Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te jotka asutte autotien vieressä!

Vierailija
20.09.2015 |

Olen asunut itse ikkunat ja parveke sisäpihalle päin aika pitkään. Onko liikenteen melu kova tien vieressä asuessa? Asun keskikokoisessa kaupungisssa. Kodissa jota harkitsen nyt on kadulle päin ikkunat.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee, varsinki parvekkeelle ei viittis ees mennä. Ja ikkuna jos auki kadulle päin niin meteli.
Siis ison kadun varrella, nopeus rajoitus taitaa olla jotain?mutta siinä ajetaan n. 60km/h nopeksilla

Vierailija
2/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossani on todella hyvä äänieristys. Ikkunan ollessa kiinni sisälle ei kuulu mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe hyvä pässi! Riippuu täysin tiestä. Ja haluaisiko joskus pitää ikkunoita auki.

Vierailija
4/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tie? Joku 80 kmh tie vai 30 kmh?

Vierailija
5/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa meidän tiellä rajoitus on 40km/h ja siinä kulkee myös bussit, mutta ei niitä edes kuule. Vaikka makkarikin on tien puoleisessa päädyssä, en ole ikinä edes herännyt lumiaurankaan kolisteluun.

Asutaan siis omakotitalossa, joka on hyvin eristetty. Lisäksi ääniin tottuu.

Vierailija
6/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot ei nyt niin häiritse mutta mopot. Niistä saattaa tulla aivan korvia riipivä meteli, niiden kuskien on pakko olla kuuroja. 

Vierailija
7/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa etsiessä meille oli tosi tärkeetä, että talossa oli hyvä äänieristys sekä sisältä että ulkoa tulevia ääniä kohtaan. Vilkkaan tien vieressä asuminen ois mulle mahdotonta, koska en jaksaisi autojen, rekkojen ja mopojen meteliä sekä sitä, että ikkunat menee hetkessä likaiseksi, kun pölyä nousee koko ajan. Mutta olenkin herkkäuninen sekä muutenkin ärsyynnyn äänistä helposti.

Tien vieressä asuminen ei liene ongelma niille, joilla ei ole tarvetta pitää ikkunoita auki, jotka ei oleskele paljoa parvekkeella (jos sekin avautuu tien suuntaan) tai jotka nukkuu kuin tukki, vaikka olisi mitä ääniä. Ääniin tottuu, mutta jos on herkkäuninen, voi tottuminen olla hitaampaa ja vaikeampaa kuin sikeäunisille.

Jos on kerrostalosta kyse, niin korkealla ei välttämättä autojen äänet häiritse yhtä paljon kuin alimmissa kerroksissa. Mutta nyt puhun about kerroksista 6 ja siitä ylöspäin, kolmekerroksisessa talossa ei ole merkitystä.

Vierailija
8/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:15"]

Meteliin tottuu ajan kanssa.

[/quote]

Mutta melua kumminkin on ihan huomattavasti? sori aika tyhmiä kyselen :D ap

Vierailija
9/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä olet käynyt siellä? Kuuntale. Ei me voida kuule tietää millä kadulla on melua ja millä ei.

Vierailija
10/10 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteliin tottuu ajan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi