Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi päiväkotiin myös vanhempien vapaapäivinä

Vierailija
24.09.2015 |

Mä jotenkin poden huonoa omaatuntoa, kun vien välillä lapsen hoitoon vaikka mulla tai miehellä on vapaapäivä. Lapsi on n. 17-20 päivää/kk päiväkodissa, mutta kun vapaat on täyttyneet niin saatan viedä päiväkotiin joka tapauksessa vaikka olisin vapaalla. Pk sopimuksessa lukee 5 vapaata, mutta tässäkin kuussa tulee 8 vapaata. Plus tietty viikonloput. Nyt kun olisi tänään ollut yhdeksäs mahdollinen vapaa lapselle niin vein päiväkotiin ja vietän itse vapaapäivää. Huomenna lapsi on isän kanssa kotona kun hän on vapaalla. Teenkö väärin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö lapsen päiväkotiin, koska olet maksanut siitä ja haluat käyttää palvelua koko rahalla? Jos se on syynä, voisit ajatella enemmän lapsen kannalta, mitä hän haluaisi tehdä: hoitoon vai kotona oloa. Jos lapsi on hoidossa, että sinä saat levättyä raskaiden työvuorojen jäljiltä, tilanne on ihan eri ja hoidolle on tarvetta.

Vierailija
2/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni teet, mutta oma valinta (sääli vaan lasta). Itse nautin kun oli vapaata ja saatiin lasten kanssa nukkua pidempään ja heräillä rauhassa sekä touhuta koko päivä YHDESSÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän siellä moni kokoaikaisena vaikka vanhemmat ois vallan kotona työttöminä/vanhempainvapaalla tms.
Munkin lapset on hoidossa lähes joka päivä vaikka pienin kotona ja töitä teen vain osa-aikaisesti.
Tykkäävät olla päiväkodissa ja mielellään menevät. Ovat aika lyhyitä päiviä (max 7h)

Vierailija
4/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, väärin tai ei, itse sen päätät. Itse en viitsi vapaapäivänä lähteä vartavasten lasta hoitoon viemään, vaan jää kotiin. Mielummin nukutaan pitkään. Vaikka tietyistä hoitopäivistä maksankin kuukaudessa.

Vierailija
5/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 09:34"]Mielestäni teet, mutta oma valinta (sääli vaan lasta). Itse nautin kun oli vapaata ja saatiin lasten kanssa nukkua pidempään ja heräillä rauhassa sekä touhuta koko päivä YHDESSÄ.
[/quote]

No niinhän meillä tosiaan on kuukaudessa jo viikonlopuista 8 päivää milloin vietetään näitä yhteisiä päiviä, ja arkivapaita tässä kuukaudessa 8 päivää jolloin vietetään kivoja KOKO PÄIVIÄ yhdessä. Lapsi viihtyy hyvin päiväkodissa, jos on neljä päivää ollut kotona kanssani, alkaa viimeisenä päivänä jo kaipailemaan kavereita.

Vierailija
6/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin tekisin, mutta ilman huonoa omaatuntoa ja kenellekään tilivelvollinen olematta.

Ja rakastan lapsiani kyllä. Ja eivät ole enää hoitoikäisiä, vaan ihan tavallisia, iloisia ja sosiaalisia kouluikäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi