Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö itselääkintä olla laillista?

Vapaa mies 39
04.04.2022 |

ADHD potilaat käyttävät amphetamiini johdannaisia tabletteja joka lisää energisyyttä, lisää keskittymiskykyä ja lisää muutakin suorituskykyä ihmisellä ja tämä annostellaan turvallisina vähäpitoisina tabletteina.

Holtittomille ihmisille on myönnetty opiaattipohjaisia lääkkeitä, jotka rauhoittavat ihmistä ja tuovat paremmin unen.

Eikä näitä kumpaakin lääkettä pitäisi saada käyttää myös itselääkintänä ja kaikkien kansalaisten? Ennen vanhaan näitä saikin apteekista, mutta eikä niin pitäisi olla nykyäänkin? Jos nämä lääkkeet voivat parantaa minun elämänlaatuani vauhdit ja jarrut, niin eikö se pitäisi sallia?

Jos muutama prosentti ihmisistä käyttäisi huonosti väärin näitä lääkkeitä, niin ei kai sen varjolla sitä pidä muiltakaan kieltää? Eihän alkoholiakaan ole kielletty vaikka kaikki eivät ole kohtuu juojia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy lääkkeiden puolesta puhujia? Eikö teitä ikinä tämmöinen ole mietityttänyt?

Minkä takia jotkut saavat parantaa elämänlaatuaan lääkkeillä, mikä on suurelta osalta kielletty?

Vierailija
2/6 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se itselääkintä nytkään varsinaisesti laitonta on, kuka sitä muka pystyy kenenkään suusta vahtimaan, että mitä sinne kumoaa? Voithan sinäkin vetää ihan mitä haluat! Eri asia on, että onko siinä mitään järkeä. Tai parantaako se elämänlaatua mitenkään. Ketään ei kiinnosta lääkehuuruinen elämä pidemmän päälle, koska se on riippuvuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se itselääkintä nytkään varsinaisesti laitonta on, kuka sitä muka pystyy kenenkään suusta vahtimaan, että mitä sinne kumoaa? Voithan sinäkin vetää ihan mitä haluat! Eri asia on, että onko siinä mitään järkeä. Tai parantaako se elämänlaatua mitenkään. Ketään ei kiinnosta lääkehuuruinen elämä pidemmän päälle, koska se on riippuvuus.

En olisi samaa mieltä. Onhan kahviinkin monilla riippuvuus, mutta siitäkin voi pitää taukoa. Muunmuassa minä olen lopettanut kahvin juonnin sillä en saanut siitä mitään hyötyä. Samalla tavalla lääkkeiden käytöstä voi pitää taukoa. Voihan siinä olla vieroitusoireita, mutta ne on vaan kestettävä, mahdollisesti jollain apulääkkeen avullakin?

Vierailija
4/6 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen tietää itse parhaiten mitä lääkkeitä tarvitsee. Se on tosi syvältä että lääkärit ei sitä hyväksy.

Vierailija
5/6 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten, jos pilaa terveytensä näillä itsemääräämillään lääkkeillä. Yhteiskunta hoitaa?

Vierailija
6/6 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen tietää itse parhaiten mitä lääkkeitä tarvitsee. Se on tosi syvältä että lääkärit ei sitä hyväksy.

Ajattelepa miten paljon virikkeellisempaa elämä olisi jos saisi apteekista haettua vähän amphetamiini-tabletteja joista saa virtaa elämään ja päivään. Niinhän ne adhd potilaatkin näitä rouskuttaa, niin meiksei sopisi myös ihan tavallisellekin ihmiselle lisä virtaa antamaan?

Se on melkein orjuutusta että ihmisiä näin holhotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi