Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Kolille voi matkustaa ilman autoa?!

Vierailija
03.04.2022 |

Jotain hämäriä vanhentuneita kuvauksia tilaustakseista, 150 eur henkilö, Joensuusta, vain löytyy. Ei ole ihme ettei kotimaan matkailua kukaan jaksa. Ei meillä helsinkiläisillä ole ajokorttia/autoa!

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki se ajokortti vihervassari!

Vierailija
2/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinne bussilla pääsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolin lentokentääle jubnalla

Vierailija
4/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinne bussilla pääsee?

No ei näytä pääsevän. 9 kilometrin päähän pääsi viime kesänä, kerran päivässä. Tästä kesästä ei mitään aikatauluja ole. 

Vierailija
5/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailuvaltti tulevaisuudessa kotimaan matkapaketit bussi+hotelli.

Paljon autottomalle saavuttamattomia kohteita.

Vierailija
6/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suunnitella matkoja jotka ovat mahdottomia.

Vierailija
7/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä kohteita jonne turha haaveilla menevänsä jos ei autoa. Jos joku hotelliomistaja viitsisi järjestää sen bussin joltain juna-asemalta niin ihan hyvin voisi siitä kohtuullisen korvauksen laskuttaa. Ja saisi huimasti lisää asiakkaita

Vierailija
8/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla Lieksaan ja siitä laivalla Pielisen poikki Kolille. Kesällä siis. Talvella siitä menee jäätie.

Vierailija
9/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäen pääsee Joensuuhun. Samoin junalla.

Oletan että varmasti Joensuusta kulkee busseja Lieksaan.

Lieksan linja-autoasemalta taksilla Kolille.

Noin minä olen sinkkuna kotimaassa lomillani.

Etenkin kesälomalla kun aikaa on kiertää kotimaata.

Jouluina olen käynyt kotimaisissa hotellikylpylöissä, mennyt paikan päälle junalla tai bussilla.

Joskus menee busseja niihin kylpylöihin, mutta joskua ne eivät siihen ajankohtaan, kuten myöhään iltaisin ei kulje.    Silloin olen asemalta mennyt taksilla kohteesee, johon on yleensä muutama kilometri 4-12 km.

Vierailija
10/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä kohteita jonne turha haaveilla menevänsä jos ei autoa. Jos joku hotelliomistaja viitsisi järjestää sen bussin joltain juna-asemalta niin ihan hyvin voisi siitä kohtuullisen korvauksen laskuttaa. Ja saisi huimasti lisää asiakkaita

Siis pitäisikö muka hotellein omistaja järjestää parille kolmelle ihmisille muka bussikuljetus asemalta hotelliinsa.  No johan on, taatusti ei ole kannattavaa.  Jo vuokraus maksaa sekä bussinkuljettajan palkka.

Moniin kohteisiin menee busseja jo valmiiksi, tai ainakin lähelle.  Loput voi kävellä tai käyttää taksia.

Lomahan on sinun  ja sinä maksat siitä lomastasi, et voi sälyttää lomasi kuluja hotelliyrittäjien kontolle.

Kyllä ihmiset matkustaa Lappiinkin junalla, menevät Rovaniemellä bussiin ja sillä kohteeseensa minne ovat menossa.

Miten kummassa sitä ennen oltiin intereil-matkoilla ympäri Eurooppaa, ja aina löytyi yösija vaikka joskus käveli kilometri kaupalla, että johonkin retkeilymajaan pääsi yöksi.

Vierailija
11/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on seikkailumieltä, niin junalla vastarannalle Vuonislahteen ja sieltä hiihtäen jään yli 7 km Kolille. Kesällä voi löytää venekuljetuksia, laivayhteys on nyt ilmeisesti tauolla.

Vierailija
12/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepan kaupunkipyörällä?

Vierailija
13/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselee kuvia googlesta. Koli on aika nopeasti nähty jos on vähänkään maailmalla matkustellut.

Vierailija
14/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluina olen käynyt kotimaisissa hotellikylpylöissä, mennyt paikan päälle junalla tai bussilla.

Joskus menee busseja niihin kylpylöihin, mutta joskua ne eivät siihen ajankohtaan, kuten myöhään iltaisin ei kulje.    Silloin olen asemalta mennyt taksilla kohteesee, johon on yleensä muutama kilometri 4-12 km.

Lieksasta pitää taksilla kiertää koko järvi. Joensuusta on lyhyempi matka. Mutta vesibussilla pääsi ainakin viime kesänä Lieksasta/Vuonislahdesta.

Vierailija
15/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junalla Lieksaan ja siitä laivalla Pielisen poikki Kolille. Kesällä siis. Talvella siitä menee jäätie.

Eipä ole enää lauttaa...myyty Norjaan. 

Vierailija
16/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen tai fillarilla - nämä ovat ne stadilaisten vastaukset kaikkeen liikkumiseen.

Vierailija
17/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eiks sinne pääsekään metrolla?

Vierailija
18/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junalla pääsee kyllä Lieksaan asti mutta ei sieltä ole mitään järkeä ottaa taksia, kun Koli on järven toisella puolella.

Vierailija
19/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla Hki-Joensuu-Lieksa ja sieltä bussiyhteys Kolille tai bussiyhteys Joensuu-Koli

Vierailija
20/98 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitäisikö muka hotellein omistaja järjestää parille kolmelle ihmisille muka bussikuljetus asemalta hotelliinsa.  No johan on, taatusti ei ole kannattavaa.  Jo vuokraus maksaa sekä bussinkuljettajan palkka.

Moniin kohteisiin menee busseja jo valmiiksi, tai ainakin lähelle.  Loput voi kävellä tai käyttää taksia.

Lomahan on sinun  ja sinä maksat siitä lomastasi, et voi sälyttää lomasi kuluja hotelliyrittäjien kontolle.

Kyllä ihmiset matkustaa Lappiinkin junalla, menevät Rovaniemellä bussiin ja sillä kohteeseensa minne ovat menossa.

Miten kummassa sitä ennen oltiin intereil-matkoilla ympäri Eurooppaa, ja aina löytyi yösija vaikka joskus käveli kilometri kaupalla, että johonkin retkeilymajaan pääsi yöksi.

sanoin, että MAKSAISIN tämän mieluusti jos joku hotellin henkilökunnasta hakisi ja veisi lähimmälle bussi/juna-asemalle. Mutta ei Suomessa vaivauduta.