Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks mun tekemä pannukakku aina epäonnistuu?

Vierailija
25.09.2015 |

Viimeksi tuli ihan lättänää, vaikka kuinka tein kotikokin ohjeella. Nyt ohje hesarin sivuilta ja näyttää kyllä samalta kun viimeksikin. Kupli ihan hienosti mutta vahingossa osuin hellaan ja ilmeisesti täräys lässäytti koko pannarin.

Miten en vaan voi onnistua?!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään kohokas ole! Jos pannukakusta tulee pannukakku, ei mikään ole mennyt vikaan.

Vierailija
2/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikea pannukakku :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa ohje tähän, niin katsotaan, mikä vikana. 

Vierailija
4/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakku on nimenomaan pannukakku. Kuten sanotaan ei kohonneesta kakustakin. Oletko maistanut sitten jotain kuohkeaa pannaria? Paksuutta voi säädellä ihan sillä taikinsn määrällä ja vuoan koolla.

Vierailija
5/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on litra nestettä jne., niin sillon pitäis riittää koko pellille ihan hyvin ja tulee sellainen sopivan paksu. Pannukakunhan kuuluu olla lässähtänyt joka tapauksessa. Ja kun sen on ottanut uunista, se voi ensin vaikuttaa raa'alta vaikka olisi pinnalta sopivan ruskea, mutta sen kuuluu antaa jäähtyä ja kiinteytyä vähän aikaa.

Vierailija
6/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tajua.. :( Kun ei tosta oo tullut yhtään sellaista kun kotona äiti teki. Ihan eri näköistäkin! Alan epäilemään että uunissa on vikaa, lapsuudenkodissa ei omat kakkupohjatkaan lässähtäneet, nyt täällä jo pariin kertaan lässähti.

Oon siis 22 vuotias ja vasta nyttemmin innostunut kokkailemaan omassakin kotona.

http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/a1361374259677

Tälläohjeella tein nyt. Viimeksi tein litran taikinan joka meni kahteen eri pellilliseen kun on pieni uuni. No, se voi selittää miksi viimeksi oli niin littanaa. Mutta entäs nyt, kun tungin ton koko taikinan yhdelle pellille? Ihan samalta kun viimeksikin :( 

Vierailija
7/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on resepti "maailman paras pannukakku". Siihen tulee:

8 dl maitoa

4 dl vehnäjauhoja

2 kananmunaa

1 1/2 dl sokeria (itse laitan vähemmän)

1 tl leivinjauhetta

1 tl suolaa

1 tl vaniljasokeria (itse laitan enemmän)

100 g voita

Kaikki ainekset sekoitetaan, kaadetaan pellille ja paistetaan 200-225 asteessa n. 30 min.

Tästä tulee pehmeä pannari. Paras tulee punaisesta maidosta.

Vierailija
8/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi paistuikin taas ihan epätasaisesti, muuten "raa'an" värinen mutta paistuneita kohtia "läntteinä". Oli pakko ottaa jo pois kun alkoi palamaan jostain kohdista. :( Toivottavasti tuo nyt myös hyytyy tosta jäähtyessään..

Vierailija
9/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuja :(

Vierailija
10/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä ohje.itse pidän uunin keskitasolla ja 25min 225 asteella.Onnistuu vihdoin!

Vierailija
11/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi sitä sanotaan pannukakuksi. Sillä ei ole mitään tekemistä kakun kanssa. Eikä oikein pannunkaan, pellillähän se tehdään. Ja nimi on kropsu.

Vierailija
12/12 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan jonkun antamaa yllä olevaa reseptiä. Oikeasti Maailman paras -nimiseen pannukakkuun tulee 3 kananmunaa, voita 50 g ja sokeria 1 dl. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi