Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä laadukkaat lakanat jotka eivät kerää pölyä?

Vierailija
02.04.2022 |

Ostin Ikeasta uudet mustat puuvillalakanat ja ekana päivänä se pölyn määrä on oksettavaa vaikka käytössä on kuivausrumpu ja lakanat vaihdetaan kerran viikossa ja koti on siisti.

Haussa oikeasti laadukkaat aluslakanat jotka tuntuu hyvältä ihoa vasten eivätkä kerää pölyä. Mieluiten tummat.

Tyynyliinat ja pussilakanat ovat kaikki pellavaa (ikea, h&m, finlayson) ja ne ovat ihan hyvät.

Mutta mistä hyvät aluslakanat? Hinnalla ei väliä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin lakanoihin tarttuu pöly, mustissa näkyy enemmän. Pellava kerää ehkä vähemmän, mutta tykkään pehmeästä lakanasta. Päiväpeitto ja siivoaminen auttaa.

Vierailija
2/8 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaa laatuun. Tiheään kudottu (lankaluku vähintään 300) puuvillainen perkaalilakana ei kerää pölyä ja tuntuu sileältä. Stockalta on ainakin ennen saanut ko. kriteereihin sopivia lakanoita (ainakin vaaleissa väreissä), vastaavat kuin ao. pussilakanat:

https://www.stockmann.com/villa-stockmann-como-pussilakana/11795646270-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gant. Maksaa, mutta on laatua!

Vierailija
4/8 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän vinkeistä, sillä itseäni harmittaa lakanat, jotka vetävät kissan karvoja puoleensa. Näköjään ei kannata ostaa markettien lakanoita vai olisiko niissä hyvä laatuisia valita kissakotiin?

Vierailija
5/8 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratia on hyvä

Vierailija
6/8 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalta saa Yves Delorme Paris pussilakanoita, jotka ovat percalea. En ole koskaan kokeillut parempia lakanoita. Hinta on jotain 200 euroa per pussilakana, joten yksi kerrallaan olen niitä itselleni ostanut. Myös merkkipäivä lahjaksi olen ostanut, koska harva raaskii itse ostaa niitä. Sitten kun tajuaa, mistä oikein on kyse, voi itse ostaa lisää.

Vierailija
7/8 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kyllä ennen keränneet ja nytkin minulla on suurin osa lakanoita jotka eivät kerää pölyä ja yksi uusin pussilakana joka kerää (tunnettu suomalainen merkki) ja pari uusinta vaaleaa aluslakanaa jotka keräävät pölyä. Nyt pelottaa ostaa uusia jos tämä on nykyään tilanne. Se on hirveän näköistä

Vierailija
8/8 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mikään lakana ei kerännyt (ovat kuin sähköisiä) pölyä. Olen ostanut sekä kalliita että halpoja. Ei siitä ole kuin muutama vuosi kun tämä muutos on tullut. Saattoi ostaa lakanoita Tokmannilta, Jyskistä, Ikeasta, Prismasta eikä mitään pölymagneettisuutta. Omat hiukset, kissan karvat, pöly tarttuu nyt lakanoihin kuin olisivat varsinaisia siivousvälineitä.  Mitä ne ovat tehneet? Lisänneet puuvillaan jotain akryylipinnoitetta? Luin jostain Pentik sivulta jonkun alennetun lakanan kohdalta että akryylipinnoite 😨