MIstä tää hillitön kateus opeja kohtaan kumpuaa?
Onko joka mamman niin helppo samaistua opeen, kun on koulukin joskus käyty ja omien lasten kanssa on oltu -niin ollan vähän niinkuin alan asiantuntijoita. Paitsi, hittolainen, se ope saa ihan palkkaa ja lomaa, joten onhan sen oltava väärin!
Tulee vaan itelle mieleen aika monta muuta akateemista työpaikkaa, joissa on paljon paremmat palkat ja edut kuin opeilla. Niitö ei mammat kuitenkaan kadehdi, miksi?
Kommentit (174)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:23"]kateellisia ovat pitkistä lomista. tässä työnantajat ovat tyytyväisiä kun työntekijät ja liitot pannaan tappelemaan keneltä otetaan ja leikataan eniten. Vittumaisia ovat nämä äänestämänne hallituspuolueet, joten nielkää ne leikkaukset sitten. OAJ on kyllä niin kokoomuslainen järjestö ja opet suurilta osiltaan oikistolaisia, että kaikki valitukset koulutussääästöistä on kyllä huvittanut minua jo monta vuotta. Jatkuva valitus joka asiasta, mitä yritetään järkeistää. Kyllä koulutussektorilla olisi perattavaa kaikdenmaailman kursinikkareiden työllisyyskursseissa, kaikenmaailman täydennyskoulutksessa ja väliportaan koukutgusbyrokratisassa puhumattakaan kokonaisita koulutusaloista (media, taide, vaatetus jne,) joilla aloilla työllisyys on ollut heikkoa jo pitkään mutta koulutus van jatkuu. Ei kaikki koulutuksen nimellä ole hyödyllistä ja järkevää. Pitäisi perustaa työpainotteisia peruskoululinjoja syrjäytymisuhan alaisena oleville, joille teoreettinen peruskoulu on ylivoimaista.
[/quote]
Hah!
Vasemmistolainen opettaja
Aina otetaan jouku sylkykuppi. Nyt se on opet. Hallitus ja valtakoneisto kuten ministeriöt ja virkamiesten kansoittamat hallintovirastot eri aloilla pitäisi luutia ensin puhtaaksi. Käännetään nyt se katse sinne minne se kuuluu eikä haukuta työtä tekeviä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:34"]Opetuksen suunnittelu on paljon suurempi työ kuin tunnin pitäminen. Suunnittelusta ei makseta.
[/quote]
Maksetaanhan!
Naisvaltainen ala vrt sairaanhoitaja. Paskaa tulee niskaan vaikka luulisi naisten pitävän naisten puolia. Pöh.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:51"]
Opettajien työ on aika helvetillistä nykypäivänä. Suotakoon heille pitkä kesäloma. Kuuntelet joka päivä kurittomien lasten määkymistä, huutamista, haukkumista... Siedät työskentelyn häirintää ja samalla näet lasten ongelmat ja vanhempien ongelmat. Siihen päälle vanhempien valitus kuinka ope ei saa muka kuriin yms yms. Helppo hei pistää kuriin, kun kaikki keinot on kielletty ja vanhemmat tulee jälkästäkin valittaan: "ei mun pientä jani-jessikaa saa pistää jälkkään kun hän saa traumoja ja nyt sinä syrjit ja blaablaa" Monet opettajien lomista ulisevat mammat eivät kestäisi viikkoakaan luokanopettajana.
[/quote]
Tämä on ihan totta. Täällä kadehtimassa ihmiset, joiden kasvattamattomia lapsia opettajien täytyy sietää, kuunnella huorittelua, pelätä väkivaltaa. Yrittää siitä huolimatta takoa jotain opetussuunnitelman mukaan lasten päähän, lasten, joiden ei koko elämänsä aikana ole tarvinnut ponnistella minkään saavutuksen eteen.
En ole opettaja.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:51"]Opettajien työ on aika helvetillistä nykypäivänä. Suotakoon heille pitkä kesäloma.
Kuuntelet joka päivä kurittomien lasten määkymistä, huutamista, haukkumista...
Siedät työskentelyn häirintää ja samalla näet lasten ongelmat ja vanhempien ongelmat.
Siihen päälle vanhempien valitus kuinka ope ei saa muka kuriin yms yms.
Helppo hei pistää kuriin, kun kaikki keinot on kielletty ja vanhemmat tulee jälkästäkin valittaan: "ei mun pientä jani-jessikaa saa pistää jälkkään kun hän saa traumoja ja nyt sinä syrjit ja blaablaa"
Monet opettajien lomista ulisevat mammat eivät kestäisi viikkoakaan luokanopettajana.
[/quote]
Täysin samaa mieltä. T. Hyvin ymmärtäväinen mamma joka ei todellakaan kestäisi päivääkään opena.
Itseäni ärsyttää opettajien ylimielinen asenne. Tuntuu, että he pitävät itseään muita parempina. Heitä eivät koske säästöt ja heidän etuudet ovat koskemattomia. Se on se kuuluisa ammatinvalintakysymys!
Entäs sitten me esikoulun opettajat. Olen lto, opettajana eskarissa koulun tiloissa. Minä olen töissä pitkää päivää, olet lähtevät kotiin alkuiltapäivästä. Koulu on aivan hiljainen kahden jälkeen lukuunottamatta meidän eskarien luokkia. Ennen pyhiä ja lomia koulupäivät loppuvat jo puoliltapäivin, jotta olet pääsevät ajoissa kotiin. Kyllä niistä puhutaan opehuoneessa. Meillä lomat normaalit kuntatyöntekijän lomat, meiltä voi leikata lomia ilman palkan nousua, eli teemme enemmän töitä samalla palkalla. Miksi luokanopettajille pitäisi maksaa lisää jos lomat lyhenevät? Minä tienaan urani huipulla 2500 euroa kuussa. Eli aika paljon vähemmän kuin luokanopettajat. Ja väitän myös tekeväni raskasta ja tärkeää työtä.
No ehkä se on nämä lyhyet päivät ja lomat. Kyllä kaikki kaverini (paitsi opettajat) aina avoimesti kadehtivat lomiani, itse yrittäessään raivokkaasti sovittaa omien lasten lomia ja omia riittämättömiä lomiaan.. Minä olen aina vapaalla kun lapsenikin ovat. Aina.
Onhan se kadehdittavaa.
Ope
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:12"]
Ei se ole kateutta, se on vihaa. Niin moni on joutunut opettajien väärin käyttämän vallan kohteeksi.
[/quote]
no joo, itseäni käytti musaope seksuaalisesti hyväksi kun olin varhaisnuori. Jäi kiinni muistakin hyväksikäytöistä.
Opettajilla ON ylipitkät lomat, peräti 3,5 kk vuodessa. On totta, että jos muilta leikataan tulisi reiluuden nimissä leikata myös opettajilta. Sitä ei kuitenkaan tule tapahtumaan koska Sipilän vaimo, poika ja miniä ja puolet suvusta ovat opettajia, on opettajien puolella.
[/quote]
Kyllähän opettajilta vähennetään tunteja eli tavallaan leikataan heiltäkin. Palkka putoaa.
[/quote]
Vähemmällä työllä vähemmän palkkaa. Muilla työ lisääntyy ja maksetaan vähemmän palkkaa.
[/quote]
Nyt taas huomaa, ettet ole opettaja. Se tuntivähennys tarkoittaa isompia ryhmäkokoja ja yleensä sitä, ettei ole jakotunteja. Sähän et siitä lasten kannalta välitä, kun oot vaan onnellinen siitä, että opettajilta leikataan. Joku sanoi viisaasti, että opettajien edunvalvonta on samalla oppilaiden edunvalvontaa.
[/quote]
Öö, missä sanoin, että olen onnellinen, kun opettajilta leikataan.
Tosiasia on silti se, että vähemmän työaikaa ja vähemmän palkkaa. Muilta leikataan lomapäiviä ja pidennetään työpäivää ja palkkaa leikataan.
Niin ja hekin pitävät sinun omaisistasi ja sinusta joskus huolen. Heitänkö minäkin, että sinähän sitä haluat, vai......
Ps. Minulla ei ole lapsia, mutta silti veroistani maksetaan sinun palkkasi
[/quote]
tota noin, ne isot ryhmät ja resurssien puute lisäävät työmäärää enemmän kuin ne muutama tunti työajan vähennystä helpottavat... kaikkea ei voi laskea vaan tunneissa.
Ja itse totesit yllä (vai oliko se sinun viestisi), että opettajilta pitäisi leikata reiluuden nimissä. Tässähän todettiin, että opettajiltakin on leikattu palkkaa, joten luulisi sinun olevan tyytyväinen.
Moni myös täällä suu vaahdossa haluaa opettajille leikkauksi ym. tajuamatta, että se tarkoittaa samalla leikkauksia lapsille
Kiitos palkastani! ;)
[/quote]
Missä olen edelleen kirjoittanut, että opettajilta pitää leikata. Todennut vain, että työelämän säännöt ovat sellaisia, että jos teet 5 tuntia töitä edellisen 8 tunnin sijasta, saat 5.ltä tunnilta palkan. Vaikka tekisit 5 tuntia kovemmin töitä, kuin ennen kahdeksassa tunnissa, niin palkka on pienempi.
Siksi ihmettelen vain tätä käsitystä, että jos työaikaa vähennetään, opettajat tuntuvat haluavan, että palkka pysyy edelleen samana, kuin ennen, koska opetusryhmät ovat isompia. Muillakin aloilla työmäärä lisääntyy koko ajan ja silti palkkaa ei tule enempää. Potkut korkeintaan, jos koko ajan valittaa.
En ole leikkaamassa keneltäkään. Mutta en voi silti ymmärtää, että jos tunnit vähennetään viikossa 25.stä 21.n, opettajat ovat silti sitä mieltä, että pitäisi saada 25 tunnin mukaan palkka, kun opetusryhmä on vaikeampi tai isompi.
Minkään kunnan talous ei kestä sitä, että maksetaan tunneista, joita ei tehdä töitä. Yksinkertaista.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:45"]
Ei se ole kateutta, se on vihaa. Niin moni on joutunut opettajien väärin käyttämän vallan kohteeksi.
[/quote]
no joo, itseäni käytti musaope seksuaalisesti hyväksi kun olin varhaisnuori. Jäi kiinni muistakin hyväksikäytöistä.
Opettajilla ON ylipitkät lomat, peräti 3,5 kk vuodessa. On totta, että jos muilta leikataan tulisi reiluuden nimissä leikata myös opettajilta. Sitä ei kuitenkaan tule tapahtumaan koska Sipilän vaimo, poika ja miniä ja puolet suvusta ovat opettajia, on opettajien puolella.
[/quote]
Kyllähän opettajilta vähennetään tunteja eli tavallaan leikataan heiltäkin. Palkka putoaa.
[/quote]
Vähemmällä työllä vähemmän palkkaa. Muilla työ lisääntyy ja maksetaan vähemmän palkkaa.
[/quote]
Nyt taas huomaa, ettet ole opettaja. Se tuntivähennys tarkoittaa isompia ryhmäkokoja ja yleensä sitä, ettei ole jakotunteja. Sähän et siitä lasten kannalta välitä, kun oot vaan onnellinen siitä, että opettajilta leikataan. Joku sanoi viisaasti, että opettajien edunvalvonta on samalla oppilaiden edunvalvontaa.
[/quote]
Tosiasia on silti se, että vähemmän työaikaa ja vähemmän palkkaa. Muilta leikataan lomapäiviä ja pidennetään työpäivää ja palkkaa leikataan.
Niin ja hekin pitävät sinun omaisistasi ja sinusta joskus huolen. Heitänkö minäkin, että sinähän sitä haluat, vai......
[/quote]
tota noin, ne isot ryhmät ja resurssien puute lisäävät työmäärää enemmän kuin ne muutama tunti työajan vähennystä helpottavat... kaikkea ei voi laskea vaan tunneissa.
Ja itse totesit yllä (vai oliko se sinun viestisi), että opettajilta pitäisi leikata reiluuden nimissä. Tässähän todettiin, että opettajiltakin on leikattu palkkaa, joten luulisi sinun olevan tyytyväinen.
Moni myös täällä suu vaahdossa haluaa opettajille leikkauksi ym. tajuamatta, että se tarkoittaa samalla leikkauksia lapsille
Kiitos palkastani! ;)
[/quote]
Missä olen edelleen kirjoittanut, että opettajilta pitää leikata. Todennut vain, että työelämän säännöt ovat sellaisia, että jos teet 5 tuntia töitä edellisen 8 tunnin sijasta, saat 5.ltä tunnilta palkan. Vaikka tekisit 5 tuntia kovemmin töitä, kuin ennen kahdeksassa tunnissa, niin palkka on pienempi.
Siksi ihmettelen vain tätä käsitystä, että jos työaikaa vähennetään, opettajat tuntuvat haluavan, että palkka pysyy edelleen samana, kuin ennen, koska opetusryhmät ovat isompia. Muillakin aloilla työmäärä lisääntyy koko ajan ja silti palkkaa ei tule enempää. Potkut korkeintaan, jos koko ajan valittaa.
En ole leikkaamassa keneltäkään. Mutta en voi silti ymmärtää, että jos tunnit vähennetään viikossa 25.stä 21.n, opettajat ovat silti sitä mieltä, että pitäisi saada 25 tunnin mukaan palkka, kun opetusryhmä on vaikeampi tai isompi.
Minkään kunnan talous ei kestä sitä, että maksetaan tunneista, joita ei tehdä töitä. Yksinkertaista.
[/quote]
Ymmärrätkö, mitä ryhmien kasvaminen tarkoittaa työmäärälle? Esimerkiksi korjattavia tehtäviä tulee enemmän, kun oppilaitakin on enemmän.
Varmaan sieltä samasta kuin hillitön kateus kaikkia maanviljelijöitä kohtaan? Hi
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lomapäivien leikkaaminen koskisi myös niitä opettajia, joilla tällä hetkellä on kertynyt se 38 päivää lomia. Lisäksi nyt suunnitelluista leikkauksista opettajia koskee myös sairausloman palkan alentaminen sekä loppiaisen ja helatorstain muuttaminen palkattomaksi vapaapäiväksi. Miksi opettajilta pitäisi tämän lisäksi leikata vielä enemmän kuin muilta virkamiehiltä?
Kyllä ne maikat tekee oikeesti töitä. Ja sielläkin käy moni polttamassa itsensä loppuun. On siinä haastetta. Intensiivistä työtä. niill on tavoitteita, ja resurssit on välillä jees ja välillä ei yhtään jees.