Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella aseksuaalin kanssa?

Vierailija
25.09.2015 |

Voisitko seurustella tai jopa avioitua aseksuaalin kanssa, joka ei välttämättä ikinä haluaisi harrastaa seksiä? Joka rakastaisia sinua, muttei välttämättä sillä tavalla kuin sinä itse rakastat? Joka ei tunne seksuaalista vetoa sinuun. Entä jos henkilö olisi vielä aromantikko, eikä rakastaisi sinua samalla tavalla romanttisesti kuin sinä häntä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi missään nimessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
4/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
5/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ehkä suhteessa aseksuaalin kanssa ollut jo tovin. Ihastuin, rakastuin ja seksi loppui aika pian. Kärsin, mutta samalla pohdin, onko seksi lopulta niin tärkeää, kun lapset tehty jo jne.?

Vierailija
6/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha kysymys. Kai sitä jotenkin pystyisi, mutta ehkä sitä ennemmin tai myöhemmin menisi hermo tai maku koko hommasta, eikä kukaan olisi loppupeleissä onnellinen. Eli ehkä siis en, ainakaan ilman jotain käytännön järjestelyjä seksiä varten.

Vierailija
7/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä ei ole pakko saada, mutta läheisyyttä, halailua, suutelua kyllä. Eli riippuu siitä aseksuaalista.

Vierailija
8/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekki oon aseksuaali ja tuntuu hieman kurjalta ajatella miten vaikeeta sopivan kumppanin löytäminen on. En haluais viettää loppuelämääni yksin. 
Ja pakko sanoo, etten seurustelis ihmisen kanssa joka tykkää harrastaa seksiä, koska se ei ois musta reilua tätä henkilöä kohtaan. 

Vierailija
9/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never ever.

Vierailija
10/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaalin kanssa kyllä, aromantikon kanssa en (eikä hänkään varmasti haluaisi olla minun kanssani). En itsekään ole kovin seksuaalinen, mutta romanttista rakkautta haluan ja kaipaan.

Vierailija
11/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen aseksuaali täällä. o/ On kyllä kauhean surullista ajatella miten vaikee tulee olla löytää itelleen kumppania. Tulee fiilis, että varmaan ihan mahdotonta ja antaa olla, olen sitten yksin ja yksinäinen lopun ikäni. Itse olisin varmaan valmis tekemään joitan kompromisseja ja erikoisjärjestelyjä. 

Vierailija
12/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
13/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottava ajatus. Seksi on fyysistä rakkautta, ja se juuri erottaa parisuhteen muista sukulais- ja ystävyyssuhteista.

Vierailija
14/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä käsitteitä en ole harrastanut kumppaninin kanssa seksiä vuosia ollaan olutu yhdessä. Mutta ei se mikään meriitti ole. Ehkä naiseni on aseksuaali neitsytkin on

Vierailija
15/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 18:36"]

Kammottava ajatus. Seksi on fyysistä rakkautta, ja se juuri erottaa parisuhteen muista sukulais- ja ystävyyssuhteista.

[/quote]

Kyllä rakkautta voi olla ilman seksiäkin siinä missä seksiäkin on ilman rakkautta. Jos luetaan pois seksi, niin onko sun suhde kumppaniin muka ihan samanlainen ku sukulaisiin ja ystäviin? Tuskin. Kyllä se rakkaus muustakin kuin seksistä muodostuu.

Vierailija
16/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Luulin joskus seksin olevan mulle ehdottoman tärkeää, mutta huonojen kokemusten ja yli vuoden selibaatin jälkeen huomaan ettei se oikeastaan olekaan. Aikaisemminkaan en ole käyttänyt seksiä tunteiden ilmaisuun vaikka toki olenkin sitä harrastanut ihmisten kanssa, joita rakastin sillä hetkellä, en siis sillä tavalla tarvitse seksiä osana rakkautta ja uskon että välittämistä ja läheisyyttä voi ilmentää muillakin tavoilla. En luokittele itseäni aseksuaaliksi koska tunnen kyllä myös seksuaalista vetoa muita ihmisiä kohtaan, mutta se seksi itsessään ei sillä tavalla ole mikään välttämättömyys tai perustarve mulle. Sen tajuaminen on ollut osaltaan todella helpottavaa.

Sori tästä avautumisesta :D

Vierailija
17/17 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Seksi on mulle tärkeää suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme