MINKÄ IKÄISENÄ SAIT ESIKOISESI?
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:43"]
Fiksun oloisia kolmekymppisiä täällä :)
[/quote]
Jos minun kommenttiini viittaat, niin en voi muuta sanoa kuin, että: "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". :) -58
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:20"]
34 v. Ihmeen paljon teiniäitejä 15-25 v. täällä??
[/quote]
Mistä lähtien 20-25-vuotias on ollut teini? Ikis?? :)
[/quote]
Ainahan ne on ollut, ihan lapsia vielä tuollaiset parikymppiset.
M42
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:20"] 34 v. Ihmeen paljon teiniäitejä 15-25 v. täällä?? [/quote] Mistä lähtien 20-25-vuotias on ollut teini? Ikis?? :) [/quote] Ainahan ne on ollut, ihan lapsia vielä tuollaiset parikymppiset. M42
[/quote]
Niin että hetikun koittaa päivä kun täyttää 26 ei ole enää teini/lapsi?
Mitä varten usein juuri näillä 30-vuotiaana lapsensa saaneilla on tarve arvostella nuorempia äitejä/kommentoida mikä on _oikea_ ikä saada lapsia? Tai siis tuntuu usein vain siltä, että esim. 40-v. ensisynnyttäjät ei samalla tavalla arvostele muita.
Mä olen varmaan koko ikäni haaveillut omasta perheestä, ja musta oli vaan ihanaa että unelma toteutui jo nuorena (20 v.) Ei tulisi mieleenkään paheksua muiden synnyttäjien ikiä, mistäs mä mitään niiden elämästä tiedän.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:43"]
[/quote]
Jos minun kommenttiini viittaat, niin en voi muuta sanoa kuin, että: "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". :) -58
[/quote]
Ehkä kuitenkaan ihan kaikki eivät tarkoita sinua kommenteillaan. :)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:52"]
Mitä varten usein juuri näillä 30-vuotiaana lapsensa saaneilla on tarve arvostella nuorempia äitejä/kommentoida mikä on _oikea_ ikä saada lapsia? Tai siis tuntuu usein vain siltä, että esim. 40-v. ensisynnyttäjät ei samalla tavalla arvostele muita. Mä olen varmaan koko ikäni haaveillut omasta perheestä, ja musta oli vaan ihanaa että unelma toteutui jo nuorena (20 v.) Ei tulisi mieleenkään paheksua muiden synnyttäjien ikiä, mistäs mä mitään niiden elämästä tiedän.
[/quote]
Niinpä. Vastahan pari pvää sitten oli keskustelu täällä kun teini-äidin lapsen synttäreille ei edes päästetty vanhempien äitien lapsia vaikka äiditkin oli kutsuttu. On kai se ikä sitten niin iso pointti että ihan lapsillekin kannattaa se opettaa.
Mitä varten usein juuri näillä 30-vuotiaana lapsensa saaneilla on tarve arvostella nuorempia äitejä/kommentoida mikä on _oikea_ ikä saada lapsia? Tai siis tuntuu usein vain siltä, että esim. 40-v. ensisynnyttäjät ei samalla tavalla arvostele muita. Mä olen varmaan koko ikäni haaveillut omasta perheestä, ja musta oli vaan ihanaa että unelma toteutui jo nuorena (20 v.) Ei tulisi mieleenkään paheksua muiden synnyttäjien ikiä, mistäs mä mitään niiden elämästä tiedän.
[/quote]
Pyh pyh, ei täällä kukaan yli 30-vuotias ole arvostellut kertaakaan 20 vuotta tai nuorempia äitejä tai sanonut mikä on oikea ikä hankkia lapsia. Kyllä se ensimmäinen arvostelu tuli 19-vuotiaana äidiltä tulleeta joka nimitti kaikki yli 30-vuotiaat ensisynnyttäjät turhan vanhoiksi. :)
Sain esikoiseni 25-vuotiaana (4 vuotta sitten) ja koin olevani iältäni melko "perus", en erityisen nuori tai vanha.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:20"] 34 v. Ihmeen paljon teiniäitejä 15-25 v. täällä?? [/quote] Mistä lähtien 20-25-vuotias on ollut teini? Ikis?? :) [/quote] Ainahan ne on ollut, ihan lapsia vielä tuollaiset parikymppiset. M42
[/quote]
Niin että hetikun koittaa päivä kun täyttää 26 ei ole enää teini/lapsi?
[/quote]
Lähempänä se tuota 25 ikävuotta on kuin 18 tai 20 vuotta. Ja samalla tavalla se päivästä menee silloinkin poikki.
26v.Mun mielestä teiniäidiksi lasketaan alle 20v.Eikä se ikä tee kenestäkää meistä huonompaa tai parempaa äitiä,se riippuu ihan muista ominaisuuksista,joten turha siitä on väitellä...
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:58"]
[/quote]
Pyh pyh, ei täällä kukaan yli 30-vuotias ole arvostellut kertaakaan 20 vuotta tai nuorempia äitejä tai sanonut mikä on oikea ikä hankkia lapsia. Kyllä se ensimmäinen arvostelu tuli 19-vuotiaana äidiltä tulleeta joka nimitti kaikki yli 30-vuotiaat ensisynnyttäjät turhan vanhoiksi. :)
[/quote]
Alapeukuista kyllä huomaa...
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No okei, kyllä itseäkin vähän hämmästyttää tuo parikymppisten alapeukkujen määrä, mutta sitä ei kyllä voi sanoa kuka niitä on alapeukuttanut. Onko ollut 25-, 35- vai 45-vuotias.
Lapseni luokkalaisen tytön äiti oli 16v, kun se tyttö syntyi ja yllättäen se tyttö oli luokkansa ensimmäinen joka alkoi meikata, värjätä hiuksia, leikata sivukaljuja jne. jne. Ja tämä kaikki alkoi jo ala-asteen alaluokilla. Mikä siinä on, että teiniäidit on "tuollaisia"? Antavat lasten astua tosi aikaisin aikuisten maailmaan. Ei nyt varmastikaan kaikki, mutta tosi usein se menee noin.
Saman huomaan meidän nuoremmankin lapsen luokkakaverin kohdalla, jolla on myös teininä äidiksi tullut äiti. Ekaluokalla alkoi mm. hiusten värjäys.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin juuri, alapeukkuja tarkoitin osittain. Lisäksi ihan puistossa olen huomannut, että mulle ei tule kolmekymppiset juttelemaan. Sen sijaan vähän vanhemmat + nuoremmat äidit moikkaavat usein. Jopa naapureissani olen huomannut tämän ikäjakauman :D
Johtuuko siitä, että kun kuuluu iältään tohon ensisynnyttäjien enemmistöporukkaan niin on helppo sieltä sitten kommentoida vähemmistöjä? Meillä on kohta standardi 2 lasta eikä enempää kai tule, mutta en silti ajatellut puuttua muiden lapsilukuun.
64
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:10"]
Lapseni luokkalaisen tytön äiti oli 16v, kun se tyttö syntyi ja yllättäen se tyttö oli luokkansa ensimmäinen joka alkoi meikata, värjätä hiuksia, leikata sivukaljuja jne. jne. Ja tämä kaikki alkoi jo ala-asteen alaluokilla. Mikä siinä on, että teiniäidit on "tuollaisia"? Antavat lasten astua tosi aikaisin aikuisten maailmaan. Ei nyt varmastikaan kaikki, mutta tosi usein se menee noin.
Saman huomaan meidän nuoremmankin lapsen luokkakaverin kohdalla, jolla on myös teininä äidiksi tullut äiti. Ekaluokalla alkoi mm. hiusten värjäys.
[/quote]
Varmaan jotkut on tuollaisia... Mut minusta tuntuu että sellaiset äidit jotka keskittyvät paljon ulkonääköönsä antavat myös nuorena tyttöjensä tehdä sellaista en usko että se iästä johtuu.. Tämä minun mielipide.