Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei halua muuttaa yhteen

Vierailija
23.09.2015 |

Ollaan oltu yhdessä pian neljä vuotta ja osa yhteiselosta on ollut kyllä todella myrskyisää. Pääosin kuitenkin hyvää ja kasvukipujen kautta uskomme, että asiat alkavat rullaamaan paremmin. Minulle tämä on ensimmäinen vakava suhde, miehellä on ollut useita.

Vietän lähes kaiken aikani miehen luona ja arki sujuu hyvin. Nyt olen muuttouhan alla ja ehdotin miehelle yhteenmuuttoa. Ei halunnut, ei kuulemna tunnu siltä.

Sitä ihmettelen. Tuntuu kurjalta vain odottaa, milloin miehen mieli muuttuu. Vertaan itseäni hänen eksiinsä, sillä ainakin kahden edellisen kanssa hän on asunut yhdessä ja toisen kanssa meni naimisiinkin. Kuulemma silloin on ollut nuori ja tyhmä ja sen vuoksi kiirehtinyt. Tuntuu, että heidän kanssaan hän oli enemmän tosissaan kuin minun, vaikka hän sanookin aiempien sitoutumisien olleenkin virheitä.
En voi tietenkään uhkailla toista muuttamaan yhteen, mutta kauan tässä raaskii enää odottaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että et voi muuttaa miestä, mutta sinä voit määritellä millaisen ihmisen kanssa elät parisuhteessa. JOS sinulle on tärkeää asua yhdessä, eikä mies sinun kanssa halua elää yhteisen katon alla niin miksi olla siinä suhteessa? Sinä et elä mitä sinä tahdot, vaan vuodesta NELJÄNTEEN elät miten mies tahtoo. Ja minä pidän tuota joustoa sinulta asiana jota toivoisin jokaiseen parisuhteeseen -MUTTA missä kohtaan mies tulee vastaan?

Itse laittaisin tuolle jo stopin. Siis valmiina lähtemään suhteesta ja etsimään toisen, sellaisen jossa edes tuo perus: eletään saman katon alla toimii. Niinkuin sanoit: tämä on sinun eka pidempi suhde, miehellä niitä on useampia -mutta- yhä elätte erillänne, noin pitkän ajan jälkeen. Niin kysymys kuuluu: MITÄ se mies oikein odottaa? Jos asuisitte yhdessä, niin onhan se muutto kurjaa. Mutta ei tollainen suhteella leikkiminen pidempään, vuosia ole hyvä jos toinen tahtoo kovasti jo yhteen. Voi se teidän liitto kaatua muutama vuosi muuton jälkeen mutta te olette olleet jo 4 vuotta yhdessä..

Ei kannata lähteä kiristämään asioilla joita ei ole valmis pitämään: jos tämä on sinulle oikeasti tärkeä asia, niin sen voi päättää tässä ja tänään. Tai kaatuu liitto. Miksi sinä joustat noin kauan? Sinä et liity mitenkään niihin miehen entisiin suhteisiin, et kaatuneeseen avioliittoon tai muuhun. Ei sinua voi noin kohdella. Sinä SAAT tahtoa elämälle avioliittoa ja yhdessä asumista, on muitakin miehiä! Sinun pitää elää miten sinä tahdot, jos tämä liitto oikeasti kaatuu siihen että tahdot elää miehen kanssa samassa suhteessa niin olisiko se kestänyt tähän päivään siellä samassa osoitteessa? Ehkä. Sen riskin saat toivoa. Jos sitä tämä mies ei tahdo, olisit näiden vuosien aikana kenties sellaisen miehen kohdannut joka kanssasi elää haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kuten jo yllä - 4 vuotta on sen verran pitkä aika, että jos mies ei nyt tämän ajan jälkeen ole innokas yhteenmuutosta niin ei siitä koskaan varmaan innostukaan. Jos se on sinulle tärkeää etsi uusi mies! Tiedän kyllä pareja, jotka elävät etäsuhteessa ja se sopii heille - molemmille osapuolille siis. Mutta jos toinen haluaa toisin tällaisessa isossa asiassa niin ei tuo pidemmän päälle toimi. Puolisoiden ei mielestäni tarvitse olla samaa mieltä kaikista asioista, mutta isoista asioista (lapset, avioliitto, yhteinen koti, elämänarvot ym.) täytyy kyllä pystyä sopimaan yhdessä. Tai ei niissäkään oikeastaan ole mitään sopimista - ne tulevat luonnostaan, jos ihmiset sopivat yhteen.

Vierailija
4/5 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Muutama kuukausi sitten mies itse otti yhteenmuuton puheeksi, mutta minä olin se, joka oli vähemmän innoissaan. Muutrorumba on isoin juttu, mikä ahdistaa. Aika hyvin sen tietää, millaista yhdessäolo olisi, koska lähes kaiken ajan vietämme yhdessä.

Miestä vaivaa raha, minä opiskelen ja tuloni ovat pienet. Minä tosin olen säästeliäämpi ja fiksumpi raha-asioissa. Miehen ex loisi miehen rahoilla heidän ollessa yhdessä ja kai mies pelkää, että minäkin olen sellainen. Siitäkin ollaan puhuttu, ettei ole reilua rankaista minua menneistä suhteista.

Kai sitä vaan toivoisi jo jonkinlaista sitoutumisen merkkiä jo mieheltä. Tuntuu, että olen huonompi kuin ne eksät, kun ne ovat kelvanneet nopeammin saman katon alle.

Ap

Vierailija
5/5 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhteenmuutto on niin tärkeää? Sehän arkipäiväistää ja tylsistyttää suhteen välittömästi. Itse en aio muuttaa enää kenenkään kanssa yhteen, vaikka seurustelenkin jo kolmatta vuotta. Samaa mieltä on miesystäväni. Homma toimii näin paremmin. Ei tule koskaan riitaa rahasta, kotitöistä, eikä ahdista, kun omaa tilaa saa aina niin halutessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän