arjen luksusta ovat myös kauniit ja puhtaat lakanat, jotka kannattaa vaihtaa viikoittain. Illalla on ihana tunne mennä nukkumaan, kun hemmottelee itseään ylellisillä ihonhoitotuotteilla ja pääsee pestyihin ja mankeloituihin lakanoihin rentoutuneena. 

Oikeastaan koko homman ydin on ajan antaminen vain itselleen. Näiden hetkien ei tarvitse olla pitkiä, mutta jos päivittäin annat itsellesi vaikka tunninkin, eron todella huomaa. Siinä ehtii jo tehdä pienen lenkin tai venytystuokion, tai vaikka kasvonaamion ja jalkakylvyn. Samalla voi kuunnella rauhoittavaa musiikkia tai vaikka meditoida.

Vierailija
11/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:57"]

Matkustaminen antaa ainakin itselleni todella paljon. Hemmottelumatkoja voi tehdä lähemmäksikin, vaikka eteläisen naapurimaan kylpylöihin.

Hemmottelen itseäni myös käymällä kotimaassa ainakin kerran kuussa jossakin hoidossa: hierojalla, kasvohoidossa, jalkahoidossa, manikyyrissä. 

Kotioloissa hemmottelua on vaikka kuuma kylpy tai suihku erityisen hyvän kylpyöljyn tms. kanssa. Arjen luksusta ovat myös kauniit ja puhtaat lakanat, jotka kannattaa vaihtaa viikoittain. Illalla on ihana tunne mennä nukkumaan, kun hemmottelee itseään ylellisillä ihonhoitotuotteilla ja pääsee pestyihin ja mankeloituihin lakanoihin rentoutuneena. 

Oikeastaan koko homman ydin on ajan antaminen vain itselleen. Näiden hetkien ei tarvitse olla pitkiä, mutta jos päivittäin annat itsellesi vaikka tunninkin, eron todella huomaa. Siinä ehtii jo tehdä pienen lenkin tai venytystuokion, tai vaikka kasvonaamion ja jalkakylvyn. Samalla voi kuunnella rauhoittavaa musiikkia tai vaikka meditoida.

[/quote]

Hyviä vinkkejä!

Itselläni on ollut tapana karsia kaikki turha ja lopulta jäljelle jäivät vain työ ja kouluttautuminen ja kun ne eivät sitten sujuneetkaan, aloin tajuta, ettei ihminen pärjää ilman parempaa balanssia. Helposti siis jätämme tiettyjä asioita tekemättä, joita kuvittelemme vähemmän tärkeiksi, mutta jotka loppujen lopuksi kuitenkin olisivat aivan yhtä tärkeitä kuin tärkeinä pitämämme asiat. Suomessa ihmisen pitäisi vain suorittaa tehokkaasti ja itse ainakin kadotin jonkinlaisen kokonaisen elämän halussani olla kunnollinen ja miellyttää muita. Ap 

Vierailija
12/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ikioma hemmotteluhömppä on kattaa itselleni joka sunnuntai aamiainen kauniisiin vanhoihin (usein Arabian) astioihin. Kannan "prinsessa-aamiaiseni" tarjottimella sänkyyn ja katson samalla telkkarista Yleltä Avaran luonnon. Olen tehnyt näin joka sunnuntai jo kohta kolmen vuoden ajan. 

Vierailija
13/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:06"]

Mun ikioma hemmotteluhömppä on kattaa itselleni joka sunnuntai aamiainen kauniisiin vanhoihin (usein Arabian) astioihin. Kannan "prinsessa-aamiaiseni" tarjottimella sänkyyn ja katson samalla telkkarista Yleltä Avaran luonnon. Olen tehnyt näin joka sunnuntai jo kohta kolmen vuoden ajan. 

[/quote]

Ihana :D! Ap

Vierailija
14/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Mäkin kannustan sua!

Vierailija
15/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:12"]

Hyvä ap! Mäkin kannustan sua!

[/quote]

Kiitti! Tuntuu kivalta kun minua(-kin) kannustetaan ;)! En ole todellakaan mikään onnistumisautomaatti. Ap 

Vierailija
16/17 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi nyt mitään erityistä sanottavaa, ja palstakin menee kohta "kiinni", mutta toivon sinulle kaikkea hyvää, ap!

Vierailija
17/17 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivallisia oivalluksia, ap.

Itse olen nautinto- ja itsekeskeinen ihminen, joten varsinaisia vinkkejä minulla ei ole antaa. Oikeastaan kaikki elämässäni tähtää siihen, että minulla olisi mahdollisimman hauskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi