Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan käytette yhtä tuttia? Montako käytössä kerrallaan?

04.10.2006 |

Tuttien suositeltava käyttöikähän on 1(-2) kk.

Mutta jos niitä on monta käytössä samanaikaisesti (kuten myös suositellaan), niin ei kai niitä KAIKKIA ole tarkoitus vaihtaa kuukauden välein.

Meillä esim. nytkin 5 tuttia kerrallaan käytössä (siis vuorotellen), enkä kyllä aio niitä kuukauden päästä vaihtaa, kyllä varmasti muutaman kuukauden toimivat.

Ärsyttää vaan kun ainankin Ainu MAM tuteista kuluvat kuviot kauhean nopeasti, näyttää ihan siltä että lapsella olisi joku ikivanha tutti, vaikkei nykyisetkään ole olleet käytössä kun hyvä jos sitä kuukauttakaan.

Enkä enää edes niin kauhean usein keitä tutteja.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitän melkein joka päivä, ainakin vähintään joka kolmas päivä.

Vauva on nyt 3.5kk joten keittämistä vähennän varmaankin iän mukaan...

Vierailija
2/9 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden ennenkun heitän pois. ja 4 tuttia on tällähetkellä käytössä.. Pojalla ikää 7 kk. En oo vanhempien lastenkaan tutteja heittänyt pois tuon suositus 2 kk jälkeen ja ei ihmeitä ole sattunut. Hampaat ym voi hyvin ; )

Minusta vaan ainun tuttien laatu on huonontunut.. Ei meillä vanhempien lasten kohdalla ole kuvat kuluneet kuukaudessa pois toisin kuin nyt. Pitäsiköhän valittaa ainun tehtaalle? Sama meillä on tuttipulloissa. Ärsyttää muutenkin kun eurojen myötä hinnat nousseet joka tavarassa silti laatu on paljon huonompaa kuin ennen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä 6 tuttia. Ja käytetään ihan varmasti pidempään kuin kaksi kuukautta. Heittelen niitä pois, kun alkavat näyttää nuhjuisilta, siis siitä kumiosasta... Eikä niitä uusita kaikkia kerralla, vaan pikkuhiljaa aina ostellaan uusia ja dumpataan vanhoja pois.

Vierailija
4/9 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja heitän vasta sitten pois kun imuosa on huonossa kunnossa tai/ja vauva kasvaa isommaksi (nyt 3kk) jotta tarvitaan isompa tuttejakin. EKi reilusti käytän yli suositus ajan.

Itse en keitä edes tutteja päivittäin ym. Ehken ole tarpeeksi tarkka, mutta ennen ei saanut edes huuhdella raanaveden alla ja nykyään sitä suositellaan joten... eikä meillä tunnuta sairastavan tmv sen kummemmin.

Vierailija
5/9 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kyllä keitelläkkään niitä sitten kovin usein. Kun kerran lääkärikin suositteli enemmän vaan hanan alla pesua, kun suomessa on niin puhdas vesi. Lapsi on nyt 7kk eikä kyllä ole mitään siitä tullut vaikka en olekkaan keitellyt ahkeraan.:) Tuota kuvioiden kulumista en kyllä ole hirveänä huomannut noissa Mam tuteissa. Mutta jokainen tietää parhaiten oman lapsensa tuttiasiat...:)

Ei kannata liikaa tuijotella miten muut tekee, ellei sitten erot ole mitä räikeimmät...tyylin esim. kerran vuodessa vaihtaa eikä keitä koskaan.

Vaikka itsekin kyllä mielelläni kuulen mitä muut tekee, niin näin " eka-kertalaisenakin" saa sitten muiden kokemuksia ja voi peilata niitä omiin kokemuksiinsa.

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille.:)

Vierailija
6/9 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on 8,5kk. Tällä hetkellä käytössä on 6 tuttia, joista kaksi on ollut syntymästä lähtien, kaksi n. 2kk iästä lähtien ja uusimmat kaksi 6kk iästä lähtien. Kaikki on luonnonkumisia tutteja ja kohtuu hyvässä kunnossa. Vanhimmat alkaa olla vähän nihkeitä, mutta hyvin kelpaa! Keitin tutteja n. 4kk ikään asti, jonka jälkeen olen pessyt vain tiskiaineella ja keittänyt hyvin harvoin.

Vierailija
7/9 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon aina luullu ettei tutteja saa pestä tiskiaineella. tuntuukin vähän omituiselta koska meneehän tiskiainetta tutin sisällekin eikä sitä sieltä huuhtelemalla pois saa, ei ainakaan kunnolla.

Vierailija
8/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutin sisäosassa on pieniä reikiä,jotta ilmaa pääsee tutin sisälle ja tutti toimisi oikein. Samoista rei' istä menee myös pestessä ja keittäessä vettä sisälle ja myös mahdollinen pesuaine...se ei ole lapselle hyväksi. Veden saa pois puristamalla imuosaa,mutta pesuainetta voi jäädä tuttiin. Tälläsiä ohjeita on mm. Tutin käyttöohjeissa.

Vierailija
9/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä keittänyt kuin silloin käyttöön otettaessa!!

Eli hanan alla olen huuhdellut ja nöyhtät poistanu.. No joo, olen 3. lapsen äiti, taidan ottaa vähän ehkä turhankin lunkisti.

Mutta täytyy tunnustaa, että olen jo harkinnut kaikkien pois heivaamista, ja muutaman uuden hankkimista!:)