Mihin laitat lapsesi kun opettajat ovat lakossa?
Jo ensi viikolla Turkuun pukkaa lakkoa!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ope, joten varmaan sitten hillun lasteni kanssa. Mutta tuskin se lakko edes tänne Tampereelle laajenee. Harmi.
Sama homma Lahdessa....lakkoa odotellessa. Sais kyllä tulla 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa tulla opettajille pitkä lakko.
Ja lakkoja varmaan tulee muutenkin. Voi tulla kunnon lakkokevät. Ja kuka tietää, mihin homma vielä ajautuu.
Sitä odotellessa....vuonna 1984 oli yli 4vkon opettajien lakko. Taitaa jäädä ennätykseksi.
Mutta palkka parani.
Ja nyt opettajat lakkoilevat "taas".
Mistä nämäkin neropatit oikein luulee ne rahat revittävän, hoitsujen ohella? Eihän julkisella puolella ole edes nykyisiin palkkoihin oikeasti varaa tällä veroasteella ja tulevat hyvinvointialueet ym. paisuttaa kustannuksia entisestään, ja korona-aikana on otettu jäätävästi velkaa mikä pitäisi maksaa joskus takaisin.
Kohta keskituloisillakin häviää jo puolet palkasta veroihin ja hinnat vaan jatkaa nousemistaan joka puolella :/
Nuohan ovat joka kaupungissa vain kahden vuorokauden lakkoja.
Eivät sen pitempiä.
Kunta-alan siivoojat ja keityäjät menossa myös lakkoon, siinä sitä ollaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ope, joten varmaan sitten hillun lasteni kanssa. Mutta tuskin se lakko edes tänne Tampereelle laajenee. Harmi.
Sama homma Lahdessa....lakkoa odotellessa. Sais kyllä tulla 🤩
No nuo lakothan ovat pisteittäin. Eri aikoina eri paikkakunnilla.
Ja kait on tarkoituksellisesti suurimmissa kaupungeissa.
Eiväthän kaikki sairaanhoitopiiritkään ole vielä lakossa.
Nyt on vain kuuden sairaanhoitopiirin hoitajat lakossa, eli lakossa yhteensä 25 000 hoitajaa.
Mikäli sopua ei synny, lakko laajenee.
Vierailija kirjoitti:
Kaappiin. Siellähän minä niitä muutenkin säilytän.
Tuleeko ne sit kaapista?
Vierailija kirjoitti:
Kunta-alan siivoojat ja keityäjät menossa myös lakkoon, siinä sitä ollaan!
Niin tietenkin.
Satuttuko tietämään, että nyt on neuvotellaan koko Kunta-alan työehtosopimuksista.
Ei ainoastaan hoitajien eikä opettajien.
Myös terveyskeskuslääkärit ovat menossa kahden päivän lakkoon, tiettyinä päivinä.
Koska heilläkin KVETS.
KVTES on Kunta työntekijöiden ja viranhaltijoiden työehtosopimus.
Plääh, harmittaa, olen opettaja Uudellamaalla mutta paikkakunta rajautuu juuri pks:n ulkopuolelle. Extravapaat olisivat kelvanneet!
Vierailija kirjoitti:
Ja lakkoja varmaan tulee muutenkin. Voi tulla kunnon lakkokevät. Ja kuka tietää, mihin homma vielä ajautuu.
Mun puolesta saa tullakin. Kaupungit on sellaisia kekkulityönantajia et ihan hyvä vähän pöyhiä siellä. Varsinkin Turku on raskas ja tehoton koneisto jossa oikeastaan kaikilla on enemmän tai vähemmän kurjaa. Tämä siksi että johtajia on pienelle armeijalle ja varsinaisia tekijöitä vähän. Koko kaupunkia johdetaan samalla tavalla kuin kaupungin rakennushankkeita ja jälki on sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saa tullakin. Kaupungit on sellaisia kekkulityönantajia et ihan hyvä vähän pöyhiä siellä. Varsinkin Turku on raskas ja tehoton koneisto jossa oikeastaan kaikilla on enemmän tai vähemmän kurjaa. Tämä siksi että johtajia on pienelle armeijalle ja varsinaisia tekijöitä vähän. Koko kaupunkia johdetaan samalla tavalla kuin kaupungin rakennushankkeita ja jälki on sen mukaista.
Hyvin sanottu....kuinkahan paljon Logomon siltäkin oli yli budjetin? Nekin rahat olis voinut laittaa kaupunkilaisten hyvinvointiin.
lapsi pysyy sitten kotona - yksin jos ei kouluun pääse, ihan kuten koulujen loma-aikoina. Ei ole varaa palkata hoitajaa kotiin / ottaa palkatonta töistä enkä voi ottaa lasta töihin mukaan.
Eiköhän noi kouluun ole menossa ensiviikollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu....kuinkahan paljon Logomon siltäkin oli yli budjetin? Nekin rahat olis voinut laittaa kaupunkilaisten hyvinvointiin.
Ja jumikulaarirahat. Varmaan maailman kallein rinnehissi pikkuhiljaa. Ja rahaa ei ole pennin pyörylää mihinkään paitsi erilaisiin rakennuskatastrofeihin ihan loputtomasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jumikulaarirahat. Varmaan maailman kallein rinnehissi pikkuhiljaa. Ja rahaa ei ole pennin pyörylää mihinkään paitsi erilaisiin rakennuskatastrofeihin ihan loputtomasti
Ai niin, tämäkin vielä.
Voihan Turku ja turkulaisten rahat.
Minä laitan kouluun, kyllä siellä on liittoon kuulumattomia paikalla.
Laittavat sitten kotiin jos nikseen on.
Helsingissä koko viikko lakkoa, saa kersa kerrankin nukkua aamulla pitkään! Ihanaa.
Miksi ei Li Andersson nyt ole huutamassa oppimisvajeesta ja siitä, että lapset suurinpiirtein kuolevat kotiin, jos eivät pääse kouluun? Vrt 2020 kevät
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei Li Andersson nyt ole huutamassa oppimisvajeesta ja siitä, että lapset suurinpiirtein kuolevat kotiin, jos eivät pääse kouluun? Vrt 2020 kevät
Ei riitä vassujen rahat kattamaan vajeita. Pakko olla hiljaa. Jos kovin laajenee, kyllä se LA talviunestaan pian herää huuteloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa....vuonna 1984 oli yli 4vkon opettajien lakko. Taitaa jäädä ennätykseksi.
Mutta palkka parani.
Ja nyt opettajat lakkoilevat "taas".Mistä nämäkin neropatit oikein luulee ne rahat revittävän, hoitsujen ohella? Eihän julkisella puolella ole edes nykyisiin palkkoihin oikeasti varaa tällä veroasteella ja tulevat hyvinvointialueet ym. paisuttaa kustannuksia entisestään, ja korona-aikana on otettu jäätävästi velkaa mikä pitäisi maksaa joskus takaisin.
Kohta keskituloisillakin häviää jo puolet palkasta veroihin ja hinnat vaan jatkaa nousemistaan joka puolella :/
Länkyti länkyti. Ei valtiolla ja kunnilla ole koskaan ollut rahaa.
Kyse on siitä että halutaanko näitä palveluita vai ei. Ei niitä palveluita voi repiä tekijöiden selkänahasta, vaan kyllä niihin sitten vaan pitää kerätä veroista rahat, jotta ne saadaan asiallisesti hoidettua ja ainakin itse maksan iloisesti veroni, koska ymmärrä mitä niillä rahoilla saadaan.
Veroja vastustaa pääasiassa omaan napaan tuijottavat yrittäjät ja sitten ne jotka ei ymmärrä systeemiä ja ovat itsekkin tulonsiirtojen nettosaajia.
Mutta palkka parani.
Ja nyt opettajat lakkoilevat "taas".