Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisko joku MIES neuvoa...

Vierailija
20.09.2015 |

Tai pohtia kanssani miksi mieheni ei puhu. Olemme aloittaneet pariterapian minun aloitteesta ja yritetty siellä purkaa kommunikointiongelmaa. Mikään ei ole muuttunut. Suhde on ollut kriisissä pari vuotta ainakin ja siitä puoli viimeistä vuotta pahassa kriisissä. Olen avannut keskusteluja myös varovasti, suullisesti tai viesteillä, mutta en saa koskaan vastauksia. Tuntuu että olen kaikkeni yrittänyt ja olen todella ahdistunut elämään suhteessa jossa ei ole vuorovaikutusta. Erosta yritän puhua myös, koska näin tämä liitto ei jatku.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni kävimme aikoinaan juttelemassa perheasiainneuvottelukeskuksessa. Sattumalta meille osunut terapeutti oli mies. Se oli kyllä onnenpotku mieheni kannalta.

Vierailija
2/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:56"]

Jotkut miehet ei pysty avautumaan. En valitettavasti usko, että sitä voi muuttaa.

[/quote]

Ei saatu näyttöä myöskään ap:n kyvyistä avautua. Hän kysyi miehiltä neuvoa. Vastakysymyksiin hän ei vastannut, koska ei nähnyt sitä tarpeellisena,  Tähän nakkasi heiton että  "onko miesten neuvo vaikeneminen" ja  paukautti oven kiinni ja lähti.

Se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisen miehen kanssa sitten edes pystyy aloittamaan parisuhteen saati päätyä avioliittoon...? Sinun olisi pitänyt ajatella kauaskantoisemmin, jos sisäänpäinkääntynys mies ei sitten kelpaakaan.

Vierailija
4/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien miesten on hankala vastata kysymykseen "Mitä mieltä sinä olet?". Miehien on hankala vastata kun he eivät tiedä mitä asiaa ajat takaa. Sinuna yrittäisin kysyä yksittäisiä kysymyksiä joihin on helppo vastata yksinkertaisesti. Minun mieheni on ainakin helpompi vastata yksittäiseen kysymykseen ja jos siltä tuntuu hän saattaa alkaa perustelemaan vastaustaan.

Toisaalta en tiedä luonteistanne enkä parisuhteestanne mitään en voi sanoa mitään varmaksi ja nämä ovat vain veikkauksia.

Voi myös olla että mies ei halua puhua koska pelkää että suutut tai hänen mielipiteensä tuhoaisi entisestään parisuhdetta ja hänhän ei halunnut erota niin miehesi ehkä pelkää että tilanteen purkaminen ja draama saattaisi johtaa eroon. Tai sitten hän pelkää että asiat mitkä hän sanoo saa parisuhteen loppumaan.

Vierailija
5/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:11"]

Puhutaanko tästä parisuhteesta? Mitä toi tarkoittaa?

Miehet ei jauha, ne ratkaisee. Naiset jauhaa. Kysy selkeitä kysymyksiä, ehdota selkeitä ratkaisuja. Vaikka olen itse nainen, minäkään ennjaksa näitä "pari sanaa meidän suhteesta" -lässytyksiä.

teepä itsellesi lista

1. Mikä mättää

2. Miten korjaisit asian

Sitten selkeä ehdotus miehellesi. Lopeta jauhaminen.

[/quote]Täsmälleen näin. Jos sinulla ap on ongelmia, niin ne eivät ratkea ikinä jos sinulla ei ole selkeätä kuvaa mitä haluat mielessäsi ja jos puhut miehelle kuin idiootille. Sahaat vain omaa oksaasi lässyttämällä ja ottamalla miehen ongelmat esille joka ikisessä keskustelussa niin kuin itse olisit täydellinen.

Et ole tänne osannut kirjoittaa yhden yhtä asiaa missä mielestäsi on vikaa, miten pystyt silloin puhumaan miehelle? Kirjoita asiat allekkain paperille ja alle ehdotuksesi ratkaisuksi ja mietit se niin, että sinä et ole mikään asian voittaja, vaan ratkaisu on reilu. Ja jos/kun asia on puhuttu, niin lopetat siitä vatvomisen. Teidän asiat eivät kuulu myös kaikille ystävillesi ja vastaan tulijoille. Yritä joskus olla tyytyväinenkin ainaisten epäkohtien etsimisen sijaan.

Vierailija
6/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai täällä palstalla tarvitse avautua, vaikka aloittaa keskustelun? Täällä hyökätään heti ja tehdään oletuksia. Kevyttä ja neutraalia ajatustenvaihtoa on turha odottaa.

Vierailija
7/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on mielestäni kaiken kaikkiaan kovempi tahto kuin miehellä. Mies voi olla onnellinen vaikka kaikki ei olisikaan täydellistä jos saa jotain pieniä omia juttujaan periksi. Nainen haluaa täydellisyyttä, johon mies ei pysty tai ei ainakaan halua sen jälkeen kun se halu tuodaan vaatimuksena esiin. Se on sit miehestä kiinni pystyykö luovimaan tässä ristiaallokossa. Jotkut ei pysty jotkut ei halua jotkut ei tajua, ne jotka tajuaa ja haluaa ovat kullanarvoisia. Harvat naiset ymmärtävät sen.

Vierailija
8/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! No ei vaan esim. miehelle voisi olla helpompaa kirjoittaa kirje sulle. Voisitte olla kirjeenvaihdossa :) Kiinnostaisi kyllä tietää mikä on ongelma. Olisi helpompi antaa miehen näkökulma asiaan.

Vierailija
9/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:50"]

Tai pohtia kanssani miksi mieheni ei puhu. Olemme aloittaneet pariterapian minun aloitteesta ja yritetty siellä purkaa kommunikointiongelmaa. Mikään ei ole muuttunut. Suhde on ollut kriisissä pari vuotta ainakin ja siitä puoli viimeistä vuotta pahassa kriisissä. Olen avannut keskusteluja myös varovasti, suullisesti tai viesteillä, mutta en saa koskaan vastauksia. Tuntuu että olen kaikkeni yrittänyt ja olen todella ahdistunut elämään suhteessa jossa ei ole vuorovaikutusta. Erosta yritän puhua myös, koska näin tämä liitto ei jatku.

[/quote]

Miehen mielestä mitään kriisiä ei ole olemassakaan, joten vika on sinussa.

Vierailija
10/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt että kirjoittaa mulle. Se on kuulemma vielä vaikeampaa kuin puhuminen. Ehkä ongelma on se ettei osaa kerta kaikkiaan puhua tunteista. Olisi tyytyväinen näin. Mä en vaadi täydellisyyttä mutta jokin yhteys voisi olla puolisoon. Ei kai se ole liikaa vaadittu. En "vatvo" näitä todellakaan usein paitsi nyt kun vuotovaikutusongelma tuntuu tulevan vastaan arkipäivän elämässä. Silloin se on ongelma mikä pitäisi selvittää. Onhan yksi ratkaisu ero mutta siitä tosiaan olisi kiva jutella. En halusisi tehdä omia päätöksiä ilman että tiedän mitä toinen haluaa...

Vierailija
11/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi että kullä mieskin sanoo että on tyytymätön ja paha kriisi on...

Vierailija
12/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta tätä on enempää kommentoida. Tarvittaisiin se mieskin tänne antamaan näkökantansa. Itse taas miehenä puhun aika suoraan asioista. Olen luonnostaan sellainen etten kaunistele asioita. Pyrin katsomaan myös peilistä itseäni. Elämänkoulussahan tässä kaikki ollaan.

Vierailija
13/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:17"]

Totta puhuen en tuntenut miestä pitkään ennen avioliittoa, joten olen tehnyt todennäköisesti väärän valinnan. Aina voi ottaa eron. Haluaisin vain puhua siitäkin miehen kanssa, jotta ero olisi sopuisa.

[/quote]

Väen vängällä haluat täälläkin puhua mutta et sano mitään.  Kerro teidän ammattinne, aamurutiinit, päivärutiinit, illan sujuminen yhtgeiset ja erilliset. harrastukset, käykö teillä vieraita, minkälaisessa ympäristössä asutte, käyttekö ulkomailla, kuinka usein naitte jne. jne.

Vaikutat trollilta.

t. terapeutti

Vierailija
14/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän keskustelun tähän, koska en aio täällä kertoa yksityiskohtaisia asioita elämästäni, ammatteja, kaupunkia ym. käymme terapiassa puhumassa tästä. Halusin vain kuulla mahdollista vertaistukea. Tämä riittää tällä kertaa ja kuten sanoin, kokonaiskuvaa ei saa ilman miehen mielipidettä emmekä todellakaan ruodi elämäämme jossain palstalla. Eri asia pyytää kommentteja tai vinkkejä. En täältä usko ratkaisua löytävän vaan se on suhteessa olevien keskinäinen asia selvittää.

Vierailija
15/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiyos kaikille asiallisesti kommentoineille. Jotain uusia näkökulmia sain mutta asiahan ei täällä oikeasti ratkea.

Vierailija
16/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:04"]

Päätän keskustelun tähän, koska en aio täällä kertoa yksityiskohtaisia asioita elämästäni, ammatteja, kaupunkia ym. käymme terapiassa puhumassa tästä. Halusin vain kuulla mahdollista vertaistukea. Tämä riittää tällä kertaa ja kuten sanoin, kokonaiskuvaa ei saa ilman miehen mielipidettä emmekä todellakaan ruodi elämäämme jossain palstalla. Eri asia pyytää kommentteja tai vinkkejä. En täältä usko ratkaisua löytävän vaan se on suhteessa olevien keskinäinen asia selvittää.

[/quote]

Sinä päätät keskustelun, toimitko miehesi kanssa samoin? Et sinä voi päättää tätä keskustelua, se jatkaa täällä omaa rataansa, halusit tai et. Olisko sun aika mennä itseesi ja kysyä mitä tein väärin?

T: mies

Vierailija
17/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:04"]

[/quote]

Sinä päätät keskustelun, toimitko miehesi kanssa samoin? Et sinä voi päättää tätä keskustelua, se jatkaa täällä omaa rataansa, halusit tai et. Olisko sun aika mennä itseesi ja kysyä mitä tein väärin?

T: mies

[/quote]Samaa mietin minäkin. Vaikuttaa siltä, että olet aika päättäväinen nainen ja mies ei oikein tiedä miten kanssasi toimisi kun saatat vetää kaikesta ihan omia johtopäätöksiä. Ja kun et saa mitä haluat silloin kun haluat, niin lähdet tilanteesta pois, pakenet. Mies on varmasti kanssasi ihan ymmällään ja ei oikein uskalla tehdä mitään ettet sinä tekisi mitään odottamatonta. Mies ei tunne sinua ja sinä et tunne miestä. Ehkä liiallisella kyselyllä ja vanhojen asioiden esiin nostamisella uudestaan ja uudestaan saat nyt todellista hallaa aikaan. Miehesi ei ole sinä ja et voi olettaa hänen toimivan samalla tavoin.

Onko teidän asia oikeasti niin iso, että et pysty elämään sitä selvittämättä? Onko asia/asiat pakko repiä auki ja tutkia niitä joka kulmasta, että olosi helpottuu? Oletko nyt jumissa itsesi kanssa ennemmin kuin kyseessä olevan asian kanssa? Mietipä näitä ja tutkaile omia ajatuksiani toisten kannalta jos osaat. Yritä päästä yli turhista sinun omista ajatuksistasi jos ne eivät ole enää ajankohtaisia. Älä syyllistä muita.

Vierailija
18/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon pitäisi puhua?

Vierailija
19/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole määrästä vaan siitä että jokin asia selvitetään.

Vierailija
20/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet ei pysty avautumaan. En valitettavasti usko, että sitä voi muuttaa.