Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä tilanteet olet sinnitellyt läpi kipeänä?

Vierailija
22.09.2015 |

Mä oon töistä tosi harvoin poissa. Oon sinnitelly työviikon läpi monesti yskän ja nuhan kourissa (kuumetta ei sentään ollut) ja kerran poljin töihin pyörällä, vaikka nilkka oli muljahtanut sijoiltaan. O_o

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut töissä  omalla työpaikalla joissain kansainvöisissä arviointipäivissä arvioitavana, parissa konferenssissa ja parissa kilpailussa. Ja kerran ulkomailla yhddssä konferenssissa. 

Näin jölkeenpäin ajatellen kaikki nuo - tai ainakin ne kotimaan jutut - olisi pitänyt jättää väliin. Ne oli kaikki tilanteita, joissa olisi pitänyt olla parhaimmillaan edustamassa itseään ja työnantajaansa - ei todellakaan puolikuntoisena tylsässä Terässä. Tuhon ulkomaan konfaan osallistumisen annan itselleni anteeksi vain siksi, että sairastuin vasta perillä, enkä lähtiessäni tiennyt olevani toistaitoinen. 

Vierailija
2/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa kesänä ensimmäistä kesätyöpäivää edeltävänä yönä iski kauhee migreeni. Oksensin koko yön sen kivun takia ja koko päivän järkyttävä päänsärky ja ajatus ei oikein kulkenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen.

Vierailija
4/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen tanssit keuhkokuumeessa. Siinä oli tyttö pumpattu niin täyteen lääkkeitä kuin vaan pystyi. 

Vierailija
5/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kilpailuissa poskiontelontulehduksessa ja 38,5 asteen kuumeessa.

Toissa olen ollut 3 viikon rupeaman 39 asteen kuumeessa. Ei ollut minkäänlaista saumaa jäädä pois tai hoitaa etänä. Tuon kolmen viikon jälkeen tilanne rauhoittui ja jäin viikoksi saikulle. Nukuin kaksi ensimmäistä vuorokautta lähes yhtä soittoa.

Tuo synnytys on tosi kova juttu. Mä sairastuin flunssaan rv 38 ja kysyin neuvolan tädiltä miten ihmeessä selviän synnytyksestä tässä kunnossa. Neuvolantäti vastasi, että flunssa paranee siihen mennessä, kun synnytys käynnistyy. Kroppa tietää. Ja niin paraninkin.

Vierailija
6/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon usein ollut koulussa ja työharjoittelussa sairaana, koska poissaolot on ollut hankala korvata/niitä ei ole katsottu kovin hyvällä. Myös tentissä on tullut oltua kuumeessa. Kaikkein ylpein olen esteestä, jonka rykäisin kirjoittaa yhdessä päivässä vuoteessa maaten yli 38° kuumeessa. Välillä piti lepuuttaa silmiä, kun niitä särki aivan toivottomasti tietokoneen näytön katsominen, mutta essee tuli valmiiksi ja sain siitä toiseksi parhaan arvosanan, eli nelosen. :)

Vierailija
7/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena vetäisin pari kertaa salaa kuumelääkettä ja lähdin kouluun. En missään nimessä olisi koskaan halunnut olla pois koulusta kipeänä. Yksi kerta oli ainakin liikuntapäivä, jota en vaan halunnut missata.

Vierailija
8/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:02"]

Vanhojen tanssit keuhkokuumeessa. Siinä oli tyttö pumpattu niin täyteen lääkkeitä kuin vaan pystyi. 

[/quote]

No et ollut kovin järkevä. Olisi voinut tauti pahentua toden teolla. Mutta tietenkin pakko päästä päivä viettämään prinsessana I get it...

Vierailija
9/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnytyksen jälkeen tosi lujaa kipeä,ja jouduin silti kotiutetuksi laitokselta.Muutaman päivän jälkeen nousi kova kuume,likemmäs 40 astetta,ja olin yksin kotona vastasyntyneen ja virkeän 2v:n kanssa,kun mies oli reissussa.En yksinkertaisesti jaksanut/kyennyt poistumaan kotoa kun olin nii kipeä ja kylmissäni.Toisena kuumepäivänä raahauduin väkisin kahden lapsen kanssa lääkäriin  ja sainkin sitten antib.kuurin kohtutulehdukseen.Sinnittelin kaksi päivään yksin valvoen yöt itkevän lapsen kanssa ja päivät toisen lapsen kanssa,ja jälkikäteen ajattelin että kuinka me kaikki pysyttiin hengissä,ja miksi en tajunnut pyytää apua keltään.

Vierailija
10/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeessa nyt selviää mistä vain samoin nilkka nyrjähtäneenä jos ei ole pakko kävellä paljoa. Paskatauti kyllä estää kaiken toiminnan ja pakottaa pysymään kotona.

Vierailija
11/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-kuuntelut influenssassa 38,5 asteen kuumeessa. Ei kulkenut ajatus ihan kirkkaasti, mutta selvittiin siitäkin.

Vierailija
12/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä olin ammattikoulussa päivän 39 asteen kuumeessa, koska äitini sanoi etten saa nähdä poikaystävääni jos olen kerran kipeä enkä voi mennä kouluun. :D

Tein myös häätarjottavat äitini häihin 40 asteen kuumeessa angiinassa, koska olin luvannut. 

19 vuotiaana vietin leirintäalueella juhannusta kylki murtuneena TELTASSA nukkuen :D Ja oli ihan pirun kylmääkin. 

Vierailija
13/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan niin myötätuntoinen olo sun puolesta. Voi sua. <3

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:11"]Olin synnytyksen jälkeen tosi lujaa kipeä,ja jouduin silti kotiutetuksi laitokselta.Muutaman päivän jälkeen nousi kova kuume,likemmäs 40 astetta,ja olin yksin kotona vastasyntyneen ja virkeän 2v:n kanssa,kun mies oli reissussa.En yksinkertaisesti jaksanut/kyennyt poistumaan kotoa kun olin nii kipeä ja kylmissäni.Toisena kuumepäivänä raahauduin väkisin kahden lapsen kanssa lääkäriin  ja sainkin sitten antib.kuurin kohtutulehdukseen.Sinnittelin kaksi päivään yksin valvoen yöt itkevän lapsen kanssa ja päivät toisen lapsen kanssa,ja jälkikäteen ajattelin että kuinka me kaikki pysyttiin hengissä,ja miksi en tajunnut pyytää apua keltään.
[/quote]

Vierailija
14/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sunnuntai-iltana nousi yllättäen 39 asteen kuume ja tiesin, ettei maanantaiaamuksi klo 4 saada ketään tuuraamaan niin pakko oli mennä. Aamulla tehokuuri buranaa ja iso paketti nenäliinoja, tein puolikkaan päivän ennen kuin ilmoitin esimiehelle lähteväni kotiin.

Vierailija
15/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:12"]Kuumeessa nyt selviää mistä vain samoin nilkka nyrjähtäneenä jos ei ole pakko kävellä paljoa. Paskatauti kyllä estää kaiken toiminnan ja pakottaa pysymään kotona.
[/quote]
Mulla turpos nilkka kerran niin pahoin, että jos jalka ei ollut vaakatasossa, niin kipu muuttui sietämättömäksi. Kolme päivää liikuin vain sängyltä vessaan ja senkin matkan kuljin ryömimällä. :D

Vierailija
16/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut ravintolassa töissä kuumeessa ja kurkkukivussa la-illan, su-päivän ja ma-päivän. Olin aloittanut työt maanantaina. Töitä oli ma, ti, ke. To-pe oli vapaat ja sairastuin. En halunnut antaa huonoa kuvaa itsestäni ja jäädä sairauslomalle heti.

Olen synnyttänyt täysiaikaisen kohtuun kuolleen esikoisen angiinassa.

Vierailija
17/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli tehty kiireellinen sektio, olin juuri kotiunut sairaalasta kesän kuumimpina helteinä, kun alkoi aivan kamala vatsatauti. Oksentelin rajusti ja paskoin koko ajan alleni, kamalat vatsakivut muutenkin sektiokivun lisäksi. Kuume nousi myös todella korkeaksi. Mies oli päivät töissä ja mä sinnittelin vauvan ja vähän isomman esikoisen kanssa. Oli mielenkiintoista imettää ja oksentaa samaan aikaan. Pöpöä kesti viikon, kukaan muu perheestä ei onneksi sairastunut.

Vierailija
18/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpi kipeänä olen sinnitellyt vaikka mitä.

Vierailija
19/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:49"]

Mä oon töistä tosi harvoin poissa. Oon sinnitelly työviikon läpi monesti yskän ja nuhan kourissa (kuumetta ei sentään ollut) ja kerran poljin töihin pyörällä, vaikka nilkka oli muljahtanut sijoiltaan. O_o

[/quote]Eihän yskän tai nuhan takia kotiin jäädäkään ellei ole kuumetta.

Vierailija
20/23 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:02"]

[/quote]

No et ollut kovin järkevä. Olisi voinut tauti pahentua toden teolla. Mutta tietenkin pakko päästä päivä viettämään prinsessana I get it...

[/quote]

No tottakai! Teinitytölle vanhojen tanssit on tärkeä juttu :)
Tästä tosin on aikaa jo 15 vuotta ja nykyään vanhojen tanssit on enemmänkin prisenssapäivä, ei ennen. Tai ainakaan meillä ei ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi