Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikää 42v ja säännölliset kuukautiset.

Vierailija
23.09.2015 |

Koska ne vaihdevuodet alkaa ja kuukautiset loppuu?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vauvankin, että kaipa vaihdevuosiin on vielä pitkä matka 42 -vuotiaana.

Vierailija
2/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 53-vuotias ja viime keväänä jäi kuukautiset pois. Joten hyvinkin voi vielä 10 vuotta jatkua säännöllisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni ok säännölliset kuukautiset 57-vuotiaaksi:) Nuorekas nainen ulkonäöltäänkin, ehkä biologinen ikä on eri kuin kronologinen.

Vierailija
4/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 v.olen ja tulevat kellonlyömän tarkkkuudella. 

Tosin ovat niukentuneet niin vuoden sisään, että vuotoa on vain puoli vuorokautta. Aina on minulla ollut niukat kuukautiset, mutta ovat siis vielä siitä muuttuneet täysin olemattomiksi. 

Eli eiköhän ne kohta lopu? Neljäkakkosena ei edes tullut mieleen, että olisin vielä edes vaihdevuosien kynnyksellä. Viimeisen lapseni (5 kpl yhteensä) sain iltatähtenä 41-vuotiaana. 

Vierailija
5/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui 55-vuotiaana. Siihen asti oli säännölliset, vaikka kierto viimeisinä vuosina lyhenikin.

Vierailija
6/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista, että kuukautiset jäävät pois  42-vuotiaalla.

Vierailija
8/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa keskimäärin 51-vuotiaana.

Vierailija
9/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 v ja säännöllisesti tulevat. Hyvin eri aikaan ne loppuvat eri naisilla, olen huomannut.

Vierailija
10/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 vuotta saat vielä odotella vaihdevuosia. Toki jotain "oireita" voi ilmaantua aikaisemminkin esim. tiputteluvuotoa. 

Minä olen 46v. ja menkat ovat muuttuneet runsaammiksi ja on tiputteluvuotoa pari päivää ennenkuin menkat alkaa kunnolla.

Vierailija
11/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä käsittämätttömän tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin. 

Lasketaanko vaihdevuosien alku siitä, kun viimeiset kuukautiset ovat loppuneet eikä seuraavia tule?

Vai lasketaanko siitä ajankohdasta, kun  ovat olleet poissa puoli vuotta? Näkee niin molempia tulkintoja.

Ja olen kommentin viisi kirjoittaja eli 52-vuotias. Luulisi siis, että tämän tiedän  ;) Vähän sama kuin 14-vuotias kyselisi, mitä on kuukautiset tai vastaavaa... 

Vierailija
12/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli "kellontarkat" menkat siihen päivään saakka jolloin täytin 48v. Silloin loppui kuin seinään ilman mitään heittelyitä tai tipotteluja. Ihana tunne:) Vv kesti 5 vuotta ja on onnellisesti ohi jo ilman mitään lääkityksiä

Vierailija
13/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella naisella keskimäärin 54 vuotiaana. Siis keskimäärin.

Vierailija
14/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 10:35"]

Tämä on ehkä käsittämätttömän tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin. 

Lasketaanko vaihdevuosien alku siitä, kun viimeiset kuukautiset ovat loppuneet eikä seuraavia tule?

Vai lasketaanko siitä ajankohdasta, kun  ovat olleet poissa puoli vuotta? Näkee niin molempia tulkintoja.

Ja olen kommentin viisi kirjoittaja eli 52-vuotias. Luulisi siis, että tämän tiedän  ;) Vähän sama kuin 14-vuotias kyselisi, mitä on kuukautiset tai vastaavaa... 

[/quote]

Tää on askarruttanut minuakin, lähinä kun varhaisista vaihdevuosien esioireista kärsin. Missä vaiheessa siis voin sanoa esioireiden olevan ohi ja varsinaisten vaihdevuosien alkaneen...

Vierailija
15/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 v, suht säännölliset kuukautiset.

Vierailija
16/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää 48 ja kierto lyhenee ja vuoto enenee. Välillä tuntuu ettei mikään suoja riita, löytyyköhän tähän vaivaan mitään apua?

Vierailija
17/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauvan 41 v äiti ja kuukautiset kellontarkat. Äidillä ja mummolla kuukautiset kestäneet 57-59-vuotiaiksi... Osin ilmeisesti geneettistäkin tuo hedelmällisen iän jatkuminen/vaihdevuodet.

Vierailija
18/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:29"]

Mulla ikää 48 ja kierto lyhenee ja vuoto enenee. Välillä tuntuu ettei mikään suoja riita, löytyyköhän tähän vaivaan mitään apua?

[/quote]

Minulla oli vaihe, jolloin vuoto runsastui todella paljon. Kestokin oli pari viikkoa. Pelkäsin jo anemiaa ja soitin lääkärille. 

Sanoi, että normaalia tässä vaiheessa, olin 50-vuotias. Kehotti ottamaan uudestaan yhteyttä, jos tilanne kovin häiritsee ja vuoto ei vain lopu. 

Sitten se loppui ja seuraavat kuukautiset olivat täysin normaaleja eli kolmisen päivää.... 

Mutta kysy nyt itse tietysti työterveyshuollosta tai minkä järjestelmän piirissä oletkaan. Minulla näin nyt kuitenkin. 

Vierailija
19/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidilläni on edelleenkin nyt 50-vuotiaana ilman mitään hormonihoitoja. Hyvin yksilöllistä.

Vierailija
20/20 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:29"]

58 v, suht säännölliset kuukautiset.

[/quote]

Kai siitä on hyötyäkin... oletko nuorekkaan näköinen? Muuten toivoisin jo loppumista, olen 54-vuotias ja täysillä tulee kierto täsmällisesti. En edes ole mitenkään nuoremman näköinen eli mulla ei sitä etua. 

Tuntuu tyhmältä olla tamponipaketti kourassa kassajonossa. Se aika pitäisi olla ohi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi