Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hb arvoni liian korkeella? D:

Vierailija
23.09.2015 |

Olen nuori nainen ja nyt sain tuloksia hb arvoistani. Ovatko nämä normaalit vai liian korkeallakin jo?
Mistä johtuu, että arvot ovat voivat olla viiterajojen yläpuolella?

B -Leuk 8.1
B -Hb 156
B -Trom 294
--

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle annettu soittiaikaa lääkärille tai hoitajalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseksi joo aika korkealla, mutta ehkä sulla vaan luonnostaan on korkea hb. Se on sitä biologista variaatiota.

Toki oot voinu näytteenoton aikana ollu kuivunut, jolloin hb nousee konsentraation takia.

Vierailija
4/9 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheuttaa häiriöitä ääreisverenkierrossa, jos veri "liian paksua".

Noilla likuemilla en olis huolissani, kestävyysurheilijat olis kateellisia, hapenottokyky tuolla bemoglobiiniarvolla mahtava (ja ilman dopingia.)

Joskus korkeat hem.arvot voi johtua ihan nestevajauksestakin...

Vierailija
5/9 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy vaikka taholta mistä tulokset sait, osaavat varmaankin kertoa varmemmin kuin av-palsta.

Vierailija
6/9 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samaa luokkaa, kaikilla perheenjäsenillä on. Sitä voi myös nostaa jos olet juonut huonosti. Ei tuollainen arvo ole vaarallinen.

Vierailija
7/9 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hb 150-160, nyt viimeisillään raskaanakin se on vielä 132. Neuvolan täti ei usko etten syö lisärautaa, vegaaneilla on kuulemma aina anemia :D

Ääreisverenkierto on kyllä huono.

Vierailija
8/9 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 09:59"]Voi aiheuttaa häiriöitä ääreisverenkierrossa, jos veri "liian paksua".

Noilla likuemilla en olis huolissani, kestävyysurheilijat olis kateellisia, hapenottokyky tuolla bemoglobiiniarvolla mahtava (ja ilman dopingia.)

Joskus korkeat hem.arvot voi johtua ihan nestevajauksestakin...
[/quote]

Mulla on kyllä kunto vaan heikentynyt tosi paljon. Lyhyen matkan kun polkee niin hengästyttää kauheesti, sydän hakkaa ja hikoilen ja yskin koko matkan.
Portaassakin hengästyn.
Eli hapenottokykyäni en itse kehuisi :D

Vierailija
9/9 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on hemoglobiini aina yli 150, mutta ei siitä mitään haittaa ole. Verenluovutuksen jälkeen mulle on annettu rautatabletit saatesanoilla: Naisille nämä kuuluu antaa, mutta en kyllä suosittele että niitä syöt.