Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oo saanut tänään mitään tehtyä vaikka tehtävää olisi ihan sikana

Vierailija
02.04.2022 |

Mulla on VIISI kirjallista työtä, joita en ole edes aloittanut. Kahdesta on mennyt jo palautus umpeen. Yksi tentti roikkuu... Maanantaina alkaa työt eikä mulla ole sitten näinkään paljon aikaa hoitaa asioita. Mun kaikki kotityöt on jäänyt tekemättä. En oo jaksanut pitää kehenkään yhteyttä. En oo käyny ulkona kolmeen päivään. Oon syönyt vaan herkkuja ja maannut sängyssä koko päivän. Ahdistaa ja itkettää tämä kuinka luuseri paska olen enkä saa mitään tehtyä. Kaikki vaan kasaantuu ja se ahdistaa mua mutta en saa mitään edes aloitettua. Tekis mieli vaan lopettaa koko koulu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin, älä huoli. Tee yksi edes pieni juttu joka päivä. Ehdit kyllä saamaan kaiken valmiiksi.

Vierailija
2/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko olevasi masentunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Luuseri 🤣🤣

Vierailija
4/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen täällä oli aloitus, että kilttimies on naisille possujuna. Ajattelin että aloitus liittyy jotenkin siihen.

Vierailija
5/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liikaa tehtävää. Mitkä niistä ovat tärkeimmät? Jätä pois esim kurssi joka eniten takkuaa, niin saat hoidettua loput kunnialla.

Armoa - viikonloppuna saa ja kuuluukin levätä.

Vierailija
6/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan aika nuori, ehkä parikymppinen? Olin itsekin nuorempana sellainen, että lykkäsin asioiden hoitamista ja sitten viime hetkellä kertarysäyksellä kuin ihmeen kaupalla, valtavan adrenaliini+kofeiini piikin voimalla sain aikaiseksi ja tein aina kerralla valmista. Nyt kun ikää on tullut enemmän ja viisautta päähän, olen huomannut, että kun tekee vähäsen kerrallaan tulee ihan yhtä valmista lopulta eikä tarvitse vetää ihan älyttömiä stressikierroksia päälle.

Neuvoisin aloittamaan pienestä ja jostain tosi helposta jutusta, matalalla kynnyksellä. Teet vaikka 5 minuuttia kerralla ensi alkuun.

Vierailija
7/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä usko että oon masentunut, mä en vaan osaa yhtään aikatauluttaa mun tehtäviä ja ne stressaa ja ahdistaa mua. En saa sitten mitään tehtyä kun ne kaikki muut tekemättömät tehtävät painaa mun mieltä. En saa nukuttua. Nään unia että oon unohtanut jotain tärkeää ja saan unissani paniikkikohtauksia. Mulla meni ennen ihan hyvin, nyt oon jäänyt ihan liian jälkeen mun opinnoissa. Ahdistaa ja stressaa ihan hel ve tisti kun kaverit menee juhlimaan ja ovat saaneet kaikki tehtyä ja mä en oo saanut mitään tehtyä. Mä en voi mennä mihinkään, en halua nähdä ketään. Mulla on ihan hirveä olo. Mun sydän muljuu kans oudosti. Itkettää mutta itku ei tuu. Oon luuseri ihan kuten joku jo sanoi.

Vierailija
8/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niin, että jokainen tarvitsee joskus vähän vapaa-aikaa. Älä tee huomennakaan mitään muuta, kuin kirjoitat ylös mieleen putkahtelevia huolia. Muuten pidät vapaapäivän. Käyt kävelyllä, "puuhailet" kotona sitä ja tätä (jos siltä tuntuu). Milloin luit mitään muuta kuin tenttikirjoja? Istuta jotain yrttejä kasvamaan (varsinkin, jos et ole koskaan ennen tehnyt näin!)

Vietä yksi huolivapaa päivä! 

Maanantai koittaa, mutta keskustellaan siitä sitten maanantaina.

Vierailija
9/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele niin, että jokainen tarvitsee joskus vähän vapaa-aikaa. Älä tee huomennakaan mitään muuta, kuin kirjoitat ylös mieleen putkahtelevia huolia. Muuten pidät vapaapäivän. Käyt kävelyllä, "puuhailet" kotona sitä ja tätä (jos siltä tuntuu). Milloin luit mitään muuta kuin tenttikirjoja? Istuta jotain yrttejä kasvamaan (varsinkin, jos et ole koskaan ennen tehnyt näin!)

Vietä yksi huolivapaa päivä! 

Maanantai koittaa, mutta keskustellaan siitä sitten maanantaina.

Tää ois kivaa mutta en mä pysty. Mä en osaa päästää irti. Stressi on ihan hirveä enkä voi aatella mitään muuta. Mulle tulee hirveän huono olo edes ajatuksesta etten huomenna yrittäisi tehdä mitään vaikka tiiän etten kuitenkaan saa mitään tehtyä.

Vierailija
10/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä usko että oon masentunut, mä en vaan osaa yhtään aikatauluttaa mun tehtäviä ja ne stressaa ja ahdistaa mua. En saa sitten mitään tehtyä kun ne kaikki muut tekemättömät tehtävät painaa mun mieltä. En saa nukuttua. Nään unia että oon unohtanut jotain tärkeää ja saan unissani paniikkikohtauksia. Mulla meni ennen ihan hyvin, nyt oon jäänyt ihan liian jälkeen mun opinnoissa. Ahdistaa ja stressaa ihan hel ve tisti kun kaverit menee juhlimaan ja ovat saaneet kaikki tehtyä ja mä en oo saanut mitään tehtyä. Mä en voi mennä mihinkään, en halua nähdä ketään. Mulla on ihan hirveä olo. Mun sydän muljuu kans oudosti. Itkettää mutta itku ei tuu. Oon luuseri ihan kuten joku jo sanoi.

Se sydämen muljahtelu on stressistä johtuvaa. Voi myös tulla hengenahdistusta. Älä ota niistä vielä lisästressiä. Tee nyt päätös asioista mitä hoidat huomenna kuntoon. Kirjoita ne vaikka paperille ja aamulla tuumasta toimeen. Kyllä se siitä. 😊

Vierailija
11/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että silloin kun tekemistä on hirveästi, olo on stressaantunut ja tuntuu siltä että koko ajan pitäisi tehdä jotain hyödyllistä ja yrittää saada to do -listaa lyhyemmäksi, parasta on hiljentää vauhtia sen sijasta että yrittää lisätä sitä. Olla vähän aikaa tekemättä mitään. Kirjoittaa se tehtävälista mahdollisimman selkeästi ja konkreettisesti ylös paperille. Levätä. Hengittää syvään ja rauhallisesti. Käydä vaikka hitaalla kävelyllä. Pikkuhiljaa pää selkenee. Keskittymiskyky paranee. Alkaa erottaa mitkä tehtävistä ovat tärkeimpiä ja kiireisimpiä, mitkä voivat odottaa tai jäädä ehkä kokonaan tekemättäkin. Kun olo on rauhallisempi, on helpompi alkaa hoitaa yhtä tehtävää kerrallaan, sen sijasta että poukkoilisi ylikierroksilla sinne tänne saamatta mitään kunnolla aikaiseksi.

Eli neuvoni on se, että hidasta silloin kun sinusta tuntuu että pitäisi nopeuttaa, olla tehokkaampi.

Vierailija
12/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, saitko aloitettua?

Vierailija
13/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, saitko aloitettua?

En... Oon edelleen sängyssä. En oo jaksanut avata edes läppäriä. Ei tästä tuu yhtään mitään. Oon laiska paska.

Vierailija
14/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, meitä on muitakin. Olen 5-kymppinen äiti-ihminen. Tänään olen käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa.

Piti maalata

Piti silittää

Piti imuroida

Piti lenkkeillä

Piti tehdä yks hakemus

Piti tarkistaa ja korjata veroilmoitus

..tässä sohvalla notkun ja roikun hömppäpalstalla. Saamaton olo !!!

Vierailija
15/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, olen opettaja ja ihan samat fiilikset. Tälle päivälle oli tähtitieteellinen työlista. Ja mitäs oon tehnyt? Surffaillut netissä koko päivän...

Vierailija
16/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Aloita jokin opiskelutehtävistäsi vaikka sillä että teet kansilehden/aloitussivun tai sisällysluettelon tms. valmiiksi. Pääset sen psykologisen kynnyksen yli ja sinun on helpompi jatkaa tehtävän tekemistä. Tsemppiä!

Vierailija
17/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ADHD tai ADD? Se selittäisi ettei vaan saa aikaseksi.

Vierailija
18/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, meitä on muitakin. Olen 5-kymppinen äiti-ihminen. Tänään olen käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa.

Piti maalata

Piti silittää

Piti imuroida

Piti lenkkeillä

Piti tehdä yks hakemus

Piti tarkistaa ja korjata veroilmoitus

..tässä sohvalla notkun ja roikun hömppäpalstalla. Saamaton olo !!!

Täällä sama.

Ruoan sain tehtyä, kylppärit siivottua (vähän sinne päin) ja kolmas koneellinen pyykkiä pyörii.

Mutta oon vaan löysäillyt ja roikkunut täällä.

Piti…

siivota kylppärit perusteellisesti

pyyhkiä pölyt

imuroida ja pyyhkiä lattiat

silputa ison läjän papereita

pestä ulkolyhdyt ja viedä säilöön

silittää

Tänään on pakko tehdä yks työhakemus kun hakuaika päättyy tänään. Piti tehdä tää jo viime viikolla, mutta en vaan saanut aikaiseksi.

Vierailija
19/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole liian myöhäistä tajuta, että elämä ei ole suorittamista. Uhraat oman onnellisuuden ja hyvinvoinnin valheelle.

Vierailija
20/21 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päivässä, paljon viikossa. Yksi peruna kerrallaan. Tehtäväkasasta on helpompi selvitä kun tekee yhden asian aina kerrallaan ja sitten seuraava. Autopilotti päälle ja käsijarru pois päältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi