Potkut?
Eilen kun laskettiin kassaa niin kassasta jäi vähän päälle 20e puuttumaan siitä mitä siellä olisi pitänyt olla ja itse hoidin eilen kassaa. Lisäksi suljin pussin väärin mihin rahat laitetaan pankkiin lähetettäessä. Tänään aamulla tuli viesti pomolta, että voisinko tulla tänään käymään töissä "olisi asiaa jatkosta."
Olen ollut vasta 3 viikkoa tuolla töissä eli vielä koeajalla ja pelkään, että saan tänään potkut. Kuulostaako siltä, että mut irtisanotaan?
Ja jos niin nyt käy, niin miten pitkäksi aikaa siitä joutuu karenssiin ennen kuin saa tukea kelalta/sossusta/työkkäristä?
Onko muilla kokemusta? Oliko koeajalla annettujen potkujen jälkeen vaikea työllistyä uudestaan?
Kommentit (12)
Menet nyt sinne puhutteluun ja otat opiksesi.
Sanot, että et tajua missä vaiheessa virhe tapahtui (ja jos ne ottaa sen sun palkasta niin maksat mielelläsi oppirahat) ja lupaat olla jatkossa tarkkaavaisempi.
Muita jotka osaisi asiassa auttaa ja ehkä jopa vastata esittämiini kysymyksiin?
No yleensä tuo on varoituksen paikka ensin. Eli noin pienen summan ollessa kyseessä, niin en usko, että ilman varoituskäytäntöä alkavat antaa potkuja. Saattaa kuitenkin olla, että luottamus on siten mennyt, että sinut siirretään toisiin tehtäviin.
Tuo nyt riippuu pomosta. Paskimmat potkii, fiksummat tajuaa että sinä voit olla niitä jotka oppivat virheistään.
Uudelleen työllistyminen ei ole ainakaan itselle ollut ongelma. Ja olen lähtenyt sekä itse, pakolla ja vapaaehtoisesti...
Miten reagoit itse tuohon kassavajeeseen? Olisko sun pitänyt sanoa siitä jollekulle samantien? Vai ajattelitko vaan, että asia unohtuu?
Jos itse olisin esimiehesi, niin juttelisin ensin tämän asian kanssasi, antaisin varoituksen (koska jos olet niitä tyyppejä, jotka ei vaan opi ja osaa olla huolellisia niin voisin todistaa että sun kämmäilyt eivät ole yksittäistapauksia) ja pitäisi sinua silmällä.
Kaikille sattuu. Mutta kai tuohon joku toimintatapa on ja pitäisi varmistaa, että sinä tiedät mitä tehdää jos ja kun vastaava toistuu.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:54"]Miten reagoit itse tuohon kassavajeeseen? Olisko sun pitänyt sanoa siitä jollekulle samantien? Vai ajattelitko vaan, että asia unohtuu?
Jos itse olisin esimiehesi, niin juttelisin ensin tämän asian kanssasi, antaisin varoituksen (koska jos olet niitä tyyppejä, jotka ei vaan opi ja osaa olla huolellisia niin voisin todistaa että sun kämmäilyt eivät ole yksittäistapauksia) ja pitäisi sinua silmällä.
Kaikille sattuu. Mutta kai tuohon joku toimintatapa on ja pitäisi varmistaa, että sinä tiedät mitä tehdää jos ja kun vastaava toistuu.
[/quote]
Itse ilmoitin siitä heti samassa vuorossa olevalle tyypille heti, että nyt puuttuu tämän verran. En ole koskaan ennen ollut kassa työssä ja tuollakin ollut kolmeviikkoa ja tehnyt yhteensä 6 vuoroa vasta, joten ei todellakaan voi olettaa, että osaisin vielä kaiken hyvin ja täydellisesti
Ap
No niin, olet toiminut ihan oikein. Tule nyt sitten kertomaan, miten kävi.
Syy irtisanomiseen ei ole minussa, vaan heillä ei kuulemma ole varaa pitää mua siellä töissä. Sain itsestäni pelkkää hyvää palautetta ja yhden suosittelijan lisää :) no hyvä tietää et en ole tehny mitään mikä olisi irtisanomiseen vaikuttanut :D
Ap
Oho kappalejaot eivät näköjään mobiiliversiossa toimi...
Ap