Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ääneen toivotaan tyttöä/poikaa??Jos onkin " vääränmerkkinen" , niin mitä sitten tapahtuu??

Vierailija
04.10.2006 |

Ja joku sen tallentaa mieleensä, että saa joskus lapsen kuullen sitä muistella...

Eikö ole korrektimpaa toivoa tervettä lasta kuin tyttöä tai poikaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän mielekkyys syntyy muista asioista kuin täydellisestä terveydestä. Kokemusta on omasta elämästä. Minä toivon lapsilleni ennen kaikkea mielekästä ja hyvää elämää.

Vierailija
2/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietyn sukupuolisen lapsen toive merkitse, etteikö lapsi olisi yhtä rakas kumpana tahansa. Voihan sitä nyt toivoa vaikka kiharaa tukkaa lapselleen... kyse siis on pienistä ennakkotoiveista, jotka aniharvalla ovat sen vakavampia.

Terveys puolestaan on kai asia, jota jokainen toivoo lapselleen. Sairas lapsi on toki yhtä rakas, mutta kukapa lapselleen sairautta toivoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö ole korrektimpaa toivoa tervettä lasta kuin tyttöä tai poikaa?

Ja jos tuleekin sairas lapsi niin mitä sitten tapahtuu? Voitko ap kertoa?

Vierailija
4/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten siis toimitaan, kun eka jankutetaan,e ttä nyt toivotaan, että tulis tyttö ja sitte tullaankin pojan kans laitokselta...

Vierailija
5/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmetyttää tapa jolla tuo " kunhan on terve" -sanotaan. Ikään kuin kaikki ja koko loppuelämän onnellisuus olisi siitä kiinni ja ikään kuin se olisi ainoa vaihtoehto, jonka voi hyväksyä. En ymmärrä miksi se myös esitetään ikään kuin vaihtoehtona sukupuolitoiveille.

Vierailija
6/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivovani tyttöä, jos ovat asiaa kysyneet. Mutta jotenkin mua hävettää kertoa että toivon muutakin kuin tervettä lasta.

Vierailija
7/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten syntynyt lapsi on tietysti yhtä rakas oli sitten tyttö tai poika. Kaikenlaisia toiveitahan ihmisillä on, mutta niitä ei pidä ottaa niin ehdottomina. Vaikkapa lapsen ammatinvalinnasta voi olla toive, mutta erittäin tyytyväinen voi olla silti lapsenkin muuhunkin valintaan.

Vierailija
8/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole toivonut kumpaakaan sukupuolta, vain lasta. Mutta ymmärrän kyllä niitä, jotka mielessään tai jopa ääneen kertovat toivovansa tiettyä sukupuolta. Voihan se jollekin olla pieni pettymys " kun ei sitä tyttöä tullutkaan" , mutta eiköhän sitä ala rakastaa sitä pientä poikavauvaakin yhtä paljon!

Vierailija
9/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen ettei hän ole kovin lapsirakas. Ensimmäinen oli poika ja anoppi oli hiljaa. Selän takana oli puhunut että toivottavasti eivät tee lisää lapsia. Toinen kun ilmoitti tulostaan niin anoppi taisi mennä lukkoon. ei tuntunut reagoivan raskauteen mitenkään saati että olisi onnitellut. Nyt sitten anopin toive toteutui ja tyttö tuli. Joskus vaan mietin että ovatkohan sisarukset eriarvoisia mummon silmissä...

Vierailija
10/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta miten siis toimitaan, kun eka jankutetaan,e ttä nyt toivotaan, että tulis tyttö ja sitte tullaankin pojan kans laitokselta...

Että " epätoivotun sukupuolen" omaava lapsi on vähemmän rakas? Että tuore äiti tuntee, ettei olisi halunnut koko lasta ollenkaan? Ja itkee epäonneaan ja masentuu?

Vierailija
11/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on sanonut,että on tosi onnellinen kun tuli tyttö,eikä sitä koskaan vaihtaisi pois!! ja mua ärsyttää kans noi " pääasia että on terve" eiköhän jokainen ihan sanomattakin toivo tervettä lasta! esikoista odottaessa eräs henkilö kysyi kumpaako toivon,tyttöä vai poikaa ja vastasin sitten että tyttöä enempi,mutta ei tietenkään haittaa vaikka poika tulisi...tämähän tuohtui täysin ja tosi töykeesti tokaisi että eikö nyt vaan kannattaisi toivoa tervettä lasta!!! miksei sitten kysyny että toivotko tervettä lasta,prkl!!!!

Vierailija
12/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies toivoo tyttöä mut tietää et valitsemaan ei pääse joten ei pety vaikka tulis poika. Saahan sitä aina toivoo mut yleensä ihmiset ymmärtää et vaikka jompaa kumpaa toivoo ei tarkota et ns väärää sukupuolta olevaa lasta ei rakastais.

Vierailija
13/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ihan rehellisesti myönsi, että olisi ollut pettynyt jos olisi tyttö syntynyt. Kuopuksen kohdalla sama juttu melkein, mies toivoi toista poikaa, mutta mä tyttöä. Ja tyttö syntyi. Kysyin sitten että, ootko pahoillas kun tulikin tyttö?, ei ollut! Niin se vaan menee, että siihen lapseen rakastuu viimeistään silloin kun sen saa syliinsä.

Vierailija
14/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsihan on jo kohdussa tekeytymässä siksi lopulliseksi itsekseen, ei se asia kenenkään toivomisesta muutu.

kuitenkin mun mielestä sekä vanhempien että kaikkien muiden pitää osata " haudata" tämä omassa mielessä kehitelty mielikuvitusvauva siinä kohtaa kun se aito oikea vauva ilmestyy kuvioihin.

itseänikin ärsytti raskausaikana kovasti ne sukupuolitoive-utelut ja kun en osannut vastata niin kommentit että " niin, tärkeintähän on että vauva on terve" . kun ei se mun mielestä ollut tosiaan " tärkeintä" .

minä itse toivoin ja toivon nyt taas raskaana ollessani elävää lasta, sen parempia kriteerejä en viitsi ruveta asettamaan.

Vierailija
15/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä toivoa lapselleen vaikkapa ruskeita silmiä, punaista tai kiharaa tukkaa tai ihan mitä vain!! Eikä silti kukaan rakasta lastaan yhtään sen vähempää tai enempää olipa tällä ne ruskeat silmät, kihara tai punainen tukka jne...Miksi siis tuosta sukupuoliasiasta tehdään niin suuri haloo?? Ei kait ole " väärää" tai " oikeaa" sukupuoltakaan, on VAIN toive, joka ei välttämättä toteudu ja sen kait JOKAINEN normaali ihminen ymmärtää!!

Vierailija
16/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kumpi on, tyttö tai poika, kunhan on terve. Elävä lapsi, joo ei kiitos, jos se tarkoittaa sitä, että olisi kuitenkin niin sairas, että olis loppuelämän sairaalassa tai kotona petipotilaana. Mä en voisi olla iloinen ja onnellinen sellaisesta!

Vierailija
17/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan julkisesti toivoin tyttöä, mutta ultrassa selvisi, että tulossa on poika. Oli ihan hilkulla, ettei kyyneleet lähteneet valumaan siinä, kun toiveeni meni mäsäksi. Käsittelin asiaa pikkuhiljaa raskauden aikana ja kun poika vihdoin syntyi, oli se jo erittäin tervetullut. Nyt hän on jo 4kk ja täytyy sanoa, että jos olisin tiennyt, että oma poika voi olla näin ihana ja rakas, en olisi niin kovasti tyttöä toivonut, eikä poikajärkytys olisi aluksi ollut niin iso. Ei harmita enää vähääkään, että tässä sylissä on poika, eikä tyttö. Mutta kun seuraavaa lähdetään aikanaan odottamaan, varmaan toivon taas tyttöä, mutten enää yhtä tosissani. Oikeastaan vain siksi, että haluaisin tytön nimetä uniikilla nimellä, joka on jo kauan ollut mielessäni. Eli käytännössä toive tytöstä on painoarvoltaan enää aika vähäinen.

Ee

Vierailija
18/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuskinpa sellaista saan, ainakaan sitä ruskeahiuksista. Ei se silti tekisi siitä sairaasta blondista tyttösestä yhtään vähemmän rakasta. Ja olen myös varma, että kukaan lähipiiristämme, jolle moisen toiveen saattaisin kertoa, ei ikinä möläyttäisi asiaa sille blondille downtytölle, jos sellainen sattuisi syntymään. Sen verran ehkä kuitenkin kannattaa varoa, että ei vanhempien sisarusten kuullen puhu toiveistaan, he saattavat sellaista tietoa käyttää pikkusisaruksen kiusaamiseen ja sehän tietysti on inhottavaa. Samoin ei ehkä kannata antaa sikiölle sukupuolisidonnaista tekonimeä tai ainakaan merkata sitä ylös esim. kasteilmoitukseen lehdessä. Teininä se voi lasta ottaa kovastikin päähän, silloin kun tuo suhteellisuudentaju ei muutenkaan ole kovin korkeassa kurssissa.

Vierailija
19/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ääneen toivotaan tyttöä/poikaa??Jos onkin " vääränmerkkinen" , niin mitä sitten tapahtuu?? Ja joku sen tallentaa mieleensä, että saa joskus lapsen kuullen sitä muistella... Eikö ole korrektimpaa toivoa tervettä lasta kuin tyttöä tai poikaa?

Miten terveen lapsen toivominen olisi sen korrektimpaa? Jos lapsi onkin sairas/vammainen, niin mitä sitten tapahtuu? Joku voi tallentaa toivomuksen mieleensä, että saa joskus lapsen kuullen sitä muistella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme