Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, joka ei olisi varautunut mitenkään sodan uhkaan?

Vierailija
05.04.2022 |

Ei ole kerännyt kotivaraa? Ei tehnyt mitään suunnitelmaa, eikä varautunut yhtään mitenkään? Itse en ole kuin muutaman ylimääräisen kuivakaapin tuotteen ostanut ja yhden kanisterit vettä. En ole saanut itseäni motivoitumaan vielä enempään. Olenkohan ainoa laiska?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mitään. Kotivaraa ei ole ollut koskaan eikä ole nytkään. Pitäisi kai parantaa tapansa.

Vierailija
2/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole suuremmin mitään. Jotain kuivamuonaa on aina. Ei tässä kämpässä mahdu säilömään mitään vettä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin on jo ennestään valmiina kotona. Nyt varautuminen jäänyt lähinnä ajatuksen tasolle. En ole saanut vielä toteutettua, vaikka varmasti pitäisi.

Vierailija
4/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi, kun Venäjän armeija tuhoaa parhaillaan itseään Ukrainassa? Ei sieltä olla lähivuosina Suomeen tulossa. Ehtii varavedet pilaantumaan moneen kertaan ennen sitä.

Vierailija
5/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kummemmin kuin ennenkään. Yleensä löytyy kaapista ja pakastimesta ruokaa pariksi päiväksi ihan normaalistikin. Eikä sekään ole mitään varsinaista varautumista vaan ihan vain kätevää kun joskus ei jaksa lähteä kauppaan.

Vierailija
6/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi, kun Venäjän armeija tuhoaa parhaillaan itseään Ukrainassa? Ei sieltä olla lähivuosina Suomeen tulossa. Ehtii varavedet pilaantumaan moneen kertaan ennen sitä.

Ydinonnettomuus tai muu katastrofi voi tapahtua ilman Venäjän toimintaakin.

Vierailija
7/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt minkäänlaista hätävaraa - enkä tee! Turhaa hössötystä. Tästä Ukraina sodasta tuli uusi korona. Sen varjolla nyt peloitellaan ihmisisä ja saadaan turhaan paniikkiin. Se on niin, että jos tänne hyäkätään, ei siinä ehdi mitään kotivaroja käytellä... Ainua kotivara voisi olla hirttonaru ja vahva oksa. Jos maailma näyttä kk kuluttua siltä kuin nyt mariupolissa (miten lie kirjoitetaan, en jaksa tarkistaa), niin ei tuommoisen suomen ja kaupunginkaan terveyshuolto ja muukaan  toimi enää, että elää jaksaisin...

Vierailija
8/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varautunut mitenkään. Ei tänne kerrostalokämppään kannata mitään tölkkivuoria varastoida, vähän turhan kalliit neliöt sellaiseen.

Vierailija
9/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitelistat lähialueella asuvista virkamiehistä ja poliitikoista on tehty valmiiksi aikoja sitten, miten muuten tässä pitäisi muka varautua?

Vierailija
10/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua jos ei ole, tästä on toitotettu jo pidemmän aikaa. Se hullu tuolla naapurissa saattaa sen nuken tänne lähettää ihan milloin tahansa.

Vierailija
11/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullua jos ei ole, tästä on toitotettu jo pidemmän aikaa. Se hullu tuolla naapurissa saattaa sen nuken tänne lähettää ihan milloin tahansa.

Ja paljonko on kuivamuonista hyötyä siinä vaiheessa, kysyn vaan?

Vierailija
12/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en ole voinut sotaan asennoitua. Muuten kyllä olen varautunut eri kriiseihin.

Sota skenaario on liian ahdistava ajatuksenakin.

Vierailija
13/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotivara, mutta ei sodan uhan takia. Kotivaran pitäminen on järkevää normaalioloissa. Asun maaseudulla, joten on polttopuuta, pihassa oma kaivo ja ruokatarpeita kolmeksi kuukaudeksi.

Vierailija
14/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla käteistä kotona. En tiedä miten sen kummemmin varautua. Jaa, no aseeseen vois ostaa panoksia.

Vierailija
15/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varautunut mitenkään, enkä aio. Sama juttu oli koronan kanssa, eikä silloinkaan mikään loppunut. Inhoan kaikkea hössöttämistä, enkä ole aikeissa linnottautua kotiini makaronipussien keskelle.

Vierailija
16/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varautunut mitenkään, enkä tunne ketään kuka olisi.

Vierailija
17/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että miten paljon mahtaa olla hyötyä, vaikka keräisi koko kerrostalokämpän täyteen säilykkeitä ym. Jos sota tulisi niin välttämättä ei ehtisi tekemään mitään jos huonosti kävisi. Jos pitäisi paeta niin miten ne kaikki ruoat saisi matkaan? Varsinkin jos ei ole autoa. Ei ehkä ole mitään hyötyä hirveästi kerätä, mutta ehkä kohtuudella jotain.

Vierailija
18/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt sitä ns. kotivaraa, eli varustautunut mitenkään mahdollisen sodan puhkeamiseen ja venäläisten tänne tuloon. Muuten kyllä, jos minulla olisi aseenkantoluvat ja muut hommattuna, niin varmaan varustautuisin myös siten, kaiken varalta. Suosittelen ehdottomasti ainakin muita tekemään niin.

Koska olen ns. monisairas, ja sairastan mm. kroonista väsymysoireyhtymää, niin minun kohdallani kaikki energiat ja voimavarat menevät päivästä ja sen haasteista selviämiseen. 

Jos sota syttyy, niin tuskin pystyn lähtemään täältä minnekään. Eikä ole ympärillä mitään turvaverkkoakaan. Kuka minua siis mitenkään auttaisi. Joten mitä sitten jää vaihtoehdoiksi: tappaa itsensä, tarpeeksi hyvissä ajoin, etukäteen.

Vierailija
19/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kunnon taisteluveitsen turvaksi. Jotain säilykkeitä jemmattu kaappiin. Makuupussit, teltta ja radio vielä hankinnassa. Paha tietää onko niistä mistään mitään hyötyä.

Vierailija
20/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuolla pariksi viikoksi ruokaa on, näin ollut aina. Muuten en ala hamstraamaan. Mikä järki siinäkin olisi, jos tänne jostain syystä hyökättäisiin, lähtisin äkkiä hittoon. Kun asun alle 30km rajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi