Kaatuuko suhde siihen, että toinen on absolutisti ja toinen haluaa irrotella välillä
Meillä sellanen tilanne. Toinen ei myöskään halua että lähden kavereitten kans baariin tai jollekin iltaa istumaan ja aika typerää juoda siinä vieressäkään jos toinen selvinpäin. Neuvoja?
Kommentit (17)
Jos irrottelu tarkoittaa per s k änniä joka viikonloppu, niin kaatuu.
Riippuu miten irrottelee ja kuinka usein.
Kellä on aikaa tuhlattavana ryyppäämiseen? Ja kenellä hullulla riittää mielenkiintoa ryyppäämisen seuraamiseen sivusta?!
Kyse olis 1- 2 kertaa kuussa max. Ap.
Niin ja ihan kohtuullista meininkiä. Ei mitään örveltämistä tai räkäkännejä. Toinen kun suuttuu vaikka joisi vaan lasillisen viiniä. Ei liene normaalia ihan? Ap.
Kaatuu siihen, että absolutisti ei hyväksy, että toisella on eri elämäntapa. Ehkä jotain traumoja taustalla tai oma juomisongelma eikä hyväksy toisellekaan juomista. Ei kuitenkaan ole oikein tuollainen homma. Ei toimi.
Moni suhde samassa tilanteessa toimii, kun absolutisti ei kiellä toiselta omaa elämäntapaa.
Ei kaadu. Minusta on tullut abso terveydellisistä syistä. Mies käy toisinaan kavereiden kanssa baarissa tai juo kalsarikännit kotona.
Mitäpä se minua haittaa. Mies on ihana humalassa. Selvinpäin ei lirkuttele, mutta kekkulissa sen osaa
Suhde voi kaatua aivan mihin tahansa tai yhtä hyvin olla kaatumatta. Pitäisi olla kristallipallo.
Kaatuu. Kannattaa erota samantien. Juoppo pääsee vapaasti ryyppäämään.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ihan kohtuullista meininkiä. Ei mitään örveltämistä tai räkäkännejä. Toinen kun suuttuu vaikka joisi vaan lasillisen viiniä. Ei liene normaalia ihan? Ap.
Ei ole normaalia suuttua, jos toinen juo lasillisen viiniä. Jos joka ilta juo, ja ei voi esim. sen vuoksi ikinä ajaa autoa, niin sitten on eri juttu.
Pari kertaa kuussa viihteelle lähteminen ilman kumppania voi tietysti alkaa risoa jossain kohtaa sitä absolutistia. Mutta absolutistikin on mahdollista olla olematta ärsyttävä nillittäjä.
Tunnen jo vanhemman pariskunnan, jossa nainen on aina ollut absolutisti, kun taas mies tykkää ottaa pari annosta alkoa parina iltana viikossa. Ei ole suhde kaatunut, vaan ovat olleet yhdessä n. 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kaatuu siihen, että absolutisti ei hyväksy, että toisella on eri elämäntapa. Ehkä jotain traumoja taustalla tai oma juomisongelma eikä hyväksy toisellekaan juomista. Ei kuitenkaan ole oikein tuollainen homma. Ei toimi.
Moni suhde samassa tilanteessa toimii, kun absolutisti ei kiellä toiselta omaa elämäntapaa.
Ei ihmisellä tarvitse mitään traumoja tai omaa juomisongelmaa olla, jos ei halua ottaa tippaakaan alkoholia, mutta silti se pitäisi suoda sovitussa määrin kumppanille, jos yleensä haluaa tämän kanssa olla. Voi myös etsiä kumppanikseen toisen absolutistin. Ihan sama kuin vegaani ei antaisi toisen syödä lihaa. Tai savuton kieltäisi tupakoinnin.
Ei ole oikeasti mitään pahaa jos ottaa viiniä pari lasillista tai olutta kerran, pari viikkoon. Itse hyväksyisin täyden örvellysviikonlopun kavereiden kanssa kerran kuukaudessa. En omassa kodissa, koska en jaksa humalaisia kuunnella enkä katsella. Saisin samalla omaa rauhaa.
Riippuu tietenkin myös rahatilanteesta, en suostuisi, jos vaikuttaisi talouteen negatiivisesti.
Ei ole normaalia lähteä juhlimaan ilman puolisoa.
Ei pidemmän päälle hyvä seuraa.
Olen absolutisti ja tykkään irrotella. Teillä on yksinkertaisesti liian erilaiset persoonat ja toiveet yhteisen ajan viettämisestä.
Ei kaadu.
Meillä mies käy baarissa ja mä jään mieluummin kotiin.
No ei välttämättä heti mutta pitkällä aikavälillä voi olla ongelma, jompi kumpi kyllästyy tilanteeseen. Absolutistin pitää hyväksyä ajoittaiset menot, ja menijän pitää rajoittaa rällästämistä. Itse tällaisessa suhteessa nyt kolmatta vuotta ja kyllä välillä ärsyttää.