Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eloisat keskellä viikkoa (ke-to)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään asiaa ollut, kunhan tulin lueskelemaan teidän juttuja. Mut eihän täällä olekaan ketään.

Palailen myöhemmin

Jamssa + tytsy 6,5vk

Vierailija
2/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta töissä piipahtaa..

pikaseen taas oli ilta huutoa joka alkoi jo 19.15 kun iski toiselle väsy,heti kun laitto makaamaan alkoi huuto. sitte ilta menikin taistellessa.pidin sylissä,annoin tissii (joka ei kelvannu),annoin pulloo otti aina muutamat imut,sänkyyn laitoin nukahti 22.00 ja heräs puol 3! sitten puoli 6 ja sitte puol 8 ja siirsin omaan sänkyyn ja nukku 9...:)

nyt menox..

k.h.p ja möhnis 4vkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on hiljaista.

Meiltä ei mitään uutta raportoitavaa. Kaikki on niin hyvin kuin vaan voi ja tyytyväinen on tuo vauvakin. Rytmi on äidin mieleen, ja vatsavaivat on kokonaan ohi. Ostelin alkuun kaikenlaisia ihmepulloja ja tutteja pulloihin ja kun lopulta aloin käyttää pelkkiä ainun silikonitutteja, vatsavaivat loppui tyystin.

Vatsallaan nukkuu meidän poika yöt. Päiväunet nukkuu kyljellään ja sisällä päikkärit vatsallaan, yöllä nukahtaa heti syötyään, kun laittaa vatsalleen. Taitaa tuokin auttaa vatsavaivojen ehkäisyssä.

Odottelen muiden juttuja luettavaksi.

K.h.p > tsemppiä iltahuutoihin, ootko koittanut tuota vatsallaan nukuttamista? Meillä oli myös jossain vaiheessa se, että kun nukkui syliin ja laskin vaakatasoon, alkoi itku, mutta kun tajusin vattallaan nukuttaa, oli tyytyväinen. Neuvolalääkärin mukaan on ihan ok, koska kannattei hyvin päätään.

Lilli ja poika 2kk

Vierailija
4/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulee huutoo jos yrittää masulleen,oon meinaa kokeillu sitäkin..se vaan on sellanen se ilta..:(

Vierailija
5/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat Ope, Hanneli, Karmiini, Ikarus, Kretukka, Air jne. jne???

Myönnän, mulla on meneillään vaihe, että itse ei oikein jaksaisi kirjoitella, mutta muiden juttuja on kiva käydä lukemassa ;-) Mutta ei auta kuin itse aktivoitua niin ehkäpä muut seuraavat esimerkkiä.

HANNIKIN kiitokset viime viikolla (vai jo aiemmin?) sai mut kyllä herkistymään, ihanasti kirjoitit kiitokset tämän pinon tuomasta avusta ja tuesta!

PIA, meillä esikoinen, joka juuri täytti 3v, nukkuu edelleen ulkona, eli voi kyllä lämpimästi suositella ulkona nukuttamista. LApset saavat raitista ilmaa eikä ulkoilu jää vain niihin vanhempien kanssa vietettyihin ulkoiluhetkiin. Okei, onhan esikoinen jo melko vanha nukkumaan ulkona, mutta tälläkin hetkellä, kun on 3 pientä, on aivan ihana lattaa hänet omaan rauhaansa nukkumaan ulos, eivätkä pienempien veljien äänet haittaa (jos niitä sattuu kuulumaan). Eli talvivarusteista kyselit. Talvella meillä on käytössä äp-makuupussi, sen alle talja. Toppahaaöarin alle sitten pakkasten mukaan vaatetta, eli villahaalaria ja paukkupakkasilla vielä vikkahaalarin alle kollarisetti, jonka alla body ja sukkikset. Jalkaan äp-töppöset niin pitkään kun mahtuu, niiden jälkeen siirryttiin villasukkiin. Päähän hattu ja paukkupakkasilla vielä kypärämyssy alle. Ja erinomainen suoja tuulelta ja pakkaselta on harso vaununsuulla, eli vauvan hengitysilmakin lämmittää vaunua. ELi lyhyesti: mitään lämpöpusseja me ei olla ostettu, vaan ollaan tankattu lämpöä toppahaalarin alle vaatekerroksilla.

Meillä elämä sujuu hyvin. Eeli on edelleen tyytyväinen, kunhan vaan saa riittävästi tissiä ja unta. Ulkona nukkuu parhaiten. Poika muistaa veljiään ja vanhempiaan hemmotella ihanilla hymyillä ja riemunkiljahduksilla. Loistotyyppi!!

Läskiahdistus vaan jatkuu mulla, mutta pakko vaan koettaa suhtautua rauhallisesti ja antaa aikaa palautua. AIna vaan kun vetää farkut jalkaa, jää sellainen kamala makkara vyötärölle, joka herkästi sieltä alkaa vilkkumaan paidan helman alta, kun vähääkään itse liikkuu...ARGH!

Nyt muihin hommiin, kukahan on käynyt meillä taas sotkemassa kaikki paikat??

Pumpuli ja pojat

Vierailija
6/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Olen nyt vasta herännyt tietoisuuteen, että tällainen keskustelupalsta on olemassa. Harmi, että olen missannut teidät odotusaikana. Vertaistukea olisi kyllä tarvittu. Tuttavapiirissämme ei juuri ole näin pieniä lapsia muilla.

Meidän tyttö on nyt 1,5 kk vanha ja periaatteessa kaikki menee hyvin. Ainoastaan ilma kiusaa päivittäin ja joskus pitkäänkin. Varsinkin aamuyöt ähistään valtavasti. Vauva ei tykkää nukkua vatsallaan ja ainoastaan se, että pitää olkapäällä näyttäisi vähän helpottavan. Voimistelemme myös jalkoja pumppaamalla ja vatsaa hieromalla. Auttaa myös jonkin verran. Joka ilta meillä huudetaan n. 1 h klo 21.00-23.00 välisenä aikana. Mikään ei tunnu auttavan. En tiedä onko se ilma vai väsymys tai joku muu kun harmittaa. Tämän jälkeen kyllä sitten nukutaan n. 6 h putkeen ja herätään syömään n. klo 4.00. Tämän jälkeen herätään aamulla 8.00-9.00. Tämä rytmi on ollut vauvalla koko ajan.

Kohta siirrytään talviaikaan. Tämä tyttö on meidän esikoinen, joten kysyisin teiltä, joilla on vanhempia sisaruksia, miten tämä vaikuttaa vauvan rytmiin? Menetämmekö tämän hienon yörytmin vai huomaako vauva tunnin muutosta missään?

Minulla itselläni on tällä hetkellä keuhkoputkentulehdus. En ymmärrä mistä senkin olen saanut. Sain antibioottikuurin ja yskänlääkettä. Pelkään koko ajan, että vauva saa taudin. Lääkäri kyllä rauhoitteli, että koska imetän, on vauvalla kuulemma vasta-aineita eikä välttämättä tartu. Pelottaa silti. Toinen on vielä niin pieni.

Olimme vauvan kanssa tunnin kävelylenkillä. Nyt hän tuhisee vaunuissa. En raaski nostaa, ettei herää. Taidan lukea päivän lehden, kun vielä ehdin.

t. Lillefi + pömppis 1,5 kk

Vierailija
7/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan hiljaista täällä! Olen lueskelllut vanhojakin pinoja läpi, kun kerrankin on aikaa: esikoinen on hoidossa ja vaavi uinailee ulkona vaunuissa. Nukkuu vaunuissa ulkona parhaiten, enkä päivällä enää sisällä edes yritä nukuttaa (paitsi ensimmäisen pätkän aamulla noin seitsemästä yhdeksään nukkuu ikään kuin yön jatkona vielä sisällä).

Tytöllä oli tänään pk:ssa valokuvaus ja innoissaan sinne lähti. Saa nähdä millaisia kuvia saamme sitten myöhemmin kotiin. Kiva kun on nuo kuvaukset ja saa joka vuosi ammattilaisen ottaman kuvan muistoksi. Viime vuonna kuva ainakin onnistui hyvin. Kun tämä uusi tulokas on puolen vuoden, on suunnitelmissa käydä hänen kanssaan valokuvaajalla ja ottaa samalla perhekuva. Esikoisen kanssa kävimme myös ja oli todella kiva ikä viedä ammattilaisen kuvattavaksi: oli vielä vauva, mutta istui jo tukevasti ja oli helppo " viihdytettävä" eli saimme ihania hymykuvia. Vauvat ja taaperot muuttuvat ja kasvavat niin hurjaa vauhtia, että vasta valokuvista sen huomaa: vuosi sitten otetuissa pk:n kuvissa esikoinen näyttää vielä melkoisen vauvamaiselta vaikka oli 1 1/2 -vuotias ja nyt on jo iso tyttö.

PUKLAILUSTA: meillä tämä vaavi on aivan hurja puklailemaan. Esikoinenkin puklaili jonkin verran, mutta tämä on jotenkin aivan hurjaa välillä. Olen saanut sitä hiukan vähennettyä, kun en heti syönnin jälkeen liikuttele vauvaa. Silti välillä tulee hurjia " tulvia" . Lakanoita on vaihdettu harva se päivä ja vaatteita ja harsoja kuluu hurjat pinot. Olen päätellyt, että hän vain lohduttautuu rinnalla ja puklattu maito on ylimääräistä, kun neiti kuitenkin kasvaa hyvin.

Maitoa ilmeisesti riittää kun ruokailut ovat lyhentyneet alkuajoista. Kolmen viikon ikäisen oli " tehoimu" -jakso, jolloin vaavi parisen iltaa söi aivan " hulluna" koko illan (klo 18-23). Minusta tuntui, että kuivun kokonaan ja yritin vain imetysten välillä tankata itse hurjia määriä. Nyt on onneksi ollut " väljempää" .

Tällaisia turinoita ajan kuluksi...

Sellaista olen mietiskellyt, että mahdoitko sinä Bubu olla Kättärillä huoneessa 3 paikalla 1 tiistaista 29.8. eteenpäin? Mikäli olit, olin huonekaverisi ikkunapaikalta....

kutsu käy....

emali ja Masuvauva 5 vkoa

Vierailija
8/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän se olin huoneessa 3 paikalla 1 :) ajatella huonekaverina oli tietämättäni yks " meikäläisistä" . Eipä tullut mieleeni kysyä että oletkos vieraillut Vauvan sivuilla :)

Vierailija
9/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUBUlle (anteeksi muut): oli vain sellainen fiilis, että saattaisit olla huonekaverini :-) maailma on tosiaan pieni...arki kahden pienen kanssa on ilmeisesti sullakin lähtenyt hyvin käyntiin, vai? Se oli minun suurin huolenaiheeni tuolloin sairaalassa. Tämä pikkuinen on osoittautunut melko " helpoksi" tapaukseksi (ainakin toistaiseksi ¤koputtaa puuta¤) ja isosiskon mustasukkaisuuspuuskat ovat pysyneet ihan kohtuuden rajoissa. Rankinta on ollut ehkä kotitöiden hirvittävä määrä, kun tuntuu, että aika niiden tekemiseen on vähentynyt entisestään....mutta kun ei ota turhaa stressiä eikä pyri täydellisyyteen, pysyy omakin pää kasassa. Tällä hetkellä päälimmäisenä mielessä ovat kastejuhlan järjestelyt, vietämme juhlaa la 14. päivä, jonka jälkeen julkistan nimen täälläkin.

Oletko tulossa tapaamiseen pe 20.10.?

emali kera Masuvauvan

Vierailija
10/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Mekin tultiin juuri kotiin taas päivän reissulta. Käytiin vähän Ikeassa ja kyläilemässä...Siellä muuten oli niitä lampaantaljoja johonkin 35 euroon muistaakseni ja lastentarvikkeessa ne taisi olla 49 euroa eli aika isot erot siis. Vihjeeksi vaan jos joku on ostamassa. Kaipa ne ihan samoja taljoja on.

Kiitos pumpuli ulkona nukuttamisvinkeistä! Joo tosiaan en tiennytkään että harso voisi jotenkin lämmittääkin siinä vaunun edessä. Ja taitaa se äp makuupussi olla ihan pätevä kun on vaan kerroksia alla yms. Niin ja muakin ahdistaa mun masu joka ei mahdu mun farkkuihin vielä ollenkaan tai siis farkut ei mene kiinni ;( Ei ole kuin kaksi kiloa plussaa enää mutta sitä ollaan tietty huonommassa kuosissa kuin vuosi sitten.

Mitä muuten olette tehneet jos teidän vauvoilla on kyynelkanava tukossa tms? Meillä näyttäisi toinen silmä vuotavan ja nyt rähmii ja on punainen välillä ympäriltä. Ikävä juttu...

lillefille ja pömppikselle tervetuloa kirjoittelemaan! Eipä meillä tuo rytmi ole vielä niin tarkka, että tunti sinne tai tänne häiritsisi. Nykyäänkin saatetaan nukkua noin seitsemään-yhdeksään riippuen päivästä. Mutta hienoahan tuollainen säännöllinen rytmi on siinä, että voisi ennustaa tasan tarkkaan milloin vauva nukkuisi.

Kylläpäs nopeasti mainostajat löysivät meidän tytön tiedot maistraatista kun heti tuli kirjakerhon ja vaukirjan mainoksia...nyt sitä sitten vauva kuuntelee ilmaista muumi cd:tä. Eli heti näitä pikkasen rasittavia lastenlauluja kehiin. Paitsi klassista meillä enemmän on vauvalle soitettu ja unilauluja.

Päivänjatkoja kaikille!! ja miettikää ensi kuussa on vuosi siitä kun alkoi se kierto josta odotus lähti käyntiin...Hurjaa.

Niin ja maailma näyttää tosiaan olevan aika pieni tai ainakin suomi ;)

Vierailija
11/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmätulehdus kannattaa heti hoidattaa lääkärillä. Meidän kakkosella oli ensimmäisen vuoden aikana melkein jatkuvasti silmätulehdus. Vähenivät heti 1-v synttäreitten jälkeen, mutta edelleen sillä on herkät silmät ja paha nuha siirtyy usein silmiin. Meidän omalääkäri oli sitä mieltä, että sondeerauksia ei mielellään tehdä, koska useimmiten sitten siitä kyynelkanavasta tulee liian suuri.

Esikoisella ja kakkosella oli heti joskus 1-2kk iässä tosiaan silmätulehdus. Nyt olen tätä kolmatta putsannut silmistä muutamaan kertaan päivässä ja ainakin vielä on silmätulehdukselta säästytty.

Ensihätään voit siis puhdistaa silmiä (huom eri tuppo molemmille silmille) ja kraanavesi riittää, ei tartte keittää. Mutta lääkäriin kantsii lähteä hyvin nopeasti näin pienen kanssa.

Jamssa + tytsy 6,5vk

Vierailija
12/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kirjottelen.

Tänään käytiin keskussairaalassa kontrollissa, kun pojalla kuului sydämestä sivuääni kotiutustarkastuksessa ja siellä joku " dundus" oli avoin ja siitä aiheutui sivuääni silloin. Nyt siis ultrasivat että onko itsestään mennyt kiinni, ja onneksi kaikki oli kunnossa:) Tämä kuulemma hyvin yleistä vauvoilla, että se " dundus tms." on jonkun aikaa syntymän jälkeen auki ja menee sitten itsekseen kiinni.

Vauva mitattiin ja punnittiin myös siellä ja pituutta oli huimat 62 cm ja paino 6220 g. Kyllä siinä sylikummilla on pitelemistä, meillä kun ristiäiset vasta tämän kuun viimeinen lauantai, vauvahan kerkiää vielä kasvaakin siihen mennessä aika lailla!;0 Yksi kummipariskunta on ulkomailla ennen tuota ajankohtaa ja sen takia ristiäiset venyivät noin pitkälle, vauva sillon jo yli sen 2 kk mikä yleensä rajana.

Ensi viikonloppuna on tytön 2 v. synttärit:) Nakitin siskoni leipomaan sinne suurimman osan, itse teen vaan täytekakun. Aika ei vaan yksinkertaisesti riitä enää leivontoihin, mieskin on työreissulla loppuviikon.

Ristiäiset pidetään tossa lähellä idyllisessä kahvila/ravintolassa, eli ensin kaste kirkossa ja sitten siirrytään kahvilaan joka aivan kirkon kupeessa. Otetaan sieltä kaikki tarjottavat (kakut, voileipäkakut, pikkuleivät yms.) Pidettiin siellä tytönkin ristiäiset, mutta sillon leivoin itse sekä äitini, anoppini ja siskoni myös jotain. Nyt ei vaan rahkeet riitä...

Poika nukkuu yöllä edelleen vieressäni ja syö ainakin 3-4 kertaa, en tiedä tarkkaan. Varsinkin aamuyöstä on levottomampaa nukkuminen. Päivällä nukkuu yhdet pidemmät unet, joku 3-4 tuntia kerralla. Nyt juuri vetelee niitä unosia. Hereillä ollessa on hymyilevä ja ympäristöään tarkkaileva poju, ainakin yleensä. Ennen yöunille alkamista on jonkun aikaa tosi kitisevä ja mikään ei ole hyvä ja huutaa suoraa huutoakin jonkun aikaa ennenku rauhottuu unille.

Nyt on lopetettava, hei vaan.

emppusimppu, emppu 2 v. ja simppu vajaa 2 kk.

Vierailija
13/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin pikaiset kuulumiset ja tärkeimmät uutiset eli se, että saatan kuin saatankin päästä tapaamiseemme 20. päivä! Mies lupasi järjestellä työreissujansa niin että pääsisimme samalla koko perhe viikonlopun viettoon Helsinkiin ja hän voisi katsoa esikoista sillä välin kun me vauvan kanssa pistäytyisimme muita eloisia moikkamassa. Jee jee jee!:) Täytyy muistaa käydä ilmoittautumassa vielä tapaamispinossakin.

Täällä kaikki on ihan hyvin eikä mitään erikoisia kuulumisia ole kerrottavaksi. Poika on nyt viikon verran venyttänyt iltaunille menoaan siihen kymmeneen saakka ja on sitten herännyt vain kerran yössä syömään 3-5 välillä ja sitten taas aamulla puoli seitsemän aikaan. Aivan ihanaa, että on saanut nukkua edes pikkuisen pidempiä pätkiä niin jaksaa vähän paremmin.

Ulkona nukuttamisesta sen verran, että meillä nukutaan ulkona selkeästi pidemmät unet kuin sisällä. Uudella asuntoalueella kun asutaan niin ulkoa kuuluu usein työmaakoneiden äänia, sirkkelin laulantaa ja vasaran pauketta jotka joskus vähän häiritsevät, mutta vaunuja heijaamalla poika useimmiten nukahtaa uudelleen ja nukkuu kerrallaan kolmisen tuntia. Ja yleensä nukkuu kahdet unet ulkona, jos ei ole sellainen aktiivinen päivä, että ollaan menossa muskarissa tai kaupungilla esikoisen ollessa kerhossa. Äippäpakkauksen makuupussi tuntuu olevan ihan älyttömän lämmin ja on varmasti kovassa käytössä myös talvella.

Vitsit, vähänkö on mukavaa päästä tapaamaan teitä kaikkia! Toivottavasti kaikki nyt vain onnistuu suunnitelmien mukaan!

Pantoufle

Vierailija
14/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se oli pinoon tulla kun PUMPULI oli huhuillut ja tullut esimerkkiä näyttämään :). Lukemassa olen kyllä käynyt päivittäin, mutta aika harvemmin riittää kirjottamaan.

Eli täällä riittää touhua kun esikoinen ei vieläkään suostu päikkyjä nukkumaan.. Olen jo harkinnut että jos tytön laittas osa-aikaseen hoitoon, eli kaks päivää viikossa ma ja ti... Kun meillä on se tilanne et täs joensuun keskustassa asutaan ja puistoissa ei ole koskaan tytölle seuraa, yksinään siellä saapi olla ja se ei sitä yhtään huvita ja sit sillä menee hermo jne ja on kotona yks kiukkupesäke jos ei ole tarpeeks ollu ulkona touhua.. Heti huomaa eron jos ulkona onkin ollu joku leikkikaveri. Eli varmaan pitää käydä hoitopaikka hakemus ja täytellä se, jos pääsis siihen samaan paikkaan missä oli alkuvuoden. MUTTA sitten alkaa varmaan taas se sairastelu, mitä ei nyt ole ollu kun on ollu kotihoidossa... ääh... mikä oravanpyörä...

JA sitten vauvaan...

KAKKAA meillä tehdään harvakseltaan 4-6 pvän välein täys vaipallinen.

PUKLUJA tulee aina syötön jälkeen (esikoinen ei puklannu koskaan) ja KORVIKKEEN jälkeen oksentaa :(.

MAHALÖLLÖ ahistaa täälläkin, ylimääräisiä kiloja ei kuitenkaa ole, vaan se löysä nahka.

YÖT on parantuneet huomattavasti, mutta päivisin ja iltasin itketään edelleen mahaa. Tyttö NUKAHTAA tissille, liinaan ja rattaisiin. Omaan sänkyyn ei voi hereillä tyttöä laittaa, ei suostu sinne jäämään.

KASTEJUHLA on meillä nyt lauantaina... ja tekemistä ois valtavasti, huokaus........ onneks esikko menee perjantaina hoitoon ihan yöksi niin saadaan rauhassa siivota ja touhuta, edellyttäen että vauva antaa :).

KAMPAAJALLE mennään tännään esikoisen kanssa. Eka kerta tytölle, saa nähdä miten onnistuu :). Ja sitten kysymys kaikille joilla noita isompia muksuja on, MITEN PESTÄ LAPSEN TUKKA KUN SE EI ANNA??? Meillä tytöllä on semmonen karstakerros päässä, et se ois pakko saada pois, mutta mitens sen teen kun tyttö ei anna öljyjä pestä pois tukasta!!! Eli kun vesi alkaa valua hiuksissa tyttö kääntää katseen alas päin ja alkaa huuto kun vettä valuu kasvoille/silmiin... ei auta et ollanko kylvyssä tahi suihkussa, kummassakaan ei ole hyvä.

LIIKUNNASTA SYNNYTYKSEN JÄLKEEN on ollu puhetta. Joku kirjotti että esim jalkakyykkyjä ei kannattas tehä ennen ku paikat on kunnossa, meillä tossa mammajumpassa kyykkyjä kyllä tehdään jonkin verran ja tää jumppa on suunnattu ihan vasta synnyttäneille.... eli kai tässäkin pätee se et kohtuus kaikessa.

PUKEMINEN TALVELLA: meillä kopan pohjalla äp pussi, sitten toppapuku hanskoineen ja töppösineen, sitten villapuku (tarvittaessa), gollagepuku (tarvittaessa), sukkahousut, body ja toppahattu..... ja harso on siinä luukun eessä ettei viima puhalla ja kopan päällä on se siihen kuuluva suoja.. mikä lie sen nimi on......

Mistäs vielä olette puhuneet........... ei tää muista...

mutta palaillaan kastejuhlan jälkeen, jos tää vaiks teille tytön nimenki sitten paljastas.... :)

hanneli ja natikka 7viikkoa vissiin...

Vierailija
15/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitkästä aikaa. Vaikka kullanmurumme ei kovin itkeskeleväinen tai vaativainen vauva olekaan, päivät menevät hurjan nopeasti. Koneelle ei tunnu ehtivän (tai raaskivan..) juuri lainkaan.

Mutta kivahan näitä sivuja on aina välillä lueskella.

Meillä on kaikki mukavasti; neiti syö tissiä ja vähän korviketta lisäksi, ja kasvaa hyvin. Ensimmäiset " kunnon" hymyt ovat aivan hurmaavia.

Ristiäiset ovat kuun lopussa ja niitä tässä vähitellen järjestellään. Ja niin, niinkuin moni muukin valitteli; vatsamakkaroita on ihan liikaa ja inhottavasti täälläkin!! Jospa saisin kohta kunnon spurtin niiden pois saamiseksi..

Nyt neiti heräili sitteristään ja kaipaa selvästi rinnalle, joten lyhyeksi jäi tämä vierailu. Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille!!

Terveisin Kumkwatti ja " Rusina" -neiti 6 viikkoa ja risat

Vierailija
16/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNELI: meillä on pesty kakkosen tukka aina sylissä. Sen pystyy yksinkin tekemään. Nyt kun tyttö täyttää kohta 5 vuotta niin ollaan ruvettu pesemään seisaalteen. Eli jos peset yksin. Kyykyllään ottaa lapsen jalkojen päälle makaamaan selälleen, sitten toisella kädellä voi tukea päätä niskasta ja toisella voipi suihkuttaa. Näin lapsen pää on hyvin takakenossa, eikä vettä valu silmiin ollenkaan. Tää on toiminut meillä hyvin. Sitten jos on kaksi ihmistä, niin toinen pitää lasta " vauva-asennossa" sylissään ja toinen suihkuttaa. Kantsii kokeilla :) On myös olemassa niitä suojia otsalle, mutta en tiedä miten hyvin toimii.

Meillä on taas yöt rikkonaisia. Vauva ähkii ja puhisee ja puhkii ja ähisee. Omat unet jää muutamaan tuntiin. Ei nuku päivälläkään kun vaunuissa, muuten taas huitoo ja ähisee itsensä hereille. Lisäksi antibioottikuuri on vetänyt vatsan kipeäksi Rela-tipoista huolimatta. Sekin kiusaa vauvaa. Usein herää pieruunsa ;)

Jamssa +tytsy huomenna 7 vk

Vierailija
17/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, mikä angsti...netti ei ole pelittänyt yli viikkoon, joten en ole päässyt lainkaan koneelle!!! Vierotusoireet ovat olleet megalomaaniset. Näin sitä jää kiinni...Olen kaivannut ihania juttujanne aivan valtavasti! Minulla on nyt viikon pinot lukematta ja tunnollisena palstailijana luen ne tietenkin kaikki, että tiedän miten teillä muilla menee. Tämän päivän pinon luinkin jo läpi...kiitos Pumpuli!!!!

Kaikille uusille tervetuloa mukaan ja ihanaa, kun pinoa on pidetty pystyssä!

Nyt käyn kahlaamassa kuulumiset läpi ja palaan sitten uudestaan...

Opemamma ja Vimpula

Vierailija
18/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika taasen ¿taustailijan¿ kantaa kortta kekoon. Siis jo toisen kerran kirjoittelen¿

Meillä edelleen nukutaan melko hyvin, pientä aamuyön kähinää vain. Tyttö nyt 8 vkoa ja syö öisin klo 22-23, klo 3-4 ja aamulla 7-8. Siis periaatteessa yhdellä syönnillä mennään yöt. Varoittelee yöllä ähinällään hyvissä ajoin että äiti ehtii maidon lämmittää (syö pullosta pumpattua äidinmaitoa + Nania). Hymyilee kovasti ja kakkaa kerran päivässä yleensä vaipan täydeltä. Juttelee ja laulelee äidin kanssa kilpaa.

ROTAVIRUSROKOTE otettiin neuvolassa tiistaina, eikä harmia tullut kuin korkeintaan pientä ilmavaivaa. Taisi olla makeaa herkkua kun alkuhuudon jälkeen maiskutteli innoissaan.

2 KK NEUVOLAssa mitattiin pituudeksi 59 cm ja painoa 5350 g.

PNEUMOKOKKIROKOTE, onko kukaan ottamassa omakustanteisena ? 4 annosta maksaa noin 320 e.

TUKANPESUSTA kyseli Hanneli. Itselläni ei ole kokemusta lasten tukan pesusta mutta muistan kuinka äitimme pesi meidän hiukset ollessamme lapsia. Äiti istui saunapenkillä, otti syliin, polvien päälle poikittain, selälleen ja pesi hiukset siinä. Vesi ei mene silmiin niin. Siis samaan tyyliin kuin Jamssa.

UNEN SAANTI VAIKEUKSIA ollut monella. Meillä tyttö yleensä nukahtaa ihan itse vaunuun tai pinnasänkyyn. Jää silmät auki ihmettelemään mutta muutaman minuutin päästä on jo täydessä unessa. Meillä siis aika tarkka rytmi joten nämä pidemmät unet on hyvin arvioitavissa.

Mutta näitä pikkupäikkäreitä ottaa iltapäivällä muutamat mm. sitterissä ja välillä on niin väsy että alkaa kiukuttelu. Nyt kuulostaa varmaan kauhealta mutta kun laitan harson tytön naamalle niin rauhoittuu ja laittaa silmät kiinni, nukahtaa melkein saman tien.

Toinen mikä tytöllä täytyy olla nukkumaan mennessä on PIPO. muuten ei rauhoitu. Käytän ruskovillan silkkipipoa sekä sisällä että ulkona aina kun nukkuu.

Sängyn päätyä on myös nostettu noin 8 cm, mutta sen jo lienee voisi laskea kun ei enää puklaile niin paljon vai lieneekö syy juuri siinä että sängyn pääty ollut nostettuna alusta asti.

KAULAPOIMUT on tosi hankala puhdistaa kun tyttö ei ole siitä kovin mielissään. Olen käyttänyt vanulappua ja keitettyä vettä. Nyt sitten neuvolassa sanoi että ei tarvitse olla keitettyä ja niinpä otin kraanasta lämmintä vettä pumpuliin ja nyt tyttö antaa putsata poimut ilman itkua. Keitetty vesi siis mulla pullossa ja jo viilentynyttä, joten olisihan taas maalaisjärki ollut paikallaan. Viileää vettä kaulalle, ei ihme että itkettiin.

Ja kaikki taisi olla jo Opemammasta huolissaan, kiva kuulla että olet taas päässyt nettiin.

Hyvää syksyistä iltapäivää kaikille,

t. Hanhikki ja tyllerö 8 vkoa

Vierailija
19/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se varmaan olikin kiinni. Ihana kun Hannelikin kirjoittelit!!!

Nyt en ehdi muuta kuin Hannelille vastaamaan, että meillähän on nuo samaikäisen tenavat ja ainakin tällä meidän pojalla on nyt minä-itte-vaihe, eli iltapesutkin hoituu parhaiten, kun itse saa huseerata. Tukkakin pestään niin, että hän saa shampoota myös omaan käteen ja muka itse pesee tukkansa (isi tietysti avittaa pesemällä hiukset kunnolla). Huuhtelu tapahtuu niin, että poika pitää itse suihkusta kiinni ja isä ohjaa oikeaan paikkaan. Tietty vettä lentää joka paikkaan, mutta mitäpä tuosta. Veden valuminen silmiin ei niin haittaa, kun itte saa tehdä. Eihän isä sitä vettä laske vaan poika itse ;-)

Tapaamiseen on meitä tulossa melkoinen poppoo =) Laskin, että kohta menee 30 rikki. Ehdotan, että kaikki, jotka vaan mitenkään voi paikalle tulla ilman vaunuja, jättävät vaunut kotiin/autoon tms. Mä ajattelin pärjätä kaukalolla ja kantorepulla.

Nyt viikkaamaan pyykkejä kuivausrummusta kaappiin. Ai mikä silitys???

Pumpelsson ja pojat

Vierailija
20/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

monella näyttää tuo 2 kk:n ikä pian lähestyvän tai menneen jo. Meilläkin neiti on ensi viikolla 2 kk vanha! Iki-ihana pimu.

MITAT. Meillä tyttö on pienin edelleen kolmesta lapsestamme. Nyt pian 2 kk:n iässä 56,5 senttiä ja 4800. Mutta hyvin kasvaa käyrällään.

RYTMI. Rytmi on meillä sellainen, että nukkuu hyvin yönsä. Yhdellä syötöllä mennään (4-6 maissa), mikä riippuu siis milloin syö viimeisen kerran illalla. Sitten nukutaan aamu 8-9. Mukavasti. Päivisin vetelee piiitkiä unia vaunuissaan, välillä herättelen jopa syömään, en anna syöttövälien mennä juuri yli 4 tuntia, ettei sitten illalla hulluna kittaa. Mutta aika samalla tavalla näyttä myös muilla menevän. Meillä typy on tyytyväinen, illalla tosin on sylivauva ja nukahtaa ainoastaan syliin, josta sitten laitamme omaan sänkyyn vattalleen. Nukku hyvin niin, ja yöllä nukahtaa röyhtäytyksen jälkeen omaan petiinsä.

VATSA. Kiloja on vielä 3-4 jäljellä, mutta kyllä ne tässä karisevat kun pääsee lenkille, tiedän sen. Kaikki ovat tuossa lantion seudulla, ja aina ovat lähteneet. Olen luonnostani hoikkavyötäröinen, joten kaikki housut ja puolihameet kinnaavat kyllä, VIELÄ! Mutt onneksi iän ja lapsien amyötä suhde omaan vartaloon on parantunut. Parikymppisenä olisin kuollut näiden ylikilojen kanssa, olin mega-liikkuja ja painontarkkailija. Paino ei saanut missään tapauksessa mennä yli 60 kilon, ja olen kuitenkin 173 pitkä. Mutta nuorena sitä on aika ankara itselleen.

Nyt vien vauvan vaunuihin ja käyn Fazerinan, maitokahvin ja MeNaisten kimppuun!

Pikkuodessa ja Iines 8 vkoa