Miten toimii suhde heikkolahjaisen miehen kanssa?
Mun eräs sukulainen on heikkolahjainen, tai itseasiassa hän on adoptoitu. Mies on todella kiva, mutta esim luetun ymmärtäminen ja rahan taju todella heikkoa. Hän kuitenkin seurustelee ihan normiälyisen naisen kanssa. Kiva juttu tietty tälle miehelle, mutta ihmettelen tätä naista. Eivät ole mitenkään tasavertaisia, on tälle kuin äiti. Nyt kuulin että vauva tulossa...
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:09"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:00"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:55"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:44"]Itse olen kuin tuo kuvailemasi mies. Silti olen fiksun ja ihanan miehen vaimo, miksi en voisi kelvata?! Vai meinaatko että kelpaisivat vain jollekin vielä heikommalle?! Oma mieheni rakastaa minua juuri tälläisenä kuin olen! [/quote] Tuskin olet oikeasti heikkolahjainen kun kirjallinen ilmaisukin on noin hyvää... [/quote] kiitos :) Mutta kyllä, minulla on lukemis/ oppimishäiriöitä ja on myös muistin/ ulosannin kanssa suuria ongelmia. Mies onneksi jo osaa tulkita mitä sanaa haen kun puhutaan :) [/quote] Aloituksessa tarkoitettiin varmaan lähinnä matalan äo:n omaavia. Onko sulla siis matala äo? [/quote] no en oo sitä tutkinut, mutta tuskin se kovin korkea on... En ymmärrä kun ihmiset puhuu mulle vaan joudun jatkuvasti miehenkin puheesta kyselemään että mitä ja miten se menee jne... [/quote]Onko teillä lapsia? [/quote] kyllä on 2 lasta :) [/quote]Autatko lapsia läksyissä?käytkö töissä? [/quote] en pysty auttamaan kun en osaa edes ekaluokan laskuja. En ole tällähetkellä töissä kun jouduin pois edellisestä paikasta oppimattomuuden takia.
[/quote]Oho, sä olet vielä tymempi kuin minä.t.ammattivalittaja
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:09"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:00"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:55"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:44"]Itse olen kuin tuo kuvailemasi mies. Silti olen fiksun ja ihanan miehen vaimo, miksi en voisi kelvata?! Vai meinaatko että kelpaisivat vain jollekin vielä heikommalle?! Oma mieheni rakastaa minua juuri tälläisenä kuin olen! [/quote] Tuskin olet oikeasti heikkolahjainen kun kirjallinen ilmaisukin on noin hyvää... [/quote] kiitos :) Mutta kyllä, minulla on lukemis/ oppimishäiriöitä ja on myös muistin/ ulosannin kanssa suuria ongelmia. Mies onneksi jo osaa tulkita mitä sanaa haen kun puhutaan :) [/quote] Aloituksessa tarkoitettiin varmaan lähinnä matalan äo:n omaavia. Onko sulla siis matala äo? [/quote] no en oo sitä tutkinut, mutta tuskin se kovin korkea on... En ymmärrä kun ihmiset puhuu mulle vaan joudun jatkuvasti miehenkin puheesta kyselemään että mitä ja miten se menee jne... [/quote]Onko teillä lapsia? [/quote] kyllä on 2 lasta :) [/quote]Autatko lapsia läksyissä?käytkö töissä? [/quote] en pysty auttamaan kun en osaa edes ekaluokan laskuja. En ole tällähetkellä töissä kun jouduin pois edellisestä paikasta oppimattomuuden takia.
[/quote]Oho, sä olet vielä tymempi kuin minä.t.ammattivalittaja
[/quote] no en pidä itseäni tyhmänä, vaan oppimis ongelmaisena joka ei muista asioita.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:20"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:09"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:00"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:55"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:44"]Itse olen kuin tuo kuvailemasi mies. Silti olen fiksun ja ihanan miehen vaimo, miksi en voisi kelvata?! Vai meinaatko että kelpaisivat vain jollekin vielä heikommalle?! Oma mieheni rakastaa minua juuri tälläisenä kuin olen! [/quote] Tuskin olet oikeasti heikkolahjainen kun kirjallinen ilmaisukin on noin hyvää... [/quote] kiitos :) Mutta kyllä, minulla on lukemis/ oppimishäiriöitä ja on myös muistin/ ulosannin kanssa suuria ongelmia. Mies onneksi jo osaa tulkita mitä sanaa haen kun puhutaan :) [/quote] Aloituksessa tarkoitettiin varmaan lähinnä matalan äo:n omaavia. Onko sulla siis matala äo? [/quote] no en oo sitä tutkinut, mutta tuskin se kovin korkea on... En ymmärrä kun ihmiset puhuu mulle vaan joudun jatkuvasti miehenkin puheesta kyselemään että mitä ja miten se menee jne... [/quote]Onko teillä lapsia? [/quote] kyllä on 2 lasta :) [/quote]Autatko lapsia läksyissä?käytkö töissä? [/quote] en pysty auttamaan kun en osaa edes ekaluokan laskuja. En ole tällähetkellä töissä kun jouduin pois edellisestä paikasta oppimattomuuden takia. [/quote]Oho, sä olet vielä tymempi kuin minä.t.ammattivalittaja [/quote] no en pidä itseäni tyhmänä, vaan oppimis ongelmaisena joka ei muista asioita.
[/quote]Joo mutta ns normaalit eivät tuota ymmärrä.t.ammattivalittaja
Onko suomalaisten naisten ylimielisyydellä mitään raja.. Pthyi, heikkolahjainen tai itseasiassa adoptoitu, että oliko tärkeää tuoda ilmi, ettei se oikeasti ole sukua.
Lukekaapa Colleen McCullough'n (joka on koulutukseltaan neurologi) ihana romaani Tim. Siitä selviää, kuinka heikkolahjaisen miehen ja normaaliälyisen naisen suhde voi parhaimmillaan toimia aivan loistavasti.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:34"]
Onko suomalaisten naisten ylimielisyydellä mitään raja.. Pthyi, heikkolahjainen tai itseasiassa adoptoitu, että oliko tärkeää tuoda ilmi, ettei se oikeasti ole sukua.
[/quote]
Vai onkohan adoptoitu ihan ulkomailta saakka, täälläkin ollut monta ketjua erään kansakunnan älykkyysoasamäärästä ja edes mennyt Tatu Vanhanen tutki asioista paljonkin.
Jatkossa kun nämä etelämäpää tulleet avioituvat suomalaisten ilmeisesti lähinnä naisten kanssa, koska lähinnä miehiä tuli, olisikin hyvä että suvaitsevaiset neidot tiedostaisivat että ongelmia suhteessa ei aiheuhta pelkästään erilaiset uskonnot ja kulttuurierot vaan se että näiden kauimpaa tulevien keksimääräinen äo vastaa Suomessa jonkin sortin kehitysvammaista tai kauniisti sanoen heikkolahjaista.
YLe kuulemma laittoi pakolaismiehiä ja suomalaismiehiä älykyykyystestiin. Tulokset kerrottiin vain osittain kerrottiin että kyseisessä testissä pakolaiset olivat ihan sadanpisteen tuntumassa eli normaali älykkäitä, se mikä jäi kertomattatta oli suomalaismiesten tulos, samassa testissä olisivat liki kaikki saavuttaneet Mensan jäsenyyteen oikeuttavat pisteet.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:34"]
[/quote]
Vai onkohan adoptoitu ihan ulkomailta saakka, täälläkin ollut monta ketjua erään kansakunnan älykkyysoasamäärästä ja edes mennyt Tatu Vanhanen tutki asioista paljonkin.
Jatkossa kun nämä etelämäpää tulleet avioituvat suomalaisten ilmeisesti lähinnä naisten kanssa, koska lähinnä miehiä tuli, olisikin hyvä että suvaitsevaiset neidot tiedostaisivat että ongelmia suhteessa ei aiheuhta pelkästään erilaiset uskonnot ja kulttuurierot vaan se että näiden kauimpaa tulevien keksimääräinen äo vastaa Suomessa jonkin sortin kehitysvammaista tai kauniisti sanoen heikkolahjaista.
YLe kuulemma laittoi pakolaismiehiä ja suomalaismiehiä älykyykyystestiin. Tulokset kerrottiin vain osittain kerrottiin että kyseisessä testissä pakolaiset olivat ihan sadanpisteen tuntumassa eli normaali älykkäitä, se mikä jäi kertomattatta oli suomalaismiesten tulos, samassa testissä olisivat liki kaikki saavuttaneet Mensan jäsenyyteen oikeuttavat pisteet.
[/quote]
No tässäpä - aikaisemmasta kirjoittajasta poiketen - on puolestaan esimerkki kirjallisesta ilmaisusta, joka vahvasti viittaa älyllisiin puutteisiin...
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:00"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:55"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:44"]Itse olen kuin tuo kuvailemasi mies. Silti olen fiksun ja ihanan miehen vaimo, miksi en voisi kelvata?! Vai meinaatko että kelpaisivat vain jollekin vielä heikommalle?! Oma mieheni rakastaa minua juuri tälläisenä kuin olen! [/quote] Tuskin olet oikeasti heikkolahjainen kun kirjallinen ilmaisukin on noin hyvää... [/quote] kiitos :) Mutta kyllä, minulla on lukemis/ oppimishäiriöitä ja on myös muistin/ ulosannin kanssa suuria ongelmia. Mies onneksi jo osaa tulkita mitä sanaa haen kun puhutaan :) [/quote] Aloituksessa tarkoitettiin varmaan lähinnä matalan äo:n omaavia. Onko sulla siis matala äo? [/quote] no en oo sitä tutkinut, mutta tuskin se kovin korkea on... En ymmärrä kun ihmiset puhuu mulle vaan joudun jatkuvasti miehenkin puheesta kyselemään että mitä ja miten se menee jne... [/quote]Onko teillä lapsia? [/quote] kyllä on 2 lasta :)
[/quote]Autatko lapsia läksyissä?käytkö töissä?
[/quote] en pysty auttamaan kun en osaa edes ekaluokan laskuja. En ole tällähetkellä töissä kun jouduin pois edellisestä paikasta oppimattomuuden takia.