Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maassa maan tavalla

Vierailija
20.09.2015 |

Mitä ajatuksia asia herättää? Kuuluuko maassa olla maan tavalla vai kuuluko kantaväestön sopeutua tänne tulevien kulttuuriin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsestäänselvää, eikö niin?

Vierailija
2/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän ja orvon mielestä kaaderi suomalaisten pitää sopeutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

When in Rome... Ja miten Rooman imperiumille lopulta kävikään? Taitaa Suomi ja muut hyvinvointiyhteiskunnat seurata perässä.

Vierailija
4/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä. Tai siis, mikä se maan tapa oikein on? Mielestäni maassa maan lakien mukaan, mutta kyllä oman kulttuurin ja uskonnon saa säilyttää.

ainain itse asuessani muslimimaassa pukeuduin kyllä ihan länsimaisiin vaatteisiini, en paikallisen tavan mukaisesti. Join myös ruoan kanssa viiniä vaikkei se paikallisiin perinteisiin tapoihin tai uskontoon kuulunutkaan. 

Samoin siis mieluusti sallin Suomessa asuvien ulkomaalaisten harjoittavan omaa kulttuuriaan ja tapojaan, kunhan noudattavat Suomen lakeja ja kunnioittavat valtaväestönkin kulttuuria ja uskontoa.

Vierailija
5/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä meiningillä Suomi menee alas ja pikavauhtia.

Vierailija
6/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo alhaalla.

Vierailija
7/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:57"]En ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä. Tai siis, mikä se maan tapa oikein on? Mielestäni maassa maan lakien mukaan, mutta kyllä oman kulttuurin ja uskonnon saa säilyttää.

ainain itse asuessani muslimimaassa pukeuduin kyllä ihan länsimaisiin vaatteisiini, en paikallisen tavan mukaisesti. Join myös ruoan kanssa viiniä vaikkei se paikallisiin perinteisiin tapoihin tai uskontoon kuulunutkaan. 

Samoin siis mieluusti sallin Suomessa asuvien ulkomaalaisten harjoittavan omaa kulttuuriaan ja tapojaan, kunhan noudattavat Suomen lakeja ja kunnioittavat valtaväestönkin kulttuuria ja uskontoa.
[/quote]

Niinpä. Mutta mennäänkö liian pitkälle jos aletaan tekemään esim. lakimuutoksia tai uusia käytäntöjä esim. kouluihin pukeutumisen suhteen, jotta maahamuuttajien olisi helpompi sopeutua tänne? Tämä SAATTAA olla tulevaisuuttamme.

Vierailija
8/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mun pitäisi saada kulkea maassani "vähäpukeisesti" ilman miessaattaja ilman pelkoa joutua raiskatuksi. Tietyistä syistä riskit uhriksi joutumiseen ovat kuitenkin nousseet.

Vierailija
9/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan asiallista kertoa oppilaille että paljastava pukeutuminen saattaa herättää hämmennystä. Mutta tämäkin oli tehty ihan kysymättä mitään niiltä turvapaikanhakijoilta, ei kai heillä ollut mitään kenenkään pukeutumista vastaan.

minä kannatan noin yleisestikin kultaista keskitietä. En pidä me-he ajattelusta, mielestäni meidän tulee rakentaa mahdollisimman hyvin kaikkia palvelevia käytäntöjä. Ei suomalaisia tapoja ja kulttuuria pidä väheksyä, mutta jos jotain käytäntojä muutetaan, ei se aina ole automaattisesti paha. 

5

Vierailija
10/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kaikilla pitäisi olla oikeus kulkea rauhassa missä vaatteissa tahansa mihin kellonaikaan tahansa joutumatta raiskatuksi, solvatuksi tai pahoinpidellyksi. Tämä koskee myös Suomessa asuvia ulkomaalaisia ja heidän oikeuttaan pukeutua halunsa mukaan. Valitettavasti olen nähnyt kuinka suomalainen mies sylkäisi huivipäistä musliminaista kasvoihin. Ja kuinka autollinen nuoria tööttäili ja solvasi katua ylittäviä suomalaisia romaninaisia. 

Parempaa kotoutusta ja kulttuurintuntemusta kehiin vain, ihan kaikille osapuolille.

5