Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tämä olla virtsatieinfektio vai onko joku muu?

Vierailija
05.04.2022 |

Kirvely alkaa vasta virtsaamisen jälkeen, virtsatessa ei kirvele, mutta tosiaan heti sen jälkeen puolen tunnin ajan kyllä. Sukupuolitauti ei voi olla, koska sillä saralla ei ole tapahtunut mitään niin pitkään aikaan. Millaisia teidän vti oireet on olleet?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on vitiligo. Onko häppärit tummuneet? Laita niihin tummelia.

Vierailija
2/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on vitiligo. Onko häppärit tummuneet? Laita niihin tummelia.

Ei kai se kirvele? Tai polttele?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisikö kukaan?

Vierailija
4/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mielestäni virtsatieinfektiolle kuulostaa. Itsellä ainakin se poltti tulee juuri virtsaamisen jälkeen, ei sen aikana. 

Vierailija
5/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultavasti  virtsatieinfektio. Oireet eivät aina ole samanlaisia oppikirjaesimerkkejä. Itse kävin  kaksi kertaa gynellä kirvelyn vuoksi ja sain kaikenmaailman tökötit ja tabletit hoidoksi. Niistä ei mitään apua, hintaakin tuli kiitettävästi. Onneksi fiksu tk.lääkäri päivystyksessä älysi epäillä virtsatieinfektiota. Sain antibioottikuurin . Vaiva loppui parin tabletin jälkeen.

Vierailija
6/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko tarpeeksi vettä? Koita tankata tää päivä, pari litraa ainakin..

Vierailija
7/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotko tarpeeksi vettä? Koita tankata tää päivä, pari litraa ainakin..

Omalla lapsella on usein tän takia tuollaisia oireita. Menee ohi kun juo tosiaan runsaasti vettä. Mehut ja limsat yms. eivät oo sama asia kuin vesi, lapset ja nuoret vaan jostain syystä juo niitä mielummin kuin vettä, mutta se ei ole hyväksi...

Vierailija
8/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun limakalvot voivat myös kärsiä estrogeenin puutteesta. Ja ennen kuin sanot mulle, ettet ole vielä vaihdevuosi-ikäinen nainen, totean sulle takaisin, etten ollut minäkään. Mun täsmälleen samankaltainen vaiva katosi voidemaisella Ovestinilla. Neuvoisin sua kuitenkin käymään antamassa p*ssanäytteen, siten saat varmuuden.

Vierailija
9/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun limakalvot voivat myös kärsiä estrogeenin puutteesta. Ja ennen kuin sanot mulle, ettet ole vielä vaihdevuosi-ikäinen nainen, totean sulle takaisin, etten ollut minäkään. Mun täsmälleen samankaltainen vaiva katosi voidemaisella Ovestinilla. Neuvoisin sua kuitenkin käymään antamassa p*ssanäytteen, siten saat varmuuden.

Oon 43. Täytyypä selvitellä tuota asiaa. Oireena ei ole niinkään varsinainen kirvely vaan polttelu. Mulla on joskus ollut virtsatieinfektio, ja silloin ”pissasin piikkilankaa”. Nyt on olo kuin chili polttelisi kaikkialla. Ap

Vierailija
10/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juoda karpalomehua (makeuttamatonta) PALJON ja ottaa C-vitamiinia iso annos. Happamoittavat virtsaa kumpikin ja tappavat bakteereja. Ja vettä, vettä, vettä paljon.

Vierailija
11/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa juoda karpalomehua (makeuttamatonta) PALJON ja ottaa C-vitamiinia iso annos. Happamoittavat virtsaa kumpikin ja tappavat bakteereja. Ja vettä, vettä, vettä paljon.

Anteeksi väärä sanavalinta. Eivät tapa bakteereita vaan putsaavat virtsaputkea.

Vierailija
12/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa virtsaputkioireyhtymä

Vierailija
13/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on antibioottikuurin just päällä virtsatieinfektion takia joka ilmeni viime viikolla täysin punaisena aamuvirtsana.

Outoja tuntemuksia oli aiemmin virtsateissä muttei selvää kirvelyä tai tieheää pissahätää.

Säikähdin verta virtsassa. Tiesin kuitenkin mistä on kyse ja sain nettilääkäriltä ab- kuurin joka normalisoi virtsan värin noin vrk kuluessa.

Vierailija
14/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 43. Täytyypä selvitellä tuota asiaa. Oireena ei ole niinkään varsinainen kirvely vaan polttelu. Mulla on joskus ollut virtsatieinfektio, ja silloin ”pissasin piikkilankaa”. Nyt on olo kuin chili polttelisi kaikkialla. Ap

Eli kyllä sun vaiva johtuu estrogeenin puutteesta. Olin ihan kauhuissani, kun multa jouduttiin poistamaan 23-vuotiaana toinen munasarja ja aloin suorastaan pelätä vessassakäyntejä hirveän jälkikirvelyn takia. Se oli täsmälleen sun kuvaileman kaltaista. Ovestin poisti mun oireet parissa viikossa aivan täysin.

Vierailija
15/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa kotitestejä myös virtsatieinfektion toteamiseksi.

Vierailija
16/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vulvodynia?

Vierailija
17/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia.

Vierailija
18/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klamydia.

Mistä olisin sen saanut? En oo ollu moneen vuoteen missään petipuuhissa. Ap

Vierailija
19/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-mannoosilisäravinne + makeuttamaton 100 pros karpalomehu. Juo runsaasti päivän aikana. Mulla toimii nämä alkaviin VTI oireisiin useimmiten

Vierailija
20/21 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultavasti virtsarakontulehdus. Tarvit antibiootit ennen kuin etenee munuaisiin.