Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peltilihapiirakka on perinneherkku

Vierailija
23.09.2015 |

Retroherkku peltilihis on nyt niin muotia taas. Muistan jo omasta lapsuudestani kun mummi teki tuota ja nyt niin ihanaa kun mie teen samaa herkkua omille lapsilleni. Perinteet kunniaan! Itse olen tehnyt tällä ohjeella ja lapsetkin tykkää kun on tarpeeksi nykyaikaista http://ruokasurffausta.blogspot.fi/2014/01/lihapiirakka-uunissa-rahkavoitaikinaan.html

Ootteks työ jo tehneet tota?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt niin kovasti hehkuttako ku Hanna Gullichsen alkaa taas luulla laittaneensa suomalaisen ruokakulttuurin sekaisin jauhelihakirjallaan ja alkaa tituuleerata itseään avokadopasta-Hannan sijasta peltilihis-Hannana.

Vierailija
2/12 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmm, ihanaa! Toivoin aina lapsena kotona, että äiti tekisi tuota.. <3 En ole ikinä ymmärtänyt kaupan "lihapiirakoita". Itse en ole kertaakaan lihapiirakkaa yrittänyt tehdä, voisi kokeilla tuota reseptiä, jos se kerran toimii..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkavoitaikina kyllä sopii tuohon tavallista voi- tai lehtitaikinaa paremmin. Vaikka muuten en siitä niin tykkääkään ja muutoin en voi sietää hapanmaitotuotteita. Tuossa piirakassa maitohapon maku ei haittaa, päinvastoin.

Vierailija
4/12 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lihapiirakkaa useinkin, mutta yleensä ihan hiivataikinaan, tykkään siitä enemmän.

Vierailija
5/12 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonas Laurilan isä on keksinyt nimen "peltilihapiirakka"!

Vierailija
6/12 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiä kuka o Joonas Laurila mut toi o hyvää :D

Vierailija
7/12 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 09:49"]

Retroherkku peltilihis on nyt niin muotia taas. Muistan jo omasta lapsuudestani kun mummi teki tuota ja nyt niin ihanaa kun mie teen samaa herkkua omille lapsilleni. Perinteet kunniaan! Itse olen tehnyt tällä ohjeella ja lapsetkin tykkää kun on tarpeeksi nykyaikaista http://ruokasurffausta.blogspot.fi/2014/01/lihapiirakka-uunissa-rahkavoitaikinaan.html

[/quote]

Mä tein tuollaista jo  ennen kuin ruokabloggaajia ees oli netissä. Wanha.

[/quote]

Sama. Tai minä olen tehnyt n. 10 vuotta, äitini ja mummoni "aina"... En jaksa käsittää näitä muka- edistyksellisiä-ruokabloggaajia, kopioivat vanhaa, menevät trendien mukana harvalla on persoonaa. Tylsää ja tyylitöntä

Vierailija
8/12 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lihikseen tulee myös kananmunaa ja tilliä.

Vierailija
9/12 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion tehdä peltilihistä huomenna poikaystävälleni. Mikähän taikina nyt olisi sitten paras? Pohdin voi- ja rahkataikinan välillä. Onko jotain joka voi mennä pieleen?

Vierailija
10/12 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kirjan reseptit Hanna G:n kannattaa kaivaa vaikka vanhasta seiskaluokkalaisten kotitalouskirjasta... Miten olisi esimerkiksi teeleivän ohje ja ihana tarina siihen kylkeen? Tosi retroherkku ja lohturuokaa <3 <3

Vierailija
11/12 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään peltilihistä ensimm kerran vuosiin ja vinkkiviitonen täytteeseen; sekoittakaa täytteen sekaan purkillinen valkosipulismetanaa, sairaan hyvää!

Vierailija
12/12 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 09:49"]

[/quote]

Mä tein tuollaista jo  ennen kuin ruokabloggaajia ees oli netissä. Wanha.