Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hpv rokotus, haittavaikutukset vs hyöty

Vierailija
24.09.2015 |

Mitä ajatuksia kyseinen artikkeli teissä herättää?
Itse olen nyt enemmän asiaa alkanut tutkia, perheessä 10 vuotias tyttö joten asia ajankohtainen.
Mihin olette itse päätynyt, rokotus vai ei?
http://www.anttiheikkila.com/blogi/hpv-rokotukset-aloitettu-tampereella/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
2/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuluin siihen tutkimusryhmään, eikä ole tullut vastaan vielä mitään haittapuolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei otettu. Yhtään puoltavaa syytä en ole löytänyt mut olisin paniikissa jos se olisi otettu.

Vierailija
4/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siitä haittaa varmaan paljon ole mutta hyötykin aika heikko.. Estäisi ehkä muutaman syöpätapauksen vuosittain parhaimmillaan parikymmentä, ihan hirveät kustannukset tulee joukkorokotuksista. HPV virusta on useita kymmeniä joista tiedetään aiheuttavan syöpää 3-4 ja rokote suojaa kahdelta.

Vierailija
5/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 07:15"]No eipä siitä haittaa varmaan paljon ole mutta hyötykin aika heikko.. Estäisi ehkä muutaman syöpätapauksen vuosittain parhaimmillaan parikymmentä, ihan hirveät kustannukset tulee joukkorokotuksista. HPV virusta on useita kymmeniä joista tiedetään aiheuttavan syöpää 3-4 ja rokote suojaa kahdelta.
[/quote]Ja nämä virustyypit joita euroopassa liikkuu, niihin rokote ei tehoa.

Vierailija
6/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvaikutukset, kuten mahdollinen hedelmättömyys pelottaa. Eli tuon artikkelin mukaan jokin ainesosa oli aiheuttanut ainakin hiirillä hedelmättömyyttä. Aivan järkyttävää jos näin olisi ja lähes kaikki nuoret naiset nyt rokotettu. Toivottavasti ei vaikuta ihmisiin noin.

Vierailija
7/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seulonnat toimii jo nyt tosi hyvin. Kohdunkaulansyöpä oli jossain kohtaa 4. yleisin kuolemansyy naisilla. Nyt se on sijalla 20.! Seulonnoissa saadaan kiinni myös tulehdukset, joten sääli jos rokote korvaa nämä.

Vierailija
8/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisikin rokote rintasyöpää vastaan. Mutta kohdunkaulan syöpä on ihan marginaalinen, eikä rokote edes tehoa kaikkiin viruksiin mitkä sitä aiheuttaa.

Vierailija
9/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pitäisi Antti Heikkilää rokotetutkimuksen asiantuntijana. Hänhän ei ole tutkija, vaan popularisoija. Vähän niin kuin Kaari Utrio ei ole ikinä itse tehnyt yhtään tutkimusta mutta on popularisoiinut muiden tutkimuksia omia tarkoituksiaan varten.

tosiasia on, että hpv-rokote ei estä kaikkia syöpiä eikä kaikia hpviruksia, mutta ne tärkeimmät ja eniten ongelmia aiheuttavat kyllä. Kohdunkaulan syövän synty ilman jotain noista kyseisistä viruksista on äärimmäisen harvinaista.

Vierailija
10/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa se ottaa. Meidän terkkari sanoi että kun sen ottaa, ei saa mitään sukupuolitauteja 

Vierailija
11/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 07:20"]Sivuvaikutukset, kuten mahdollinen hedelmättömyys pelottaa. Eli tuon artikkelin mukaan jokin ainesosa oli aiheuttanut ainakin hiirillä hedelmättömyyttä. Aivan järkyttävää jos näin olisi ja lähes kaikki nuoret naiset nyt rokotettu. Toivottavasti ei vaikuta ihmisiin noin.
[/quote]

Ei itselläni ainakaan aiheuttanut hedelmättömyyttä, lapsikin tuli olikohan toisesta vai kolmannesta kierrosta 6v pillerien syönnin jälkeen.

Vierailija
12/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seulonnoista huolimatta kohdunkaulansyöpään sairastuu ja kuolee Suomessa naisia ja tauti aiheuttaa hedelmättömyttä kohdun poiston ym vuoksi.

rokote suojaa yhdeksältä tapaukselta kymmenestä. läheskään kaikki virustyypit eivät aiheuta syöpää vaan nuo kaksi rokotteen sisältämää virustyyppiä aiheuttavat lähes kaiken syövän.

itse olen onneksi ottanut tytöilleni rokotteen.

Vierailija
13/14 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla on esiintynyt paljon komplikaatioita. Suomessa niitä ei rekisteröidä 

14/14 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla on esiintynyt paljon komplikaatioita. Suomessa niitä ei rekisteröidä 

Komplikaatiot rekisteröidään myös Suomessa. Ei pidä tarkistamatta uskoa mitä rokotevastaisten "rokotus.info" - sivustoilla väitetään. Jostakin syystä johtuen aiheeseen liittyy vahvaa foliohattuilua.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3877710/ketju/hpv_rokote