Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos sinulle ehdotettaisiin työnkiertoa?

Vierailija
26.09.2015 |

Epäilen että pomolla on tällaisia suunnitelmia, mutta vähän pelkään että mitä muut jo vuosia tai jopa vuosikymmeniä talossa olleet tällaisesta pitävät. Itse tykkään ajatuksesta ja viimeisenä tulleena minulle onkin jo opetettu kaikkien työt eli jotain on ilmeisesti tekeillä...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt ja itse pyytänyt. Omaa ammattitaitoaan pitää kehittää ja pitää yllä. Lähdin siis päivystysalueelta teho-osastolle käymään.

Vierailija
2/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko työkiertoa? Työnkierto kuulostaa joltain ihan muulta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehdotettu ja yritetty toteuttaa, mutta toteutus on ollut meillä ontuvaa. Kunnon perehdytys uusiin tehtäviin olisi muka liian suuri investointi, joten se on jätetty vaillinaiseksi. Sen takia moni asia menee firmassa päin mäntyä. Ei voi syyttää työntekijöitä, vaan ihan puhtaasti johdon vika. Eivät osaa ajatella asioissa pidemmälle, sillä huonosti perehdytetty työntekijä tekee enemmän tappiota, kuin mitä se kunnon perehdytys maksaisi.

Vierailija
4/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:09"]

Tarkoitatko työkiertoa? Työnkierto kuulostaa joltain ihan muulta :)

[/quote]

Palstalla on aika paljon näitä työnkierron osaajia :D

ohis

Vierailija
5/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Mä olen aina puhunut työnkiertosta ja nyt vasta tajusin. Apua!!! T. Yksi hr-päällikkö, joka ei just nyt saa naurua loppumaan

Vierailija
6/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:28"]

Voi luoja. Mä olen aina puhunut työnkiertosta ja nyt vasta tajusin. Apua!!! T. Yksi hr-päällikkö, joka ei just nyt saa naurua loppumaan

[/quote]hups :D

-3-

Vierailija
7/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanakirja tuntee muodon työkierto. Sillä on kaksi merkitystä:

vaihetyötä tekevien siirto määräajoin työvaiheesta toiseen
menettely, jossa työntekijät voivat tahdostaan siirtyä määräaikaisesti toisiin tehtäviin"

http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/kumpi-oikea-muoto-ty%C3%B6kierto-vai-ty%C3%B6nkierto

Vierailija
8/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittykää olennaiseen, kiitos! Hoitoalalla nimenomaan on hyvin tavallista puhua työnkierrosta, enpä tiedä mitä "ihan muuta" se tuo mieleen. Mutta se siitä, millaisia kokemuksia työkierrosta? Ovatko myös sellaiset vanhemmat, vuosikymmeniä samaa työtä tehneet ihmiset pystyneet siihen? ap

Vierailija
9/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:40"]

Keskittykää olennaiseen, kiitos! Hoitoalalla nimenomaan on hyvin tavallista puhua työnkierrosta, enpä tiedä mitä "ihan muuta" se tuo mieleen. Mutta se siitä, millaisia kokemuksia työkierrosta? Ovatko myös sellaiset vanhemmat, vuosikymmeniä samaa työtä tehneet ihmiset pystyneet siihen? ap

[/quote]

No ateeksi, että korjattiin virhe. Kyllä minulle tulee työnkierrosta mielikuva, että pyritään kaikin voimin kiertelemään, ettei työtä tarvitse tehdä :D Kannattais varmaan sinunkin korjata tämä virhe, niin ihmiset ei pidä teitä laiskoina työnkiertelijöinä.

Vierailija
10/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kokeneimmat haluaa työkiertoon, mutta harvoin päästetään, koska tilalleen on hankala saada osaajaa. Itse olin 9 vuoden työrupeaman jälkeen 6 kk työkierrossa toisella osastolla, mutta jouduin samalla tekemään ison osan entisistä töistä, koska tilalleni otettiin talon ulkopuolelta tekijä. Itse "sijaistin" esimiehen vuorotteluvapaata tekevää henkilöä. Älyttömän raskasta tehdä kahta työtä yhden palkalla - ja se palkka oli tietty pienempi kuin omassa työssä olisi ollut, koska henkilökohtaiset lisät nollattiin siksi aikaa.

Vierailija
11/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on henkilökierto. Työ ei kierrä, eikä työtä kierretä. Mutta juu, ne tyypit joille tekisi hyvää uudistua, ovat yleensä viimeisiä, jotka haluavat jo urautuneesta paikastaan ja asenteestaan luopua.

Vierailija
12/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:49"]

Meillä se on henkilökierto. Työ ei kierrä, eikä työtä kierretä. Mutta juu, ne tyypit joille tekisi hyvää uudistua, ovat yleensä viimeisiä, jotka haluavat jo urautuneesta paikastaan ja asenteestaan luopua.

[/quote]Tuo onkin parempi termi. Omalla alallani ei ole mahdollista, on vain yhtä työtä tehtäväksi.