Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeutua balettiesitykseen kansallisoopperaan?

Vierailija
20.09.2015 |

Ensimmäistä kertaa menossa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt kymmenen vuoden tauko oopperassa käynnissä. Silloin siellä näki aika kirjavaa pukeutumista, siis tosi juhlavasta aivan tavalliseen arkipukeutumiseen. Itse taisin käyttää pikkumustaa ja jotain jakkua tavallisesti. Saattaa olla, että arki-iltojen ja viikonloppuiltojen välillä on hieman eroa. 

Vierailija
2/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi laidasta laitaan siellä yleensä on, vähän riippuu paikoistakin. Esim. 1. parvella istuvien asut ovat monesti selvästi juhlavampia kuin vaikka 3. parvelaisten.

Itselläni (nainen) on yleensä joku siisti ja semijuhlava hame/mekko ja neuletakki/bolero, miehelläni kauluspaita ja suorat housut. Lapsilla mekot tai pojilla suorat housut/siistit farkut ja neuletakit kauluspaitojen kanssa. Istumme yleensä aina 1. parvella. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sellaiset vaatteet, jotka itse miellät juhlavaksi. Niin että sinulla on hyvä olla niissä. Itse käydessäni oopperassa ja teatterissa olen nähnyt vaikka minkälaista pukeutumista.

Vierailija
4/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnessillsllistyyli tai ravintolaillallstyyli käy

Vierailija
5/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, oletko balettitanssija vai kuulutko yleisöön.

Vierailija
6/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin pukeutuisit treffeille ravintolaan.

Vierailija
7/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisö pukeutuu ihan laidasta laitaan. On farkkuja ja teepaitoja, toisaalta joskus näkee pitkiä iltapukujakin (lähinnä ensi-illoissa tosin). Valtaosa pukeutuu siistiin toimistotyyliin tai sitä hieman juhlavampaan. Itse menen usein suoraan töistä työvaatteissa (toimistotyötä teen). Kukaan ei katso pitkään toisen pukeutumista, kunhan on jotkut vaatteet päällä.

t. Oopperan vakiokävijä (noin kerran kuussa)

Vierailija
8/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin että meetkö lavalle? Tutu, balettipuku, trikoot, tossut. Tyyli riippuu esityksestä.

Vierailija
9/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baletissa on sellaiset tossut ja pieni hamokki jolla on hassu nimi.

Vierailija
10/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset siistit vaatteet käy, mutta illasta saat itsellesi juhlavamman jos näet vähän vaivaa. Ihanaa iltaa!

Vierailija
11/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, taidan laittaa vähän juhlavamman kotelomekon. Olen kyllä ihanaa mennä!

Vierailija
12/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen 23v mutta kävin oopperassa joskus yläasteella, ja silloin minulla oli siistit mustat farkut ja joku Siisti musta paita. Ja silloin oli talvi niin toppatakki. On siitä melkein 10 vuotta aikaa.

Vierailija
13/13 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viimeksi pari viikkoa sitten oopperassa, käyn kerran pari vuodessa. Nyt ylläni oli juhlavampaa kangasta oleva polvipituinen, alaspäin levenevä hame, musta ohut neule, mustat sukkahousut ja korkokengät.

Melkein tärkeämpää kuin mitä (siistiä) puet yllesi on se, että yhdistät asuusi siron pienen laukun. Isot, tilaavievät olkalaukut eivät kuulu oopperaan/balettiin/teatteriin, vaan sinne otetaan joko pieni olkalaukku tai kirjekuorilaukku.

Mukavaa iltaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi