Selkouni
Löytyykö täältä muita selkounien näkijöitä? Eli kyseisen unen aikana voi itse vaikuttaa unen sisältöön, voi vaikka lentää, harrastaa seksiä tai taikoa kuvittelemassaan ympäristössä. Kaikki tämä tuntuu todella aidolta.
Olen nuori, mutta jo täysi-ikäinen nainen. Olen tahtomattani nähnyt noin 7 vuoden ajan suht säännöllisesti selkounia. Äskettäin innoistuin googlettamaan aiheesta ja löysin termin näille unille. Päätin ottaa kaiken hyödyn irti tästä taidosta. Viimeisimpinä kertoina olen taistellut itseni pois tästä tilasta, mutta ensi yönä koitan saada itseni täpötäyteen ravintolaan syömään. (kärsin kahvikuppineuroosista) Tästä voisi olla hyötyä oikeassa elämässä, koska unessa voin olla itsevarmempi ja selkouni tuntuu aidolta niin oikeassa elämässä vastaavassa tilanteessa voisi tulla takauma, että hei kyllä mä sillonkin pystyin "syömään" ilman käsien tärinää. Kuulostaa hullulta, mutta haluan päästä yli ärsyttävästä vaivastani.
Laitan alle listaa, mitä olen kokenut jo selkounen aikana. Voitte kysyä, jos haluatte saada tarkemman kuvauksen jostakin allaolevasta aiheesta:
* Harrastanut seksiä saaden orgasmin
* Lentänyt, tehnyt voltteja ja syöksyjä
* Käynyt naapurin talossa vierailulla
* Kiusannut nukkuvaa poikaystävää
* Saanut katoamaan pelottavan hahmon
* Silittänyt lapsuudenkotini kissaa
Nukun hyvin herkästi ja herään välillä kesken uneni. Tajuan, että hei täähän on unta ja voin tehdä mitä vaan. Siitä sitten lähden vaikka sängystä lentoon ja lentelen ympäri olohuonetta. Välillä rupeaa ahdistamaan, että mitä jos en pääse enää takas "normaaliin" tilaan. Ahdistus voi liittyä siihen, että olen saanut myös muutaman unihalvauksen, mitkä ei ole mielyttäviä kokemuksia niihin liittyvien pahansuopien hahmojen takia. Olen kuitenkin oppinut keskeyttämään unihalvauksen käyttämällä selkounen taitoa eli onnistun ajattelunvoimalla kadottamaan unihavauksen pelottavat hahmot. Joskus selkouni alkaa unihalvauksen päätyttyä. Unihalvauksessa näkemäni asiat vaatisivat jo uuden aloituksen.
Näen ajoittain selkounia, mutta joskus ne ovat todella vaikeita hallita. Havahdun yhtäkkiä siihen että tajuan näkeväni unta, innostun ja yritän saada unta muutettua, mutta jotenkin se menee aina hiukan pilalle tai alkaa muuttua tunnelmaltaan painostavaksi ja kohti painajaista. Onneksi noista on sitten helppo herättää itsensä, paitsi jos jumiutuu sellaiseen kehään että kuvittelee heräävänsä mutta oikeasti painajainen vain jatkuu. Lentänyt olen kuitenkin, mikä on aina kivaa ja pomppinut sellaisia kymmenien metrien hyppyjä mikä sekin on hauskaa. Orgasmia en ikinä ole saanut unessa vaikka yritystä on ollut. Onko aloittajalla vinkkejä tällaiseen tilanteeseen (siis ihan yleisesti, ei tuohon orgasmiasiaan vain), miten saat pysymään unet kasassa?