Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajat! Mikä tämän hetken fiilis?

Vierailija
23.09.2015 |

Mulla on nyt kymmenisen kiloa tippunut hitaasti ja vaivalloisesti, on ollut tosi hankala saada itsekuria kohdilleen... no nyt oon vihdoin just siinä ylipainon ja normaalipainon rajalla.

Harmittaa katsoa peiliin, en huomaa oikein mitään muutosta, samat vaatteetkin käytössä :/

Miten teillä muilla menee?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta voi silti olla määrissä se vika, kun ihmisten elimistöt voi toimia eritavalla. Itselläni esim pitää pudottaa reilusti päivittäistä kalorimäärää normiohjeista että laihtumista tapahtuu. 

Vierailija
22/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 10:55"]

Täällä on turhautuminen voimissaan. Itsekuria löytyy ja kaiken teen pilkulleen lääkärin ja ravintoterapeutin ohjeiden mukaan, mutta mitään ei tapahdu. Hermo menee. Kilpparissa ei kuulemma ole vikaa. Yli puoli vuotta on kuitenkin jo sinnikkäästi yritetty.

[/quote]

Ehkä niissä ohjeissa on jotain vikaa, jos mitään ei tapahdu. Oletko sitä miettinyt?

[/quote]

Arvaapa kaksi kertaa olenko? En aio kuitenkaan enää lähteä kitudieeteille, koska ne on niin nähty ja vaikka paino putoaa, niin joka kerta se tulee takaisin ja vointi menee muutenkin huonoksi. Nyt yritän terveellistä, maltillista ja pysyvää pudotusta. Jotain saisi silti tapahtua, nyt on vähän liikaa malttia... Katsotaan, mitä lääkäri ehdottaa seuraavalla tapaamisella.

[/quote]

Ei kitudieetti olekaan hyvä vaihtoehto. Voisitko ajatella, että itse etsisit tietoa. Lääkäreillä kun on minimaalinen ravintokoulutus, niin ehdottavat aina suositusruokaa.

[/quote]

Luotan kyllä silti enemmän lääkäreihin ja koulutettuihin ravintoterapeutteihin, kuin laihdutusohjeiden googlailemiseen netistä. Olen nähnyt ihan liian monta "hurahtanutta" jotka ovat luulleet löytäneensä hoikkuuden salaisuuden jostain huuhaadieetistä ja sitten pilanneet terveytensä.
[/quote]

Millaisia ohjeita noudatat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:02"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:24"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:10"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 10:55"] Täällä on turhautuminen voimissaan. Itsekuria löytyy ja kaiken teen pilkulleen lääkärin ja ravintoterapeutin ohjeiden mukaan, mutta mitään ei tapahdu. Hermo menee. Kilpparissa ei kuulemma ole vikaa. Yli puoli vuotta on kuitenkin jo sinnikkäästi yritetty. [/quote] Ehkä niissä ohjeissa on jotain vikaa, jos mitään ei tapahdu. Oletko sitä miettinyt? [/quote] Arvaapa kaksi kertaa olenko? En aio kuitenkaan enää lähteä kitudieeteille, koska ne on niin nähty ja vaikka paino putoaa, niin joka kerta se tulee takaisin ja vointi menee muutenkin huonoksi. Nyt yritän terveellistä, maltillista ja pysyvää pudotusta. Jotain saisi silti tapahtua, nyt on vähän liikaa malttia... Katsotaan, mitä lääkäri ehdottaa seuraavalla tapaamisella. [/quote] Ei kitudieetti olekaan hyvä vaihtoehto. Voisitko ajatella, että itse etsisit tietoa. Lääkäreillä kun on minimaalinen ravintokoulutus, niin ehdottavat aina suositusruokaa. [/quote] Luotan kyllä silti enemmän lääkäreihin ja koulutettuihin ravintoterapeutteihin, kuin laihdutusohjeiden googlailemiseen netistä. Olen nähnyt ihan liian monta "hurahtanutta" jotka ovat luulleet löytäneensä hoikkuuden salaisuuden jostain huuhaadieetistä ja sitten pilanneet terveytensä. [/quote] Millaisia ohjeita noudatat?

[/quote]

Ihan normaaliterveellistä ja monipuolista ruokavaliota periaatteella syö vähemmän kuin kulutat. Laskennallisesti painon pitäisi pudota, mutta ei se putoa. Ja mihinkään vähähiilari/viljaton/maidoton yms kokeiluihin en enää lähde. Nekin on kokeiltu ja ei-toimiviksi todettu.

Vierailija
24/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtalainen, nopealla tahdilla on tippunut +-5 kiloa, joista noin 2kg oli pikavoittona saatua viikossa/parissa tullutta extrapainoa, lähti samassa ajassa pois ilman mitään tuskaa.

Tiedän, että nyt alkaa se todellinen pitkä koitos, koska nyt olen painotasolla, josta kroppa ei heti halua luopua.

Vierailija
25/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:34"]

Juu mutta voi silti olla määrissä se vika, kun ihmisten elimistöt voi toimia eritavalla. Itselläni esim pitää pudottaa reilusti päivittäistä kalorimäärää normiohjeista että laihtumista tapahtuu. 

[/quote]

Niinpä. Täysin epäreilua kylläkin, että jonkun täytyy olla käytännössä syömättä, että pysyy normaalipainoisena, kun toinen voi syödä ihan normaalisti terveellistä ruokaa. Ja nämä jälkimmäiset sitten jaksavat vinkua, kuinka tyhmä ja laiska olen, kun en pidä itsestäni huolta jne... *huoh*

Vierailija
26/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:02"]

Täällä on turhautuminen voimissaan. Itsekuria löytyy ja kaiken teen pilkulleen lääkärin ja ravintoterapeutin ohjeiden mukaan, mutta mitään ei tapahdu. Hermo menee. Kilpparissa ei kuulemma ole vikaa. Yli puoli vuotta on kuitenkin jo sinnikkäästi yritetty.

[/quote]

Ehkä niissä ohjeissa on jotain vikaa, jos mitään ei tapahdu. Oletko sitä miettinyt?

[/quote]

Arvaapa kaksi kertaa olenko? En aio kuitenkaan enää lähteä kitudieeteille, koska ne on niin nähty ja vaikka paino putoaa, niin joka kerta se tulee takaisin ja vointi menee muutenkin huonoksi. Nyt yritän terveellistä, maltillista ja pysyvää pudotusta. Jotain saisi silti tapahtua, nyt on vähän liikaa malttia... Katsotaan, mitä lääkäri ehdottaa seuraavalla tapaamisella.

[/quote]

Ei kitudieetti olekaan hyvä vaihtoehto. Voisitko ajatella, että itse etsisit tietoa. Lääkäreillä kun on minimaalinen ravintokoulutus, niin ehdottavat aina suositusruokaa.

[/quote]

Luotan kyllä silti enemmän lääkäreihin ja koulutettuihin ravintoterapeutteihin, kuin laihdutusohjeiden googlailemiseen netistä. Olen nähnyt ihan liian monta "hurahtanutta" jotka ovat luulleet löytäneensä hoikkuuden salaisuuden jostain huuhaadieetistä ja sitten pilanneet terveytensä.

[/quote]

Hyvinhän sulla lääkärin ohjeet on toiminut :D  Ei sun pidäkään etsiä netistä "laihdutusohjeita", vaan tietoa ravinnosta ja aineenvaihdunnasta. Siten osaat ihan itse valita syömäsi ruuan ja kokeilemalla selvittää, millä syömisellä paino lähtee laskuun.

Vierailija
27/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11kg olen saanut viimekuun alusta lähtien. Vkloppuna oli niin mahtava fiilis, ja ajattelin nyt pitää pienen tauon ja pitää painoa vaikka pari viikkoa paikallaan ja sit jatkaa, jotta pääni saa levätä tästä kaikesta.

Mutta eikun mitä!!! kävin tänään vaa´alla ja se näytti kilon enemmän jo... Ei tää voi näin herkässä olla.. :( olen ollut tarkkana näinä kahtena päivänä, tietysti söin vähän enemmän kuin laihdutuspäivinä, mut alkaa vaan heti nousee..

Vierailija
28/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hyvinhän sulla lääkärin ohjeet on toiminut :D  Ei sun pidäkään etsiä netistä "laihdutusohjeita", vaan tietoa ravinnosta ja aineenvaihdunnasta. Siten osaat ihan itse valita syömäsi ruuan ja kokeilemalla selvittää, millä syömisellä paino lähtee laskuun.

[/quote]

Tutkittua tietoa olen kyllä etsinyt paljonkin ja myös kokeillut kaikkea vähänkään järkevältä kuulostavaa ilman minkäänlaisia tuloksia. Enkä tajua miksi edes lähdin mukaan tähän väittelyyn, vastasin vaan tuohon "miten menee" kysymykseen. Elimistöni ei selvästikään toimi normaalisti ja kyllä mä nyt lopulta aion selvittää tuon ihan lääkärin kanssa, huudelkoot mammat mitä tahansa. :-) Sitäpaitsi tietoa ja "tietoa" on nykyään äärimmäisen vaikeaa erottaa toisistaan....

Vierailija
29/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Paino putoaa ja kaikkien odotusten vastaisesti maalaisjärjellä. :) Syön tavanomaista kala+kasvisruokaa, pidän kiinni ruokarytmistä ja yritän oppia kuuntelemaan ihan kroppaani, koska on nälkä ja koska vain tekee mieli. Ja jälkimmäisen aikana yritän keksiä jotakin muuta tekemistä. Light-limsojen juontia ja alkoholin käyttöä olen vähentänyt raskaalla kädellä, ja olen alkanut viihtyä lenkkipoluilla ja omassa liikuntaharrastuksessani. Paino putoaa noin puolen kilon viikkotahtia, enkä mielelläni sen suurempiin tavoitteisiin pyri.

Minäkin olen osaltani kyllästynyt erikoisiin dieetteihin tai ainakin siihen, että laihduttaminen on yhtä kuin olla kirjaimellisesti syömättä ja liikkua kuin hullu. Tavoittelen elämää, joka tuottaa minulle terveyttä ja myös iloa pidemmänkin aikaa, en nopeita pikaratkaisuja.

Vierailija
30/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:53"]

11kg olen saanut viimekuun alusta lähtien. Vkloppuna oli niin mahtava fiilis, ja ajattelin nyt pitää pienen tauon ja pitää painoa vaikka pari viikkoa paikallaan ja sit jatkaa, jotta pääni saa levätä tästä kaikesta.

Mutta eikun mitä!!! kävin tänään vaa´alla ja se näytti kilon enemmän jo... Ei tää voi näin herkässä olla.. :( olen ollut tarkkana näinä kahtena päivänä, tietysti söin vähän enemmän kuin laihdutuspäivinä, mut alkaa vaan heti nousee..

[/quote]

Millä tavalla yrität pudottaa painoa? Mietin, jos tulee iso tarve "pitää taukoa", niin onko laihdutusruokavalio vedetty liian tiukille. Mutta yhtä kaikki: en usko, että sinun kannattaa kauhistua kuitenkaan siitä mokomasta yhdestä kilosta ensi kättelyssä. :) 

Vierailija
31/31 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tiukasti! koska onhan tuo 11kg 7viikos aika paljon. Alkuun vedin itteni piippuun liikunnan suhteen, salilla käyntiä ja lenkkeilyä, monta viikkoa taistelin kun paino ei tippunut kun tein kaikkeni. Sit lopetin liikunnan ja kilot alkoi karista. Liian vähän syön päivään, tai ehkä en... Mut mulla kun on sellanen ruokahalu naisena, et tänäänkin katsoin ravintolassa, että valtavan kokonen mieskään ei vedä niin paljon evästä ku mä vedin sielä, eikä riittänyt... en vaa kehdannut enää hakea lisää... :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi