Kun viikonloppu ei riitä työviikosta palautumiseen.
Kokonaisvaltainen väsymys ja uupumus työviikon jälkeen. Viikonloppu aivan liian lyhyt palautumiseen. Ei vaan jaksa mitään. Viikonlopulle jää hirvee määrä kotitöitä kun viikolla ei ehdi tehdä. Yleensä nukun yötkin huonosti viikonloppuisin.
Mitä ihmettä pitäisi tehdä?
Kommentit (8)
Lomaa ei saa työtilanteen takia. Työpaikkaakaan ei niin vaan vaihda.
Ap
Sama täällä. Olen iltaisin niin väsynyt, etten jaksa oikein mitään. Onneksi mies huolehtii kodista ja kaupassa käynnistä ja lapsista tavallista enemmän. Minulla on määräaikainen työ, johon en tule vakinaistumaan joten täytyy vain kärvistellä.. Ennen työntekijöitä oli enemmän, nyt yksi tekee 1,5-2 työntekijän työt...
Viikonloppu ei meinaa riittä työstä palautumiseen.
No eipä tuossa ole muuta vaihtoehtoa kun laskea odotuksia. Teet vain tärkeimmät kotityöt viikolla ja viikonloppuna et tee yhtään vaan lepäät
Onko sulla perhettä, puolisoa? Jos asut toisen aikuisen kanssa yhdessä, juttele hänen kanssaan ja kerro miten valtavan uupunut olet. Pyydä josko hän voisi ottaa vaikka yhtenä viikonloppuna ns. "homman haltuun" ja sinä saisit keskittyä ihan vaan lepäämiseen. Puolisollasi olisi tuolloin vastuu lapsista (aamu-iltapesut, ruokailut, ulkoilut, yms. yhdessä tekeminen) ja kotitöistä. Miltä tämmöinen kuulostaisi?
Minulla sama juttu. Aina väsyttää ja viikonloppuna ei oikein saa mitään aikaiseksi. Ikä jo varmaan vaikuttaa(55v) Miehelle on turha valittaa ja pyytää ,että auttaisi kotitöissä, kun se valittaa,ettei jaksa tehdä töitten päälle mitään.Ei auta,pakko vaan jaksaa. Lähdempä tästä taas töihin. Onneksi on perjantai. AP:lle sen verran,että hanki väliaikaisesti nukahtamislääkettä,että nukut kunnolla. Huono uni väsyttää . Jossain vaiheessa helpottaa ja voit nukkua ilman lääkettä.Jaksamista.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 07:44"]
Onko sulla perhettä, puolisoa? Jos asut toisen aikuisen kanssa yhdessä, juttele hänen kanssaan ja kerro miten valtavan uupunut olet. Pyydä josko hän voisi ottaa vaikka yhtenä viikonloppuna ns. "homman haltuun" ja sinä saisit keskittyä ihan vaan lepäämiseen. Puolisollasi olisi tuolloin vastuu lapsista (aamu-iltapesut, ruokailut, ulkoilut, yms. yhdessä tekeminen) ja kotitöistä. Miltä tämmöinen kuulostaisi?
[/quote]
Ei aplla ole kai lapsia?
jaan tuon saman uupumuksen ap kanssasi. Väillä sitä vaan lyyhistyy vessan lattialle itkemään kun, ei vaan jaksa enää mitään tai ketään :(
Olen itse tullut siihen lopputulokseen, että on perempi yrittää tehdä paljon kaikkea itselle tärkeää, leivo vaikka kotona jos se piristää.
Yritä tehdä työt vähän lepsummin, ota aikaa ja haaveile vaikka tietokoneella hetki ja unohda ne työt. Ei kukaan tiedä mitä ajattelet ;) tsemppiä!!
Vaihda töitä tai jää pitemmälle lomalle