Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä kiusaamista?

Vierailija
21.09.2015 |

Ennen läheinen työkaveri yritti tehdä kuprun minulle. Sain asiasta vihiä ja hoidin homman edukseni - vieläpä niin tyylikkäästi kuin mahdollista. Nyt hänen osaltaan käytös puhumattomuutta, pakollinen kommunikointi kylmää ja tiuskivaa. Voi selän takana puhua tai vihjailla muille pahaa minusta, kuten ennen puhui muista minulle. Mutta siinä tapauksessa voin vain luottaa kuulijan järkeen ja sydämeen. Ei kai meidän kavereita tarvi olla (ei oikeasti kai ennenkään oltu), mutta nyt olen jo jättänyt yhden työasian kysymättä, kun en tiedä, mikä on vastauksen taso.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta tällaisesta?

Vierailija
2/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko täysikäinen? Hoida asia niinkun aikuinen ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kerro minulle vinkki, mitä tekisin.

Vierailija
4/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kunnon ehdotuksia. Täällä aaveella itse kirjoitan hyviä vinkkejä muille ja plussaa pukkaa. Nyt olen jotenkin sokea omalle tilanteelle ja miinuksista päätellen olisi joku helppo ratkaisu. Itse olen miettinyt että annan vain olla. En halua puhua työkaverille itse tilanteesta, kuten varmaan jo päättelitte.

Vierailija
5/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsitkö oikein? Sun kaverisi yritti sulle jotain jekkua ja sä jekutit häntä vastavuoroisesti. Nyt sinä pidät hänelle mykkäkoulua, koska et halua tietää, miten kaverisi reagoi? Vaikuttaa siltä, että te molemmat kiusaatte toisianne. Kaverisi keljuilemalla ja sinä mykkäkouluilemalla ja kostamalla. Ihana ystävyys kerrassaan.

Vierailija
6/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärtänyt oikein.

Vierailija
7/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen hoitaa ihmissuhteet avoimella keskustelulla. Eikä mene mukaan selän takana juoruiluihin, mykkäkouluun tai kiukutteluihin. Kun annat tilanteen vaikuttaa työasioihin niin, että jätät kysymyttä työhön liittyvästä asiasta, silloin olet mennyt mukaan työkaverisi touhuun. Plussat ja miinukset ei vaikuta mitenkään siihen, että itse toimii fiksusti. Joten puhu työkaverillesi, jos haluat parempaan suuntaan vaikuttaa itse itseesi, kuin myös kuvaan, jonka annat työkaverillesi ja muille. Ole fiksu aikuinen juoruilevien ämmien keskellä.

Vierailija
8/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhuminen ei onnistu, asian varmasti on parempi antaa olla, unohtaa, olla analysoimatta menneitä ja keskittyä työasioiden hoitamiseen.

Vierailija
9/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo oli avuksi. Aloitinkin keskustelun hänen kanssaan neutraalista asiasta toisen työkaverin kuullen. Lähinnä hän tiuskii ja mulkoilee, kun muut ei kuule. Arkuudesta minua voi kyllä syyttää, mutta ei kiusaamisesta. En halua pahaa mieltä enkä näyttää siltä, että pahoitin mieleni.

Vierailija
10/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:16"]

No tuo oli avuksi. Aloitinkin keskustelun hänen kanssaan neutraalista asiasta toisen työkaverin kuullen. Lähinnä hän tiuskii ja mulkoilee, kun muut ei kuule. Arkuudesta minua voi kyllä syyttää, mutta ei kiusaamisesta. En halua pahaa mieltä enkä näyttää siltä, että pahoitin mieleni.

[/quote]

Minkä ihmeen takia aloitat keskustelun hänen kanssaan toisen työkaverin kuullen. Aivan kuin hakisit paremmuudellesi jotain tukijaa ja avauksesi keskustelulle lienee erilainen, kuin olisit hänen kanssaan kahden kesken keskustellut. Siksi tämä työkaverisi on tiuskinut ja mulkoillut lisää. Vaikka kuinka nyt haluat korostaa, että et ole kiusannut, niin kyllä muuten olet!

Vierailija
11/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, kiusaat.

Vierailija
12/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuprusta.

Vierailija
13/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupru riippuu älystä.

Vierailija
14/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli läheinen mut ei sit ollukkaan..
:D:P

Vierailija
15/15 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kerro ihmisestä jo paljon, että jos puhuu muista pahaa sinulle. Lähes poikkeuksetta tuollaista harrastavat puhuvat jokaisesta (myös sinusta) pahaa selän takana.

Hoida työasiat normaalisti äläkä itse jätä kysymättä työasioista ettei kostaudu sinulle itsellesi. Älä tunteile, ole ystävällinen mutta älä enää luota kyseiseen ihmiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan