Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys YH-äideille

Vierailija
24.09.2015 |

Voiko teidän mielestänne 7-vuotiaan laittaa junalla yksin kulkemaan yhden pysäkinvälin (28min)? Äiti laittaa matkaan ja isä ottaa vastaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Minä puhuisin lapsen kanssa puhelimessa koko ajan varmuuden vuoksi.

Vierailija
2/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi omaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Tuon ikäistä lasta ei voi heittää ilmaan kuten palloa ilmaan, että joku ottaa kopin. Mitä, jos toinen vanhemmista on myöhässä siellä toisessa päässä?! Lapsi pitää luovuttaa tapaamisiin käsikäteen periaatteella! Narkkijuoppo riehuu bussissa niin kuka lievittää tätä pelkoa bussissa tai joku vieras istuu viereen...

Vierailija
4/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28min ei voi olla yhdeltäkään vanhemmalta liikaa vaadittu saattaa sitä lasta.

Vierailija
5/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä miten nykypäivänä, mutta itse matkustin saman ikäisenä paljon pitempiäkin matkoja, ja hyvin pärjäsin. Jännitti ehkä ekan kerran-kaksi, sitten ei mitään ongelmia. Tosin riippuu varmaan paljon lapsesta.

Vierailija
6/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te nyt tosissanne? :D Kyllä voi, osa muksuista kulkee satoja kilometrejä yksin junalla tai bussilla tuossa iässä. Ensimmäiset kerrat kannattaa toki harjoitella aikuisen kanssa matkustamista.

Vierailija
7/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla yh-äiti voidakseen vastata tähän kysymykseen?

Vierailija
8/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:00"]

Ootteko te nyt tosissanne? :D Kyllä voi, osa muksuista kulkee satoja kilometrejä yksin junalla tai bussilla tuossa iässä. Ensimmäiset kerrat kannattaa toki harjoitella aikuisen kanssa matkustamista.

[/quote]

Kyllä! Alakouluikäisen tulisi olla pääsääntöisesti aikuisten seurassa. Se on sitä vastuunkantoa! Naura sinä ihan rauhassa, mutta lapset tulee meilllä ensin, eikä meillä ole mitään kiirettä ajaa heitä itsenäisyyteen ja aikuisuuteen vielä alakouluiässa. Eikä tämä autatmatta tarkoita sitä, että joka paikkaan mennään perässä!

Vierailija
9/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Omaani en olisi voinut laittaa. siskoni toisen lapsen olisi voinut laittaa vaikka 4 vuotiaana, mutta toista ei 10 vuotiaanakaan. Jos lapsi on kulkenut vanhemman kanssa tuon matkan jo monta kertaa ja on itse valmis yksin kulkemiseen ja vastaanottaja vanhempi on luotettava niin voisin laittaa. Meillä lapsi matkusti yksin 11 vuotiaana, mutta matkaa oli 3 tuntia ja monta pysäkkiä. Ja huom. matkustus ajankohta on ratkaiseva. En laita vieläkään lastani yksin perjantai tai lauantai iltapuolella. silloin känniääliöt on ongelma.

Vierailija
10/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ajat muuttuneet. Itse kävin alaluokilla bussilla uimahallissa kaupungin toisella puolella. Eikä ollut edes kännyköitä.

Vierailija
11/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omia lapsiani uskaltas laittaa, mutta silloin kuin olin itse tuon ikäinen olin jo vuoden matkustanut joka kesä ja talvi junalla 3 tunnin matkan yksin.... Mutta itse en laittaisi omia lapsiani... Kun itse matkustin lapsena, ei minusta mitenkään pelottavalta/ oudolta tuntunut, eikä minulla edes ollut kännykkää. Tuosta on kyllä aikaa sellaset 16 vuotta... Mutta selviydyin joka matkasta.

Vierailija
12/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää. Junissa voi olla aikuisia jotka kiusaavat.

Vierailija
13/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi pitää olla YH-äiti, että kuvittelen YH-äidin ymmärtävän parhaiten miten YH-äiti ajattelee. Yst terv. YH-isä

Vierailija
14/14 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:19"]En omia lapsiani uskaltas laittaa, mutta silloin kuin olin itse tuon ikäinen olin jo vuoden matkustanut joka kesä ja talvi junalla 3 tunnin matkan yksin.... Mutta itse en laittaisi omia lapsiani... Kun itse matkustin lapsena, ei minusta mitenkään pelottavalta/ oudolta tuntunut, eikä minulla edes ollut kännykkää. Tuosta on kyllä aikaa sellaset 16 vuotta... Mutta selviydyin joka matkasta.
[/quote]
Ja minä en ollut yh joka tuon ^^^ kirjoitin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä