Nuuksiossa tie suljettu
Jaahas, liekö nyt löytynyt. Radiosta kuulin äsken että tie on suljettu Nuuksiossa eikä puhuttu mitään esim.liikenneonnettomuudesta tms.
Kommentit (879)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 08:45"] Minusta outoa on, että puhelin saanut yhteyden puolen yön maissa tukiasemaan, jos oletetaan, että ihminen on eksynyt, vaikka olisi lähtenyt jotain pakoon, luulisi, että olisi paniikissa soittanut jollekin ennen pimeän tuloa. Jos oletus on, että olisi sattunut onnettomuus kuten liukastuminen tms. aiemmin, henkilön täytyisi olla tuolla alueella jossain, vaikka säde olisi tukiasemasta se 10 km, jos olisi pudonnut vahingossa veteen, eikö puhelinkin olisi mennyt mykäksi. [/quote] En osaa sanoa mikä on syynä. Periaatteessa uudet puhelimet voivat kaatuessa varmasti rikkoutua niin että on kontaktissa tukiasemaan, vaikka esim. näyttö on niin rikki niin ettei puhelimella saa mihinkään yhteyttä verkossa. Pelkään että nainen on joutunut "vapaapäivänään" jonkun hullun uhriksi. Pitäjänmäelläkin oli se naisen kimppuun hyökkäys jotain pari kk sitten ja samanlaiset tuntomerkit on annettu myös Vantaalla pururadalla (koulun takana) naisen raiskausta yrittäneestä. Nuuksio on täydellinen paikka rikollisille ja raiskaajille etsiä uhreja, koska siellä ei kuitenkaan varsinkaan syrjäisimmillä poluilla hirveästi liiku ihmisiä. Yksinäisen naisen kimppuun hyökkääminen on helppoa. Se Helsingissä hukkuneen naisen tapaus (vaatteet oli kai rannalla) on myös pelottava, koska nainen oli lähtenyt yliopistolta ja sanonut vanhemmillensa puhelimessa tulevansa suoraan kotiin. Oli sitten kaiketi löytynyt hukkuneena. Olikohan seurasaari. Onkohan poliisi ihan varma että kyseessä on onnettomuus/itsemurha. Miksi sanoisi vanhemmilleen tulevansa kotiin muutaman minuutin päästä jos on tappamassa itseään. Ainakin itse itä-Helsingissä asuessani todella pelkäsin liikkua iltaisin ulkona, koska alueellani ajettettiin illalla välillä autoilla kävelytiellä. Samoin perääni lähti 11 aikaan stalkkeri, jolta onneksi pääsin pakoon. Siellä oli myös muutama paikallishullu kuten sekopää joka joskus räki päälle ja sit juoppoja jotka joskus käyttäytyivät tosi agressiivisesti. Räkijästä meinasin kerran tehdä rikosilmoituksen, mutta en sitten tehnyt kun ajattelin etteivät poliisit kuitenkaan mitään tee. Olisi mahtavaa jos pk-seutukin olisi sellainen paikka jossa voisi naisena liikkua turvallisesti mihin aikaan päivästä haluaa. On nykyään kyseenalaista onko edes lenkkipoluilla päiväsaikaan turvassa. [/quote] Älähän nyt viitsi. Olen itse muuttanut pk-seudulle 20 000 ihmisen pikkukaupungista parikymppisenä, enkä ole täällä asuessani koskaan pelännyt yhtä paljon kuin pikkukaupungissa joskus. Toki täälläkin sattuu ja tapahtuu, mutta yleensä täällä riittää ihmisiä, missä tahansa kulkee.
[/quote]
Oma kokemukseni on ihan päinvastainen. Pikkukaupungeissa ei ole ollut mitään pelättävää. Pk-seudulla varsinkin lähiöissä sosiaaliset ongelmat ovat huomattavasti enemmän näkyvissä. Samoin erilaiset ihmisten käytösongelmat ja mt-ongelmat näkyvät varsinkin idässä erittäin paljon.
Tulee mieleen myös, että joku tarjonnut vaikka kyytiä, jos olisikin ollut eksynyt, ja se on sattunut olemaan joku hullu. Itse olen aina ajatellut, että pahin virhe, mitö voi tehdä, on lähteä jonkin tuntemattoman kyytiin, ainakin kun katsoin amerikassa noita katoamisjutuista tehtyä sarjaa, siinä oli tapahtunut rengasrikko ja oletettavasti oli siihem pysähtynyt tarjonnut kyytiä , niin huonosti siinä kävi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 08:32"]
Tapahtumasta puuttuu looginen palanen. Lähtö aamulla kotoa. Jos toinen vielä nukkuu eikä halua herättää niin jätetään viesti paperilappu tai teksti sanomalehden kulmaan. Jos on taustalla riitelyä niin silloin ei välttämättä halua ilmoittaa että mihin on menossa eikä ole halukas vastaamaan puhelimeen.
[/quote]
No ei tarvitse olla riitaa takana. Voi olla ihan vaan pariskunnan tapa. Jos kumpikin tietää että töihin yleensä lähtee toinen aamulla niin miksi siitä lappua jättäisi vaikka toinen nukkuisi.
Vai käsi ylös kuka tällä OIKEASTI jättää joka kerta lapun puolislleen joka jää nukkumaan kun lähdette töihin - oletuksena että mies hyvin tietää milloin teillä työvuoronne alkaa :D Ihan kutren kadonneen mies tiesi olettaa vaimonsa menneen töihin, kun tiesi työvuoron naisella eessä olevan.
En ihan kutsuisi tollasta puuttuvaksi palaseksi...
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:38"]
Tapahtumasta puuttuu looginen palanen. Lähtö aamulla kotoa. Jos toinen vielä nukkuu eikä halua herättää niin jätetään viesti paperilappu tai teksti sanomalehden kulmaan. Jos on taustalla riitelyä niin silloin ei välttämättä halua ilmoittaa että mihin on menossa eikä ole halukas vastaamaan puhelimeen.
[/quote]
No ei tarvitse olla riitaa takana. Voi olla ihan vaan pariskunnan tapa. Jos kumpikin tietää että töihin yleensä lähtee toinen aamulla niin miksi siitä lappua jättäisi vaikka toinen nukkuisi.
Vai käsi ylös kuka tällä OIKEASTI jättää joka kerta lapun puolislleen joka jää nukkumaan kun lähdette töihin - oletuksena että mies hyvin tietää milloin teillä työvuoronne alkaa :D Ihan kutren kadonneen mies tiesi olettaa vaimonsa menneen töihin, kun tiesi työvuoron naisella eessä olevan.
[/quote]no ei tietenkään lappua jätetäkkään jos töihin lähdetään,mutta jos lähtisin erämaahan vaeltamaan,niin kyllä,mainitsisin asiasta!
viestit töistäpoisolosta,Nela lähetti jo kotoa.eli tiesi jo silloin.
[/quote]
[/quote]
Aivan, tuskin kauan yhdessä ollut pariskunta viestittää lapuilla rutiiniasioista. Kun toisen ei tarvitse nousta kovin aikaisin, niin toinen hoitaa aamutoimet ja lähtee ilman sen kummempaa ilmoittelua.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:44"]
[/quote]
[/quote]no ei tietenkään lappua jätetäkkään jos töihin lähdetään,mutta jos lähtisin erämaahan vaeltamaan,niin kyllä,mainitsisin asiasta!
[/quote]Viesti oli lähetetty 7.30 ja Nelasta on tallenne viiden minuutin kuluttua siitä Myyrmannin luota, joten tuskin viestiä on kotoa lähetetty. Kotoa lähettäminen oli vain aiempi luulo.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:44"]
[/quote]
[/quote]
Noh ehkäpä häntä hävetti olla poissa ja ei halunnut miehen tietävän/huolestuvan kuinka stressaantunut hän oli. Aikoi olla työpäivän ajan Nuuksiossa stressilomalla, ettei mies saisi tietää noloa töihin valehteluaan. Minusta aivan luonnollista, ettei kaikkea ppäähänpistoja halua puolisolleen ainakaan heti paljastaa. Veikkaan että tarkotus oli tulla kotiin työpäivän päättymisen aikoihin ja sitten ehkä paljastaa miehelle asia, kun on rauhottunut ja virkeämpi mieli.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:12"]
Mä ihmettelen että moni on sitä mieltä että Nela on niin erikoisen näköinen tai erityisissä vetimissä että olis pitänyt huomata. Mun mielestä on niin mitäänsanomattoman tavallinen näissä viimeisissä kuvissa että en kiinnittäisi mitään huomiota.
[/quote]
No, voin kertoa kun olen itse Nelan pituinen, että minut muistetaan aina. En pysty missään sulautumaan massaan, vaikka kuinka haluaisin. Minulle tullaan juttelemaan, että "hei, näin sut siellä ja siellä jne muistatko kun oltiin yhtäaikaa..." ja minulla ei ole aavistustakaan kuka puhuja on. 180 cm laiha nainen on sekä hyvässä että pahassa "silmätikku".
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:50"]
Mä ihmettelen että moni on sitä mieltä että Nela on niin erikoisen näköinen tai erityisissä vetimissä että olis pitänyt huomata. Mun mielestä on niin mitäänsanomattoman tavallinen näissä viimeisissä kuvissa että en kiinnittäisi mitään huomiota.
[/quote]
No, voin kertoa kun olen itse Nelan pituinen, että minut muistetaan aina. En pysty missään sulautumaan massaan, vaikka kuinka haluaisin. Minulle tullaan juttelemaan, että "hei, näin sut siellä ja siellä jne muistatko kun oltiin yhtäaikaa..." ja minulla ei ole aavistustakaan kuka puhuja on. 180 cm laiha nainen on sekä hyvässä että pahassa "silmätikku".
[/quote]
En ole itse ihan noin pitkä, pitkä kuitenkin ja hoikka. En tiedä, miksi minut muistetaan, mutta siltä näyttää. Aika vasta ihan tuntematon lapsi sanoi pihalla, että näin sinut kirjastossa. Myyjät tuntuvat myös muistavan minut yhdestä käynnistä.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:50"]
[/quote]
[/quote]
Olen itse jonkin verran alle 180 cm. Nela ei kaiketi ollut ihan 180cm. Taisi olla 3cm lyhyempi vai onko? Minut muistaa ainakin omalla alueellani asuvat teinit. Joskus kommentoivat ääneen et "toi on meidän alueelta. Sekin on täällä". En osaa sanoa miten hyvin jää mieleen. Malminkartanossa asuu aika paljon nuoria aikuisia ja teinejä.. tai siis on ainakin junan käyttäjänä. Varmasti muistaa jos näkee tietyn henkilön usein, mutta jos vain joskus niin ei välttämättä. Jollain muulla alueella jossa junaa käyttää enemmän keski-ikäisiä varmaan helpompaa muistaa.
Luulen että olen itseasiassa junassa istunut Nelan vieressä muutama kk sitten, mutta en ole ihan täysin varma vaikka samantyyppinen tyttö oli. Pitkä ja laiha.. muutenkin samankaltainen. En osaa sanoa.
Tietenkin pitkä henkilö voi jäädä helpommin mieleen, mutta ei varmaankaan joka tapauksessa. PK-seudulla kuitenkin näkee jopa työmatkan aikana aika paljon ihmisiä ja en ainakaan itse pysty rekisteröimään täysin kuka jää mieleen ja kuka ei. Joskus ihan sattumaa, että kenet muistaa.
Maalaisjärjellä luulisi, että jos lähtisi noinkin kauas syrjäiseen paikkaan kotoaan, kertoisi siitä jollekin, ihan siltäkin varalta, että "jos jotain sattuu". Nelahan ei kertonut miehelleen, että lähtee Nuuksioon. Luulisi, että olisi viimeistään bussissa matkalla sinne laittanut jonkin tiedon... Ainahan on kuitenkin olemassa eksymisen tai tapaturman mahdollisuus. Hulluahan se olisi, jos ei kellekään mitään ilmoittaisi päämäärästään.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:07"]
Maalaisjärjellä luulisi, että jos lähtisi noinkin kauas syrjäiseen paikkaan kotoaan, kertoisi siitä jollekin, ihan siltäkin varalta, että "jos jotain sattuu". Nelahan ei kertonut miehelleen, että lähtee Nuuksioon. Luulisi, että olisi viimeistään bussissa matkalla sinne laittanut jonkin tiedon... Ainahan on kuitenkin olemassa eksymisen tai tapaturman mahdollisuus. Hulluahan se olisi, jos ei kellekään mitään ilmoittaisi päämäärästään.
[/quote]
Ei varmaan itselläni tulisi mieleen ilmoittaa omalle miehelleni.
Oli kytät tänään paikalla, kun oltiin Nuuksiossa. Vielä kello 21 jälkeen. Pakko huomauttaa sen verran, että jos sinne on kuollut, niin tuskin ehjänä löytyy. Nimittäin paikka kuhisi joillakin alueilla metsähiiriä.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:10"]No aika hulluja pohdiskeluja luin itsekin tuolta yhdeltä sivustolta, menee liian pitkälle tuo jotku "selvännäkijät" ja osa on ihan selvästi vaan vetänyt liikaa huumeita...Huih!
[/quote]
Linkki kiitos
[/quote] No kirjota hakusanaksi nela ja murhainfo....en muista tarkemmin,että mikä oli sivun nimi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:10"]No aika hulluja pohdiskeluja luin itsekin tuolta yhdeltä sivustolta, menee liian pitkälle tuo jotku "selvännäkijät" ja osa on ihan selvästi vaan vetänyt liikaa huumeita...Huih!
[/quote]
Linkki kiitos
[/quote] Ylilauta niminen sivu.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:29"]Kaikki lähipiirin miehet käytävä läpi: aviomies, appi, pomo, työkaverit, entinen pomo, kaverit ja heistä etenkin se tulkkina toiminut mies.
Terveisin Ms C.
[/quote]
Mun mielestä tämä on asiaa, tuttavapiiristähän se syyllinen usein löytyy.Se että joutuu täysin tuntemattoman uhriksi on aika harvinaista, muttei mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:15"]
Mutta mutta. Liittyy mieheen koska miksi N ei ilmoittanut miehelleen mitään?
[/quote]
Eli jos itse joskus kuolet onnettomuudessa ja katoat etkä ole sen sattuessa tavanomaisessa lenkkiympäsristössäsi jaksanut heti ilmoittaa lenkistäsi nukkuvalle miehellesi (ehkä olet ajatuksissa, stressaantunut töistä, haluat vaan ulos ja mies nukkuu, et halua häiritä), on sinusta luonnollista että tällöin ilmanmuuta miestäsi täytyy syyttää kuolemasta?
Vai oletko rasisti jonka mielestä jokainen mamunainen on aina suoraan miehensä uhri jos naiselle jotain tapahtuu eikä muuta vaihtehtoa ole?
Hirveän näköalatonta. Ja äärimmäisen väärin omaisia kohtaan.
No täytyy toivoa, että poliisi suorittaa kunnon tutkinnat, typerähän se poliisi olisi jos se luottaisi sinisilmäisesti jokaisessa katoamistapauksessa normaaliin katoamiseen, ellei poliisilla sitten ole jo todisteet tietyistä henkilöistä ja niiden olinsijoista tuon katoamisen aikana. :) Ei vaan jotenkin jaksa uskoa omaehtoiseenkaan katoamiseen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:10"]No aika hulluja pohdiskeluja luin itsekin tuolta yhdeltä sivustolta, menee liian pitkälle tuo jotku "selvännäkijät" ja osa on ihan selvästi vaan vetänyt liikaa huumeita...Huih!
[/quote]
Linkki kiitos
[/quote] Ylilauta niminen sivu.
[/quote]
Kiitos.. Pimeä sivusto.
Eikö puhelimen reittiä saada selville aikaisemmista tukiasemista vai eikö niistä jää mitään jälkeä.