Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan huonot päiväunet

23.09.2015 |

Vauva on nyt 3 kk ja päiväunet ovat alkaneet olla ongelma. Olen saanut nukkumaan yksin päikkäreitä kopassaan n. 2 x 45min ja yhdet 2h päikkärit kantoliinassa ja vielä ennen yöunia on nukkunut 30min isän olkapäällä. Yöunet yleensä 20.00-7.30 (2 syöttöä). Nukahtaa illalla hyvin rinnalle, ekan syötön jälkeen olen siirtänyt omaan pinnasänkyyn ja toisen syötön jälkeen jäänyt taas viereen nukkumaan. Noh nyt on sitten jo kolme viikkoa mennyt niin ettei huoli ollenkaan tuttia, huulet menee tiukasti kiinni ku näkeekin tutin ( sillä olen hyvin saanu päikkäreille nukahtaan). Noh omassa kopassa kuitenkin saa unen päästä kiinni rätti kourassa, mutta herää 10min päästä itkien :( menee 1h että saan tytön rauhoitettua ja suostuu nukkumaan vain olkapäällä ja minun pitäisi vielä kävellä koko ajan. Istun yleensä kun on päässyt syvään uneen mutta auta armias kun havahtuu ja huomaa että liike on pysähtynyt.. vaunulenkeillä nukkuu hyvin jos ollaan liikkeessä, muttei sielläkään 45min pitempää. Harmittaa kun huomaan miten väsynyt tyttö on 45min unen jälkeen enkä saa autettua häntä uudelleen uneen, selvästi siis tarvisi ainakin yhdet pitemmät unet. Nyt on sitten yöunetkin alkaneet kärsiä ja nukahdetaan 21--22 ja herätään 6.30 syöttöjä on 4-5 eikä suostu nukkumaan kuin kyljessä kiinni. Siis onko muilla ollut samaa, ja onko tämä nyt vaan joku kausi? On vaan niin rasittavaa 7kg säkkiä kuskata joka päikkärit olkapäällä tai ulkona vaunutellen, kyllähän tässä kunto kasvaa mutta välillä olisi kiva vaikka lukea päivän lehti rauhassa.

Kommentit (1)

1/1 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomasi perusteella sulla on herkkäuninen vauva. Se on asia jolle ei juuri mitään voi (paitsi tietysti tarjota perus edellytykset unelle). Sama juttu meillä, lapsi oppi nukkumaan 2-3 h päikkäreitä omassa sängyssään vasta 9 kk iässä. Yöt ovat edelleen lapsen ollessa 1 v 3 kk katkonaisia. Silloin kun ei ole hampaita tulossa eikä ole flunssaa tai muutakaan vaivaa, saattaa hyvällä tuurilla nukkua yön putkeen.  Ei muuta kun tsemppiä. Paras ohje jonka voin antaa on, että älä itse stressaa lapsen herkkäunisuudesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla