En jaksa tätä flunssaa enään:(
Viiden viikon kamala flunssa, todella kipeä. Poskiontelotulehdukseen syöty kaksi antibioottikuuria ja nyt viel kamala kurkkukipu tuli vaikka kuuri päällä. En jaksa enään, piti tää kurkkukipukin tulla. Miten voin lisätä kehon vastustuskykyä taudin jälkeen ja miten selviän tästä.
Kommentit (8)
Mulla nopeuttaa paranemista strepsils yms. tablettien imeskely. Tavallista kipulääkettäkin voi ottaa kurkkukippuun.
Toivottavasti ei ole angniina enhän enään voi kuureja syödä
En itse jaksa enää noita sanoja n-päätteellä, argh.
Silti, parane pian!
Ai miten lisätä vastustuskykyä? Älä ravaa hakemassa niitä antibiootteja aina jokaiseen nuhaan ja flunssaan (tämä olisi tosin pitänyt tehdä jo lapsuudesta asti, nyt elimistösi ei ole oikein kehittynyt hoitelemaan itse pöpöjä). Juot riittävästi vettä joka päivä (2-3 litraa) ja syöt marjoja, hedelmiä ja kasviksia joka päivä. Liikunta tietysti myös auttaa.
Pukeutuminenkin vaikuttaa. Jos kääriydyt aina vähänkin kylmällä paksuun vaatekerrokseen ja liikut matkat autolla, niin elimistösi ei ole tottunut ja karaistunut kylmään.
Alat kulkemaan hyötymatkat jalkaisin/pyörällä ja vähennät vähän vaatetusta ja sitten vedenjuonti ja vähän noita marjoja päivään.
En hae heti antibiootteja. Sain ne kun poskiontelotulehdus oli ja olin niin kipeä enkä parantunut. Mut kiitos vinkeistä.
Älä sano "enään" tai räkä jää sun nenään.
nyt tuntuu että kaikilla kestää tavalliset flunssa viikkotolkulla.
Juuri eilen ihmettelin, että mulla ei ole liki kahteen vuoteen ollut flunssaa eikä mitään muutakaan tautia vaikka meillä töissä ja kotona lähes kaikki kipeenä. Ihme hyvä vastustuskyky näköjään.