Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unien tulkitsijat

Vierailija
25.09.2015 |

Mun kuollut isäukkoni on viimeisen vuoden aikana seikkaillut mun unissa tasaiseen tahtiin. Viimeyönä olin hänen työpaikallaan. Hän ensin hajoitti yhden talon työpaikallaan, kun olin kärpäsenä katossa. Seuraavana päivänä pomot odottivat häntä töihin ja tästä selitystä kuumeisena ja olin jälleen hänen työpaikallaan. Odottelin minäkin ja meinasin soittaa hänelle, että on myöhässä töistä ja häntä odotetaan. Lopulta meinasin lähteä soittamaan ja kohtasin hänet kellokortti koneella. Sanoin että odotetaan. Sitten lähdin kotiin ja en meinannut löytää oikeata junaa millään. Lompsin tunnin juna-asemalla ja juuri kun löysin oikean junan se lähti nenän edestä. Sitten heräsin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan?

Vierailija
2/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet yleensä kertovat jotain näkijänsä elämästä tai mielensisäisistä prosesseista. Odottaminen tuntuu tuossa unessa olevan aika keskeinen teema. Onko elämässäsi jotain mitä odotat tai lykkäät? Tai tunnistatko samoja tunnelmia kuin unessa elämässäsi joissain tilanteissa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:12"]

Unet yleensä kertovat jotain näkijänsä elämästä tai mielensisäisistä prosesseista. Odottaminen tuntuu tuossa unessa olevan aika keskeinen teema. Onko elämässäsi jotain mitä odotat tai lykkäät? Tai tunnistatko samoja tunnelmia kuin unessa elämässäsi joissain tilanteissa? 

[/quote]

Olen etsinyt asuntoa tässä. Se on vähän odotuksen alla.

Vierailija
4/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee vaan, että tuo isäukko seikkailee tasaiseen tahtiin mun unissa ja yleensä vielä nuorempana.

Vierailija
5/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:12"]

[/quote]

Olen etsinyt asuntoa tässä. Se on vähän odotuksen alla.

[/quote]

Itse uskon, että vain unennäkijä voi itse tietää, mihin uni viittaa. Unennäkijän mieli sen unen on luonutkin. Unikirjoissa ja vastaavissa on kaavamaisia symbolitulkintoja, mutta itse en niihin usko, koska samat asiat edustavat eri ihmisille heidän mielessään eri ominaisuuksia ja asioita. 

Minusta ensimmäinen asia on se, että onko uni ensinnäkäkän mikään merkittävä viesti pitäisi tulkita, vai pelkkää mielen taustakohinaa. Suuri osa unista ei tarkoita mitään, ne on vaan aivojen voimistelua ja tiedon käsittelyä. Mutta jos ihmisestä tuntuu että uni on merkittävä, tai se toistuu usein, varmaan unella on joku sanoma.

Sen sanoman laadun saa parhaiten selville itsekseen, tutkimalla unta rauhassa. Sitä voi tutkia esim. kirjoittamalla unen tapahtumia auki, ja pohtimalla niitä eri näkökulmista. Onko unen tunnelmilla yhteyttä mihinkään nykyhetkessä? Mitä unessa esiintyvät ihmiset tai paikat itselle merkitsevät? Yleensä sanotaan, että unen alku kuvaa nykyhetkeä, ja että uni aina kuvaa mielen sisäisisä prosesseja tai elämäntapahtumia. 

Älyllisen analysoinnin lisäksi voi myös ihan hiljentyä ja kysyä omalta mieleltään että mitä tämä tarkoittaa. Usein sitä saa oivalluksia sillä tavalla, jos vaan malttaa odottaa vastauksia sisältään. Voi myös pyytää ennen seuraavana iltana nukkumaan menemistä, että jos uni oli tärkeä, mieli toistaisi sen ymmärrettävämmässä muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme