Mitä kieliä osaat puhua?
Joko sujuvasti tai sen verran että pärjäät edes jotenkin small talkissa yms.
Kommentit (43)
Suomea osaan puhua, englanniksi ja viroksi ja ehkä ruotsiksi voin pari sanaa vaihtaa. Mä olen niin kateellinen mun lapsille, jotka pystyvät opiskelemaan englanniksi, yksi jopa japaniksi.
Suomea, ruotsia ja englantia. Saksaa ymmärrän jonkin verran mutta en osaa juurikaan muodostaa järkeviä lauseita itse.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:29"]
Suomea, Saksaa, Ranskaa, Venäjää, Englantia, Ruotsia, Norjaa, Italiaa, Espanjaa, Kiinaa, Japania, Arabiaa, vähän myös Hollantia, Portugalia ja Islantia. - Lilith
[/quote]
Et tiedä kuitenkaan että kielet kirjoitetaan pienellä kirjaimella?
suomea, englantia, ruotsia, ranskaa ja saksaa.
15-vuotias tyttö
Sujuvasti Suomea, enkkua, swahilia, enspanjaa ja ranskaa. Ja vähän somalia, japania ja ruotsia
n15
Miksi ette laittaneet näytteitä kielistä, joita osaatte? Voihan sitä luetella kaikki maailman kielet, mutta näyttökin ois kiva.
Suomi, ruotsi, englanti, saksa menee ok eli opiskelu, duunit ja arkipäivän hommat hoituvat noilla. Sen lisäksi italiaa peruskurssien verran eli fraasit ja alkeet hallussa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:59"]Miksi ette laittaneet näytteitä kielistä, joita osaatte? Voihan sitä luetella kaikki maailman kielet, mutta näyttökin ois kiva.
[/quote]
Pane, sherne piva, prosim. Eli tsekkiä, tarjoilija (miespuolinen),tummaa olutta, kiitos. Kirjoituasu on päin seiniä, viisaammat korjatkoon.
Suomi, englanti, ruotsi, islam ja sveitsi
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:06"]
[/quote]
islam? :DDDD
suomen lisäksi englantia, saksaa ja ranskaa.
Suomen lisäksi osaan englantia, ruotsia ja saksaa hyvin ja ranskaa sekä japania vähäsen. Haaveissa olisi opetella joskus espanjaa tai kiinaa. Aika vaan ei riitä. :(
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:09"]
[/quote]
[/quote]
sveitsi? :DDDD
Suomi, ruotsi, venäjä, englanti, saksa ja italia. :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:09"]
[/quote]
[/quote]
sveitsi? :DDDD
[/quote]
No jos osaa "sveitsiä" niin sitten onkin jo aikas monta kieltä hallussa, meinaan saksa, ranska, italia ja retoromania. :D
Suomi, ruotsi ja englanti: näillä pärjään hyvin. Italia, saksa ja tsekki: pystyn lukemaan päivän lehden ymmärrettävästi ja kahviloissa ja kaupoissa ym toimimaan. Espanja menee tuohon italiankielen piikkiin, eli aika hyvin ymmärrän sitäkin.
Suomen lisäksi englantia ja viroa, ja ruotsia, mutta huonosti.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:59"]
Miksi ette laittaneet näytteitä kielistä, joita osaatte? Voihan sitä luetella kaikki maailman kielet, mutta näyttökin ois kiva.
[/quote]
Sitä ei pyydetty aloituksessa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:59"]Miksi ette laittaneet näytteitä kielistä, joita osaatte? Voihan sitä luetella kaikki maailman kielet, mutta näyttökin ois kiva. [/quote] Pane, sherne piva, prosim. Eli tsekkiä, tarjoilija (miespuolinen),tummaa olutta, kiitos. Kirjoituasu on päin seiniä, viisaammat korjatkoon.
[/quote
Pivo =yksikkö, Piva = monikko. Pane?? En tiedä...?
Venäjää, Suomea, Englantia ja Ruotsia sujuvasti( olen suomenruotsalainen ). Lisäksi Kiinan kielestä osaan ns. perusasiat=numerot, tervehdykset, nimen kysyminen yms.
14-vuotias tyttö