Viestittelykäytännöt parisuhteessanne?
Aiempien ketjujen innoittamana:
Millaisia viestittelyyn (ml. sähköposti) & soittamiseen liittyviä käytäntöjä teillä on parisuhteessanne? Kysyn siksi, kun olen lukenut täältä niin monia avauksia, joissa kysytään, "onko ok, että puolisoni viestittelee työkaverin/eksän/uuden tuttavuuden/... kanssa".
Onko teillä siis tapana kertoa jokaisesta viestistä, sähköpostista ja puhelusta, keneltä se tuli ja mitä se koski? Myös silloin, jos kyseessä on työpuhelin tai työläppäri? Luetella päivän päätteeksi puolisolle kaikki ihmiset, keiden kanssa on ollut jollain tavalla yhteyksissä? Vai viestittelettekö te muiden kanssa silloinkin, kun vietätte puolison kanssa yhteistä aikaa?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle tulee viestejä iltamyöhällä tai yöllä, niin kerron tai mies kysyy, keneltä ne on. Jotain on silloin sattunut, kun asialla on kiire. Muuten miestä ei kiinnosta enkä minä tee mitään selvitystä. Mies ei viestejä lähetä, hän ennemmin soittaa. Minua ei huoleta vaikka hän lähtisi puhelun tullen pois huoneesta.
Meillä on molemmilla tapana siirtyä toiseen huoneeseen tai kesällä ulos puhumaan puhelua. Ja joo, jos tulisi viestiä yömyöhällä niin varmaan molemmat kysyisivät, mistä on kysymys. Oma puhelimeni ei kyllä edes päästä läpi kuin parin ihmisen yhteydenotot klo 23-06 välillä.
No ei ole tapana raportoida, kenelle viestitellään ja mitä. Eikä ole tapana kytätä tai olla muutenkaan mustasukkainen.
Tällä palstalla on aivan todella sairaalloisen mustasukkaista porukkaa. Ei niiden hullujen juttuja kannata ottaa kovin tosissaan.
Jos toinen on paikalla silloin kun viesti tai puhelu tulee, todetaan ääneen kuka siellä on ja heti asian selvittyä peukulla ylös tai alas onko asia "hyvä" vai "huono". Tapa on jäänyt niiltä ajoilta, kun lapsella oli paljon ongelmia ja erilaisia ikäviä puheluita tuli niin paljon, että soivaa puhelinta alettiin pelätä. Oli hyvä päästää toinen pelosta heti kun mahdollista. Ja on niitä hankalia hetkiä ja ikäviä viestejä vieläkin sen verran, että ei tuo ole ihan tarpeettomaksi käynyt.
Jos mies viestittelee tai soittaa/vastaa puhelimeen silloin kun olen siinä vieressä niin kertoo kuka oli ja mitä asiaa. Hän on monessa whatsapp ryhmäkeskustelussa joten usein se puhelin piippailee aika tiuhaan tahtiin. Yleensä mies ei edes tarkista viestejä vaan jättää puhelimen pöydälle ja keskittyy minuuun. Itseäni toki hieman kiinnostaisi tietää mitä siellä tapahtuu kun ite saan viestejä/puheluita ehkä kerran viikossa äidiltä, veljeltä, tädiltä, parhaalta kaverilta tai mieheltä 😂
Parasta on kun ei ole parisuhdetta, saa vapaasti viestitellä just kenen kanssa haluaa, just sillä tavalla kuin haluaa. Kukaan ei kyttää, huuda, vaadi selvityksiä, oikeuksia käydä läpi kännykkää ja konetta, ei mitään draamaa. Kuinka ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Parasta on kun ei ole parisuhdetta, saa vapaasti viestitellä just kenen kanssa haluaa, just sillä tavalla kuin haluaa. Kukaan ei kyttää, huuda, vaadi selvityksiä, oikeuksia käydä läpi kännykkää ja konetta, ei mitään draamaa. Kuinka ihanaa!
Kaikki nämä asiat voi saavuttaa myös niin, että ottaa parisuhteeseen kumppaniksi täysipäisen ihmisen eikä av-mammaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä asiat voi saavuttaa myös niin, että ottaa parisuhteeseen kumppaniksi täysipäisen ihmisen.
Korjasin lauseesi.
Meillä ei kerrota toiselle, kenen kanssa viestitellään. Joskus jos joku oikein pommittaa viesteillä, saatetaan puolin ja toisin kysyä, kuka siellä pommittaa. Toisaalta meillä ei kummallakaan ole toista sukupuolta olevia ystäviä. Ei minua kiinnosta, mitä mies viestittelee kavereilleen. Jääkiekkoa, futista ja jotain oluen juomista taitavat aina koskea.
Kyllä se tulee mainittua kuka soittaa tai viestittää jos toinen on paikalla. Eipä se kumpaakaan häiritse. Päivän jutuista puhuessa saatetaan mainita se ja se soitti/viestitteli.
Jos minulle tulee viestejä iltamyöhällä tai yöllä, niin kerron tai mies kysyy, keneltä ne on. Jotain on silloin sattunut, kun asialla on kiire. Muuten miestä ei kiinnosta enkä minä tee mitään selvitystä. Mies ei viestejä lähetä, hän ennemmin soittaa. Minua ei huoleta vaikka hän lähtisi puhelun tullen pois huoneesta.