Alkuraskaus ja keskenmeno
Tiedustelen teiltä alkuraskauden keskenmenosta. Tein raskaustestin ja se näytti plussaa, niukka verenvuoto alkoi kuukautisten alkamispäivänä ja loppui 2-3 pvää myöhemmin ja samalla katosivat raskausoireet kuten rintojen ja vatsan turvotus. Pientä viiltävää ohimenevää kipua jäi vatsan oik.puolelle ja alamahaan, sekä lievää kuvottavaa oloa. Onkohan mennyt kesken vai voiko näin tapahtua raskauden silti jatkuessa?
terveisin ensiraskaus
Kommentit (6)
Kannattaa mennä tutkimuksiin lekuriin asian varmistamiseksi.
Itselläni km tuli yllättäen niin ettei ollut mitään oieita. Ja toinen raskaus jossa oli vuotoa kesti loppuun asti vuodosta huolimatta. Kaikki on jokaisen ihmisen kohdalla niin yksilöllistä.
eli mulla oli menkat viikon myöhässä ja sit alkoi ruskea tuhru. Sitä kesti 4 päivää ja tein viime ti r.testin, joka oli vahvasti positiivinen. Sen jälkeen samaa tuhrua torstaihin asti jolloin alkoi menkkamaiset nipistelyt ja jomottelu sekä kuukautismainen vuoto. Jatkui perjantaille jolloin "holahti"verta oikein kunnolla ja tuli klönttejä (hyi) Nyt viikonloppuna on ollut veristä vuotoa niukemmalti mutta kuitenkin. Mulla ei ollut varsinaisia raskausoireita muuta kuin rintojen arkuutta hiukan ja palelua (lämmöt 37).Rintojen aristus loppui siihen holahdukseen ja lämmöt painui alle 37. Ajattelin tehdä vielä varmistukseksi testin ens viikolla ja kattoo näyttääkö jo negaa, sillä itse uskon että oli tuulimuna tai varhainen keskenmeno. Seuraa tilannetta vielä muutama päivä, niin näet lisääntyykö vuoto . Voi olla että sulla tuo vuoto on ihan vaaratontakin, jos ei siis lisäänny tai tule menkkamaista kipua uudestaan. Tee uusi testi esim. viikon päästä jos ei tosiaan vuoda enää mitään ja varaa aika neuvolaan tai ultraan niin voivat varmistaa mikä sun tilanne on.Joskus voi käydä niin että keskenmeno "keskeytyy" ja ilman lääkkeellistä tyhjennystä kohtuun jää raskausmateriaalia. Itse uskon, että mulla tuli jo kaikki pois, enkä ole menossa
lekuriin ellei tule jotain ihme kipuja tms. Pidän kuitenkin sulle peukuja, että sulle kävis paremmin :)
Mulla loppui tosiaan se vuoto, rintojen turpeus ja aristus loppui kuin seinään, yhden yän aikana, mutta kuvotus ja vatsan nipistely jäivät kuitenkin. Hermostuttaa sikana, raskausviikkoja pitäis olla (ollu) 4+3...
Ensiraskaus
Viikko sitten rv 5 tuli pyyhkiessä verta paperiin ja samalla loppui myös rintojen aristus. Kuvotus ja väsymys jäi jäljelle. Keskiviikkona kävin ultrassa, jossa näkyi pienen pieni alkio oikeassa paikassa, mutta ei sykettä (kuten ei siis tuolla viikolla tarvikaan vielä näkyä). No uusi aika kahden viikon päähän. Ja nyt taas eilisestä asti tullut verta pyyhkiessä. Alkaa olla aika rankkaa tämä epätietoisuus.
Vuodot ilman kipuja ovat toooodella yleisiä alkuraskaudessa niin etteivät aiheuta keskenmenoa. Monilla tulee kuulemma vuotoja koko ensimmäisen 3 kk. Itse en ihan tähän usko, en ole koskaan kuullut että kellään olis oikein useasti vuotoja silti raskaus jatkunut. Mutta voihan sitä toivoa.
Olen samassa tilanteessa, lisäksi vuodon aikana oli lievää alaselkäkipuilua ja iskiastyyppistä särkyä. Kertokaa tietäväiset ja kokeneet lisää? Ei noista duodecimin kirjoista saa tolkkua. :)