Onko kukaan opiskellut monimuotokoulutuksessa?
Kannattaako ja pääseekö AMK:n paremmin monimuotototeutukseen kuin päivätoteutukseen?
Kommentit (16)
Hain yhteishaussa monimuotokoulutukseen, eli kokemusta ei ole. Sopii kuitenkin omaan elämäntilanteeseeni ja opiskelutaitoihini (takana 1 AMK- ja 1 maisteritutkinto) paremmin tuo kuin päivätoteutus.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:15"]
Sinne on hakijoita ihan yhtä paljon, ei ole merkittävästi helpompaa. Toki eri asiat vaikuttaa lähtöpisteisiin, että siltä kantilta katsottuna kyllä jollekin yksilölle voi olla helpompaa. Esim. mulla oli nuorten puolella huonommat lähtöpisteet kun katsottiin todistuksia, monimuotoon hakiessa sain melkein täydet kun siellä työkokemuksesta sai pojoja.
[/quote]
Nykyään ei työkokemuksesta saa enää pisteitä.
Monimuodoista en tiedä, meillä ne luennot ja harjoitukset oli lähinnä illalla, muuta eroa normiopiskeluun en huomannut.
Itse juuri aloitin bioanalyytikon monimuoto-opinnot. Toteutus vaihtelee koska enää monimuoto ei tarkoita välttämättä pelkkiä iltaopintoja. Meillä tämä on kokonaan päivätoteutuksena, mutta lähiopetusta on vähemmän kuin päiväpuolella (3-4 päivänä viikossa). Jonkin verran siis enemmän etätehtäviä ja tenttejäkin tehdään verkossa moodlessa. Täysipäiväistä opiskelua joten opintotuen ja -lainan saa normaalisti.
.
Suosittelen! Plussaa se että opiskelukaverit vähän kypsempiä eikä tarvitse teinijuttuja kuunnella (itse olen 23-vuotias, naimisissa ja äiti joten koen tämän ryhmän paremmaksi itselleni). En tiedä onko sen helpompi päästä, etsi koulujen sivuilta hakutilastot joista selviää.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:19"]
Itse juuri aloitin bioanalyytikon monimuoto-opinnot. Toteutus vaihtelee koska enää monimuoto ei tarkoita välttämättä pelkkiä iltaopintoja. Meillä tämä on kokonaan päivätoteutuksena, mutta lähiopetusta on vähemmän kuin päiväpuolella (3-4 päivänä viikossa). Jonkin verran siis enemmän etätehtäviä ja tenttejäkin tehdään verkossa moodlessa. Täysipäiväistä opiskelua joten opintotuen ja -lainan saa normaalisti. . Suosittelen! Plussaa se että opiskelukaverit vähän kypsempiä eikä tarvitse teinijuttuja kuunnella (itse olen 23-vuotias, naimisissa ja äiti joten koen tämän ryhmän paremmaksi itselleni). En tiedä onko sen helpompi päästä, etsi koulujen sivuilta hakutilastot joista selviää.
[/quote]
Kääk! Onko monimuotototeutuksen "kypsät" hekin parikymppisiä? :()
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:19"]
Itse juuri aloitin bioanalyytikon monimuoto-opinnot. Toteutus vaihtelee koska enää monimuoto ei tarkoita välttämättä pelkkiä iltaopintoja. Meillä tämä on kokonaan päivätoteutuksena, mutta lähiopetusta on vähemmän kuin päiväpuolella (3-4 päivänä viikossa). Jonkin verran siis enemmän etätehtäviä ja tenttejäkin tehdään verkossa moodlessa. Täysipäiväistä opiskelua joten opintotuen ja -lainan saa normaalisti. . Suosittelen! Plussaa se että opiskelukaverit vähän kypsempiä eikä tarvitse teinijuttuja kuunnella (itse olen 23-vuotias, naimisissa ja äiti joten koen tämän ryhmän paremmaksi itselleni). En tiedä onko sen helpompi päästä, etsi koulujen sivuilta hakutilastot joista selviää.
[/quote]
[/quote]
Ei! Olen toisiksi nuorin ryhmässäni, suurin osa 30-40-kymppisiä. :)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:19"] Itse juuri aloitin bioanalyytikon monimuoto-opinnot. Toteutus vaihtelee koska enää monimuoto ei tarkoita välttämättä pelkkiä iltaopintoja. Meillä tämä on kokonaan päivätoteutuksena, mutta lähiopetusta on vähemmän kuin päiväpuolella (3-4 päivänä viikossa). Jonkin verran siis enemmän etätehtäviä ja tenttejäkin tehdään verkossa moodlessa. Täysipäiväistä opiskelua joten opintotuen ja -lainan saa normaalisti. . Suosittelen! Plussaa se että opiskelukaverit vähän kypsempiä eikä tarvitse teinijuttuja kuunnella (itse olen 23-vuotias, naimisissa ja äiti joten koen tämän ryhmän paremmaksi itselleni). En tiedä onko sen helpompi päästä, etsi koulujen sivuilta hakutilastot joista selviää. [/quote] Kääk! Onko monimuotototeutuksen "kypsät" hekin parikymppisiä? :() [/quote] Ei! Olen toisiksi nuorin ryhmässäni, suurin osa 30-40-kymppisiä. :)
[/quote]
Huh. Tunsin itseni hetken todella vanhaksi :D.
-37v-
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:20"]
[/quote]
[/quote]
Mahtaa olla ihan tuurissaan, minkä ikäisiä opiskelijat ovat. Itse kun opistekin AMK:ssa, niin suurin osa oli 30-45 ikävuoden välillä, joitain alle 3-kymppisiä oli.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:20"]
[/quote]
[/quote]
Meidän vuonna aloittaneista pari "kypsintä" oli reilu viisikymppisiä. Suurin osa oli 30-40.
Valitaanko monimuotoon samoin perustein kuin päivätoteutuksiin? Perheelliselle taitaa sopia enemmän kuin paremmin tämä mm.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:52"]Valitaanko monimuotoon samoin perustein kuin päivätoteutuksiin? Perheelliselle taitaa sopia enemmän kuin paremmin tämä mm.
[/quote]
Kyllä valitaan. Työkokemusta ei oteta enää huomioon.
Onko todella totta että jos haluaa AMK:n opiskelemaan on nykyään oltava keskiarvo kiitettävän tasoa? Uudet valintaperusteet nykyään katsovat pelkästään keskiarvoa. Nythän mahdollisuus päästä kouluun on erittäin huono! Miksi näin on tehty? Työttömyyden vuoksi?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:52"]Valitaanko monimuotoon samoin perustein kuin päivätoteutuksiin? Perheelliselle taitaa sopia enemmän kuin paremmin tämä mm.
[/quote]
Kyllä valitaan. Työkokemusta ei oteta enää huomioon.
[/quote]
Yamk-opintoihin ei ilman työkokemusta pääse.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:45"]Onko todella totta että jos haluaa AMK:n opiskelemaan on nykyään oltava keskiarvo kiitettävän tasoa? Uudet valintaperusteet nykyään katsovat pelkästään keskiarvoa. Nythän mahdollisuus päästä kouluun on erittäin huono! Miksi näin on tehty? Työttömyyden vuoksi?
[/quote]
Isommissa kaupungeissa siis vain yli 9 keskiarvot omistavat pääsevät luultavimmin koulutukseen. Paremmuusjärjestyksessä.
Sinne on hakijoita ihan yhtä paljon, ei ole merkittävästi helpompaa. Toki eri asiat vaikuttaa lähtöpisteisiin, että siltä kantilta katsottuna kyllä jollekin yksilölle voi olla helpompaa. Esim. mulla oli nuorten puolella huonommat lähtöpisteet kun katsottiin todistuksia, monimuotoon hakiessa sain melkein täydet kun siellä työkokemuksesta sai pojoja.