Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että on lapsen isän avokilla otsaa!

Vierailija
21.09.2015 |

Varasin itselleni ja lapsen isälle ajan perheasioiden sovitteluun. Meillä on ollut isona ongelmana tapaamisasiat. Isä on tehnyt törkeitä ohareita, eikä hän ole pystynyt pitämään sopimuksista kiinni. Varasin ajan, jotta isä kuulisi ulkopuoliselta ihmiseltä, että lapsi tarvitsee säännölliset tapaamiset ja jonkunlaista ennakoitavuutta. Törkeistä ohareista johtuen välimme ovat tällä hetkellä pahasti tulehtuneet. En ole nähnyt tätä avokkia kuin muutaman kerran. En tunne häntä. Tänään nuo kaksi ilmoittivat että tulevat kaksin tapaamiseen! Sanoin naiselle että en halua häntä sinne, keskustelu on luottamuksellista, ja että hän voi jutella miehensä kanssa kaksin. Nainen ja ex ilmoittivat että ovat tulossa, halusin tai en!! Siis mitä helvettiä? Eihän se noin voi mennä, että täysin ulkopuolinen ihminen tulee pätemään keskusteluun, jossa puhutaan meidän lapsemme asioista. Lopputulos oli se, että hän änkeää mukaan väkisin! Isä ei tule ilmeisesti, jos hänellä ei ole tätä tukihenkilöä mukana.

Siis olenko nyt käsittänyt jotain ihan väärin? Olen täysin tyrmistynyt tuollaisesta röyhkeydestä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oma tukihenkilö mukaan, äiti, ystävä, ärhäkkä työkaveri.

Vierailija
2/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä sitä levyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:11"]Varasin itselleni ja lapsen isälle ajan perheasioiden sovitteluun. Meillä on ollut isona ongelmana tapaamisasiat. Isä on tehnyt törkeitä ohareita, eikä hän ole pystynyt pitämään sopimuksista kiinni. Varasin ajan, jotta isä kuulisi ulkopuoliselta ihmiseltä, että lapsi tarvitsee säännölliset tapaamiset ja jonkunlaista ennakoitavuutta. Törkeistä ohareista johtuen välimme ovat tällä hetkellä pahasti tulehtuneet. En ole nähnyt tätä avokkia kuin muutaman kerran. En tunne häntä. Tänään nuo kaksi ilmoittivat että tulevat kaksin tapaamiseen! Sanoin naiselle että en halua häntä sinne, keskustelu on luottamuksellista, ja että hän voi jutella miehensä kanssa kaksin. Nainen ja ex ilmoittivat että ovat tulossa, halusin tai en!! Siis mitä helvettiä? Eihän se noin voi mennä, että täysin ulkopuolinen ihminen tulee pätemään keskusteluun, jossa puhutaan meidän lapsemme asioista. Lopputulos oli se, että hän änkeää mukaan väkisin! Isä ei tule ilmeisesti, jos hänellä ei ole tätä tukihenkilöä mukana.

Siis olenko nyt käsittänyt jotain ihan väärin? Olen täysin tyrmistynyt tuollaisesta röyhkeydestä.
[/quote]
Eikö sua enemmän tyrmistytä sun exän käytös? Sellaisen miehen kanssa sitten kannatti lapsia hankkia? Eihän sekopäät saa muita kuin selkopäitä, sillä selittyy tuo avokin käytös..

Vierailija
4/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sun tuohtuneisuuden, mutta koita nousta sen yläpuolelle jotenkin, tiedän että on vaikeaa. Onko erosta vielä vähän aikaa?

Vierailija
5/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokkia ei tarvita teidän sovitteluun. Menet vaikka virastolle etuajassa ja sanot sovittelujalle muten asiat on, niin sovittelija voi sitten kieltää avokkia tulemasta mukaan. Eiköhän se ex sitten älyä kun ulkopuolinen sen asian kieltää

Vierailija
6/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kynnysmatto sun ex. :D

Vierailija
7/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, mä oikein nauttisin näyttää moiselle bizille kaapin paikan ja vähän muutakin kalustusta.

Vierailija
8/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi on osa sen avovaimon elämää myös ja lapsi asuu myös avovaimon kodissa vierailupäivinä. Tottakai avokin paikka on vierailuneuvottelussa. Sehän koskee suoraan avovaimoakin. Miksi olet noin vihainen ja avokin mukaantuloa vastaan? Onko sulla jotain salailtavaa? Etkö kykene käyttäytymään aikuisen tavoin ja sopimaan vierailuista myös eksäsi avovaimon kanssa? Lapsen parastahan tässä ymmärtääkseni ajat etkä ole varannut aikaa vaan vittumaisuuttasi. Eikö ole hyvä selvittää asumisasiat KAIKKIEN niiden kanssa joiden kanssa lapsi asuu?

Vierailija
9/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan antaisi tulla, ne avokithan voi vaihtua vaikka viikon välein, kellekään kuulu muiden asiat. Aivan sama, kuin kadulta tulisi vieras ihminen tällaiseen tilanteeseen, ajatuskin hirvittää!

Vierailija
10/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä perheasioiden sovittelu ei kyllä kuulu varsinaisesti uusille puolisoille. Tottakai vaikuttaa hänen elämäänsä, mutta ei ole asianosainen kuitenkaan.

Vierailija
11/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin jooojoo tulkaa vaan. Ja neuvotteluissa pyytäisin käsittelijää, että vain lapsen huoltajat jää paikalle ja avokki siirtyy odotushuoneeseen varttumaan. Näin tein vastaavassa tilanteessa.
Näsäviisastelijoille tiedoksi, että ero tuo puolisosta esiin aivan uusia piirteitä. Ja avokki on tietysti mukana lapsen elämässä, mutta huoltaja hän ei ole. Tiedonsaantioikeus näin ollen vain lapsen isän kautta (sen mitä haluaa kertoa).

Vierailija
12/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava vastaus nro 12, olet ihana!

Vierailija
13/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:38"]Mä sanoisin jooojoo tulkaa vaan. Ja neuvotteluissa pyytäisin käsittelijää, että vain lapsen huoltajat jää paikalle ja avokki siirtyy odotushuoneeseen varttumaan. Näin tein vastaavassa tilanteessa.
Näsäviisastelijoille tiedoksi, että ero tuo puolisosta esiin aivan uusia piirteitä. Ja avokki on tietysti mukana lapsen elämässä, mutta huoltaja hän ei ole. Tiedonsaantioikeus näin ollen vain lapsen isän kautta (sen mitä haluaa kertoa).
[/quote]

Juu ei ole huoltaja. Mutta ymmärrätkö, että on paljon lapsen elämässä mukana. Eikö olisi mukava, että lapsesi kasvatukseen osallistuva ja lapsesi kanssa asuva kolmas osapuoli olisi mukana keskustelussa? Miksi ette kykene aikuisina kolmisteen keskustelemaan lapsien hyvinvoinnista? Eikö olisi hyvä, että avokki olisi mukana kuulemassa ne asiat?

Vierailija
14/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pakottakaa vaan isä näihin keskusteluihin ihan vaan kettuilumielessä, älkää vahingossakaan tavatko avokkia tai puhuko sille. Mutta turha itkeä, kun avokki pitää lastanne äitinsä jatkeena ja kasana pas*** ja mies ei enää kerkeä koskaan tapaamaan lapsiaan. Mitä tällä avokin eristämisellä ja miehen kontrolloimisella kuvittelet saavuttavasi? Ammut vaan itseäsi jalkaan. Kohta lapsilla ei ole isää kun vain paperilla. Onko sen arvoista? Tappeleminen on tärkeämpää, kuin yrittää tukea lasten ja isän suhdetta ja kanssakäymistä? Asioiden hankaloittaminen ja vittuilu ei sun asiaasi aja. Mieti niitä lapsia jooko ja yritä olla aikuinen.

Vierailija
15/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:38"]Mä sanoisin jooojoo tulkaa vaan. Ja neuvotteluissa pyytäisin käsittelijää, että vain lapsen huoltajat jää paikalle ja avokki siirtyy odotushuoneeseen varttumaan. Näin tein vastaavassa tilanteessa.
[/quote]

Juu ei ole huoltaja. Mutta ymmärrätkö, että on paljon lapsen elämässä mukana. Eikö olisi mukava, että lapsesi kasvatukseen osallistuva ja lapsesi kanssa asuva kolmas osapuoli olisi mukana keskustelussa? Miksi ette kykene aikuisina kolmisteen keskustelemaan lapsien hyvinvoinnista? Eikö olisi hyvä, että avokki olisi mukana kuulemassa ne asiat?
[/quote]

En ole ap. Minun tilanteessani avokki oli rikkonut perheeni. Oleminen samassa tilassa oli hyvin tuskallista ja on edelleen. Lastenvalvoja myös kysyi minulta ennen palaverin alkua haluanko avokin osallistuvan keskusteluun. Vastasin, että en ja häntä pyydettiin odottamaan aulassa. En edes tiennyt, että minulla olisi oikeus kieltäytyä hänen läsnäolostaan. Onneksi kysyttiin.

Vierailija
16/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne uudet kumppanit on koko ajan tunkemassa mukaan joka paikkaan? Eivätkö he voi vaan pysyä taustalla ja osallistua sitten kumppaninsa kautta?

Ei heillä ole päätäntävaltaa tai oikeutta kasvattaa. Hengailkoon parhaan kykynsä mukaan arjessa mutta pysyköön pois päätäntää vaativista kokouksista, eihän heillä ole siinä mitään roolia. En minä keskustele huoltajuusasioista kenenkään minulle randomin tyypin kanssa, luoja paratkoon..

Vierailija
17/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheasioiden sovittelu on tarkoitettu muutakin kuin vain lasten asioita varten. (toisin kuin esim. lastenvalvoja.) Miksi sen uuden puolison pitäisi saada olla siellä kuuntelemassa toisen ihmisen yksityisasioita, jos hän ei niin halua? Selittäkää oikeasti mulle? Kyllä se saa riittävät tiedot asiasta varmasti sovittelun jälkeen omalta puolisoltaan.

Vierailija
18/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:50"]Miksi ne uudet kumppanit on koko ajan tunkemassa mukaan joka paikkaan? Eivätkö he voi vaan pysyä taustalla ja osallistua sitten kumppaninsa kautta?

Ei heillä ole päätäntävaltaa tai oikeutta kasvattaa. Hengailkoon parhaan kykynsä mukaan arjessa mutta pysyköön pois päätäntää vaativista kokouksista, eihän heillä ole siinä mitään roolia. En minä keskustele huoltajuusasioista kenenkään minulle randomin tyypin kanssa, luoja paratkoon..
[/quote]

Ei ole sun lapselles randomi tyyppi. Ymmärrätkö? Mutta sulle on tärkeämpää ettet joudu mukavuusalueesi ulkopuolelle, kuin hoitaa lapsen etua ja keskustella asumisasioista kaikkien lasten kanssa asuvien osapuolten kanssa? Et varmaan halua etukäteen tutustua lastenvahtiinkaan ja keskustella lapsen hoidosta ja elämästä lapsenvahdin hoteissa, vaan tyrkkäät laosesi vaan hyvin mielin tuntemattomalle random ihmiselle hoitoon useiksi päiviksi?

Vierailija
19/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille lapsenvahdille? Ai sinäkö humppaat joka ilta ja lapsenvahti on lapsellesi tutumpi kuin oma äiti? Sitten ymmärrän mistä kana pissii, sinä mielihyvin otat kaikki mahdolliset tutut, avokit, naapurit avosylin vastaan elämääsi että pääset ns. Toteuttamaan itseäsi - tunnen tyypin!

Vierailija
20/50 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi exmieheni on niin fiksu, että on sanonut minulle, että meidän lapsen asiat hoitavat lapsen vanhemmat. Vähän oli kuulemma tullut kotona narinaa avovaimolta, että eikö häntä kuunnella laisinkaan.

Eihän siitä ole kysymys vaan siitä, että häntä ei huoltajuuskysymyksistä keskusteltaessa tarvita. Kasvatus, huoltajuus, vastuu kuuluu vanhemmille, ei uusille kumppaneille. Olisi tyytyväinen ettei häneltä odoteta osallistumista vaativampaan rooliin mutta hän on tervetullut miehen perheeseen (mutta ei minun perheeseeni, etäiset välit ovat paljon paremmat).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi