Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten poikien kohtukateus

Vierailija
25.09.2015 |

Olen päiväkodissa töissä ja varsin usein törmää tilanteeseen jossa (yleensä n. 3-4-vuotias) poika kiukustuu tai pettyy kun kuulee että vain tytöt voivat synnyttää isona lapsia. Miksei Freud puhunut kohtukateudesta vaikka se on niin yleistä? En ole sen sijaan koskaan törmännyt tyttöön joka olisi kateellinen poikien pippelistä.

Onkohan luomiskertomuksen kylkiluujuttukin keksitty poikien ja miesten lohduttamiseksi, kun kuitenkin vain naiset voivat oikeasti synnyttää uutta elämää?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena kateellinen poikien pippelistä :(

Vierailija
2/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kyllähän miehellä on iso osa uuden elämän synnyttämisessä ilman mitään kylkiluutarinoitakin... T. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:01"]

Minä olin lapsena kateellinen poikien pippelistä :(

[/quote]

Minä taas onnellinen ettei sellaisia killukkeita ollut, mietin että tuntuuko ikävä hölskyntä kun juoksee :D

Vierailija
4/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kyllä ikinä kuullut kohtukateudesta mutta pienten tyttöjen peniskateudesta kylläkin...

Vierailija
5/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:02"]

Lisään vielä, että kyllähän miehellä on iso osa uuden elämän synnyttämisessä ilman mitään kylkiluutarinoitakin... T. 2

[/quote]

Joo, mutta se osuus ei ole niin ilmeinen, eikä sitä  ammoisina aikoina kovin hyvin edes ymmärretty. Vauvan putkahtaminen naisesta oli sen sijaan hyvin konkreettinen juttu.

Vierailija
6/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Tasa-arvon nimissä feministit ovat kehittäneet uuden termin "kohtukateus" peniskauteuden vastineeksi. Täyttä paskaa, sanon minä.

Vierailija
7/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:05"]

Jahas. Tasa-arvon nimissä feministit ovat kehittäneet uuden termin "kohtukateus" peniskauteuden vastineeksi. Täyttä paskaa, sanon minä.

[/quote]

Et taida kauheasti tuntea lapsia? Tuo on aika tavallinen juttu että pieni lapsi uskoo olevansa kaikkivoipa ja se että vain "Maija-sisko" pystyy synnyttämään lapsen mutta minä "Mikko" muka en, aiheuttaa suurta närkästystä.

Vierailija
8/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun pojallani oli tuo kohtukateus :)

Hän myös kyseli kovasti n.3-vuotiaana että milloin hänelle kasvaa tissit. Kerroin että pojille ei kasva tissejä mutta parta kasvaa.

Vierailija
9/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:03"]

Mä en ole kyllä ikinä kuullut kohtukateudesta mutta pienten tyttöjen peniskateudesta kylläkin...

[/quote]

No Freud kirjoiti siitä peniskateudesta mutta eipä siihen kyllä oikeasti törmää niin usein kuin poikien hämmennykseen siitä että he eivät voi synnyttää vauvoja.

Mutta Freud olikin oman aikansa lapsi, kuviteltiin että jokainen nainen kärsii siitä ettei ole mies.

Vierailija
10/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ulkoisti koko kohtukateuden ja pyysi multa että voisinko synnyttää vielä sata vauvaa meille. Hän kyllä sitten kuulemma hankkisi junan meille että mahduttaisiin kaikki samaan kulkuvälineeseen. Vauvoista hän on aina tykännyt tosi paljon mutta jätin nyt kuitenkin tuon pyynnön täyttämättä. :D

Vierailija
11/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Tuttua :D Meilläkin 4v poika intti ja intti että varmasti hänkin pystyy synnyttämään vauvoja ja minä olin tyhmä äiti kun väitin ettei pojat voi.

Vierailija
12/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, mutta se osuus ei ole niin ilmeinen, eikä sitä  ammoisina aikoina kovin hyvin edes ymmärretty. Vauvan putkahtaminen naisesta oli sen sijaan hyvin konkreettinen juttu.

[/quote]

Pojilta tuo kateus haihtuu, mutta tytöillä  peniskateus jatkuu ja jatkuu. Eikä ihme, kuukautisvaivathan ne siitä miustuttelee.

Vierailija
13/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yllättyy on varmaan oikeampi sana. Ehkä siksi kun se menee ohi siinä viiden iässä. Moni pettyy/yllättyy paljon vanhempana kun kuulee, ettei joulupukkia ole.

Vierailija
14/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:16"]

[/quote]

[/quote]

Pojilta tuo kateus haihtuu, mutta tytöillä  peniskateus jatkuu ja jatkuu. Eikä ihme, kuukautisvaivathan ne siitä miustuttelee.

[/quote]

Esinahkaongelmat, eturauhasvaivat ym. ne sitten mukavampia on?

Vierailija
15/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:10"]

Mun poika ulkoisti koko kohtukateuden ja pyysi multa että voisinko synnyttää vielä sata vauvaa meille. Hän kyllä sitten kuulemma hankkisi junan meille että mahduttaisiin kaikki samaan kulkuvälineeseen. Vauvoista hän on aina tykännyt tosi paljon mutta jätin nyt kuitenkin tuon pyynnön täyttämättä. :D

[/quote]

Meilläkin muuten poika sitten viimein ymmärsi että ei onnistu raskaus häneltä. Hän kysyi minulta että onko vauva jo mahassani. Sanoin että ei ole vauvaa äidin mahassa. Oli todella närkästänyynä että pistäs tilaus menemään kun sen pitää kuitenkin jonkun aikaa siellä kasvaa ennenkuin syntyy :)

Olimme kerran lindexin naisten alusvaate osastolla ja poika näki siellä geelitäytteet tisseille. Semmoiset kananfileet. Hän toitotti kovaan ääneen että "Jos mun tissit ei muka ikinä kasva niin viimeistään aikuisena tulen ostamaan täältä tissit!" Sovittiin sitten että hän voi aikuisena ostaa lindexiltä tissit. -8-

Vierailija
16/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei muuten todellakaan haihdu. Koko meidän kulttuurimme rakentuu sen päälle, julistamaan pihlajanmarjojen happamuutta.

Vierailija
17/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Iso osa? No enpä sanoisi. Sukusoluista puolet, mutta ei muuten. Lapsi sentään kasvaa 9 kk kohdussa ja sitten syntyy.

Vierailija
18/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin, niin ainakaan itse en ole ikinä miettinyt että olispa mulla penis. Meitä oli vain sisaruksia perheessä, mutta mulla oli paljon poikia serkkuina ja pikkuserkkuina, että kyllä niitä ympärillä viuhui kuitenkin ihan kiitettävästi lapsuudessa.

Vierailija
19/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Esinahkaongelmat, eturauhasvaivat ym. ne sitten mukavampia on?

[/quote]

Onpa mukava kilpailla kenellä on kurjempaa, eikö?

Vierailija
20/39 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:25"]

[/quote]

Iso osa? No enpä sanoisi. Sukusoluista puolet, mutta ei muuten. Lapsi sentään kasvaa 9 kk kohdussa ja sitten syntyy.

[/quote]

Hedelmöittäjähän on aika pienessä roolissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi