Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sopina rangaistus RATTIJUOPOILLE

Vierailija
20.09.2015 |

Aiheuttavat turhia kuolemia vuosittain liikenteessä

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin mahdollinen!
Rattijuopon ex

Vierailija
2/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan auton menetystä valtiolle törkytapauksissa. Poikkeuksetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukalon katkaisu ois mun mielestä hyvä rangaistus. Muistas lopun ikäänsä nii kuin hakvaantunut tai muuten vammautunut

Vierailija
4/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:34"]Itse kannatan auton menetystä valtiolle törkytapauksissa. Poikkeuksetta.
[/quote]

Tämä! "Mutta jos se on jonkun toisen auto?" "Ei kiinnosta, auto valtiolle!"

Vierailija
5/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:34"]Itse kannatan auton menetystä valtiolle törkytapauksissa. Poikkeuksetta.
[/quote]

Tämä! "Mutta jos se on jonkun toisen auto?" "Ei kiinnosta, auto valtiolle!"
[/quote]

Ja jos jonkun muun auto, niin omistaja voi oikeusteitse hakea rattijuopolta korvauksia ellei sitten itse luovuttanut autoa juopuneelle.

Vierailija
6/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köytetään tuoliin kiinni ja laitetaan ikkunan eteen josta näkee ulos. Ikkuna on oikeasti tv ja hetken päästä joku rekka alkaa tulemaan kovaa vauhtia kohti ikkunaa jonka takana rattijuoppo on. Rekka kuitenkin viime hetkellä saa pysäytettyä ennen "törmäystä" ikkunaan. Jos rattijuoppo saa sydänpysähdyksen, häntä ei elvytetä. Jos ei kuole, suorittaa yhdyskuntapalvelua ja menettää ajolupansa vähintään viideksi vuodeksi, jonka jälkeen rattijuoppo voi hakea autokouluun. Jos rattijuoppo aiheuttaa onnettomuuden, menettää ajoluvan kymmeneksi vuodeksi, jos joku kuolee tai vammautuu, menettää ajolupansa kokonaan ja istuu useamman vuoden vankilassa. Kaikille kuitenkin tuo ikkunajuttu.

Perheettömän rattijuopon auto lunastetaan valtiolle, perheellisen, jos ei ole muilla ajokorttia, auto myydään ja rahat laitetaan perheen käyttöön niin, että rahoja vahditaan. Vaihtoehtoisesti niistä rahoista kustannetaan taksikyydit tai julkisen liikenteen käyttö mitä muu perhe tarvitsee kun ennen rattijuopumuksesta kiinni jäänyt on kuskannut.

Niille jotka uusivat rattijuopumustaan, häpeäpaaluun torille 365 päivää 9.00-18.00 oli millainen keli tahaansa. Mahdollisia terveyshaittoja ei korvata. Lasten juhlapäivät saa siirtää häpeäpaalurangaistusta päivällä aina eteenpäin, kunhan 365 päivää tulee lopulta täyteen. Sikäli kun lapset haluavat myöntää olevansa sukua häpeäpaalussa olevalle.

t: rattijuoppoja syvästi vihaava

Vierailija
7/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata verenhimoista kostomentaliteettia.

Vierailija
8/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mulla riitti ainakin kortin menetys ja sakot opetukseksi. Tajusin miten idiootti ja itsekäs olin kun lähdin ajamaan vaikka olin ottanut alkoholia.

Nykyään en aja vaikka olisin juonut yhden ja siinäkin vaiheessa odotan vähintäänkin tunnin että edes harkitsen ajavani.

Useimmat jotka ajavat ratin oppivat kerrasta, mutta sitten on niitä muutamia jotka ovat ns taparattijuoppoja.

T. Rattijuopumuksesta kärähtänyt.

Vierailija
9/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:57"]Jaa-a, mulla riitti ainakin kortin menetys ja sakot opetukseksi. Tajusin miten idiootti ja itsekäs olin kun lähdin ajamaan vaikka olin ottanut alkoholia.

Nykyään en aja vaikka olisin juonut yhden ja siinäkin vaiheessa odotan vähintäänkin tunnin että edes harkitsen ajavani.

Useimmat jotka ajavat ratin oppivat kerrasta, mutta sitten on niitä muutamia jotka ovat ns taparattijuoppoja.

T. Rattijuopumuksesta kärähtänyt.

[/quote]

Asiapuhetta, mutta mielestäni jos se eka kertakaan on törkyratti niin kovimman mahdollisen kautta. Joillain voi käydä "aamuvahinko" jolloin kannatan nykyistä käytäntöä, mutta törkyä ei saa vahingossa aikaan, se on aina tahallista piittaamattomuutta.

Vierailija
10/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattijuopolle linnaa. Se on joka kerta murhan yritys, kun kännissä ottaa niinkin suuren tappovehkeen alleen.

Vierailija
11/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama rangaistus kuin ylinopeutta ajaville on paras. Molemmat osoittavat törkeää piittaamattomuuttam

Vierailija
12/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:34"]Itse kannatan auton menetystä valtiolle törkytapauksissa. Poikkeuksetta.
[/quote]
Kuvitteletteko, että juoppoja kiinnosta kenen auto, mikä auto... heillä vaan on ajatus pakko päästä autolla, ihan sama kenen kunhan on kännissä ja mikä tahansa auto käy.

Vierailija
13/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:04"]Sama rangaistus kuin ylinopeutta ajaville on paras. Molemmat osoittavat törkeää piittaamattomuuttam
[/quote]

Eli 110 km/h kesällä tyhjällä motarilla on yhtä iso rike kuin promillen kännissä ajelu?

Itse olen eri mieltä.

Vierailija
14/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:57"]En kannata verenhimoista kostomentaliteettia.
[/quote]
Rangaistus pitää olla kova. Ajattele rattijuopon takia lapsen menettäneitä

Vierailija
15/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:34"]Itse kannatan auton menetystä valtiolle törkytapauksissa. Poikkeuksetta.
[/quote]
Kuvitteletteko, että juoppoja kiinnosta kenen auto, mikä auto... heillä vaan on ajatus pakko päästä autolla, ihan sama kenen kunhan on kännissä ja mikä tahansa auto käy.
[/quote]

Ja lainaisitko autoa Jaskalle jolle viina maistuu jopa riskinä on että menetät auton? Minä en lainaisi kenellekään jos tuollainen sääntö olisi. Voisi Jaskan olla vaikea saada auto alle ja vähän ajan päästä kukaan ei lainaisi eikä Jaska pääsisi ajamaan kännissä.

Vierailija
16/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:34"]Itse kannatan auton menetystä valtiolle törkytapauksissa. Poikkeuksetta.
[/quote]
[/quote]

Tilastoja tutkimatta uskon että huomattavan suuri osa rateista ajetaan sillä omalla autolla tai kännikuskina omistajan istuessa vieressä.

Vierailija
17/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:34"]

[/quote]

Entäs miten niiden rangaistus, jotka eivät ole aiheuttaneet pelkästään abstraktia vaaraa liikenteessä?

Tarkoitan siis henkilöitä, jotka ovat kolaroineet autolla, ehkäpä täysin selvinpäin.

Jos kolari on tapahtunut, tilannenopeus, taidot tai liikennekelpoisuus muuten on ollut huonoa. Eikö heiltäkin pitäisi saada auto pois, ja senhän saa parhaiten pois toistaitoisilta uhkaamalla heitä peukalonkatkaisulla ja auton menettämisellä kolaritapauksissa valtiolle.

Vahinkoja toki tapahtuu, mutta sellaiset vahingot, joissa toisten henki on alttiina, pitäisi minimoida, eikä varsinkaan antaa sellaisen vahingon tehneille enää ikinä mahdollisuutta toistaa vahinkoansa.

Vierailija
18/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:34"]

[/quote]

Vahinkoja toki tapahtuu, mutta sellaiset vahingot, joissa toisten henki on alttiina, pitäisi minimoida, eikä varsinkaan antaa sellaisen vahingon tehneille enää ikinä mahdollisuutta toistaa vahinkoansa.
[/quote]

Vahinko on vahinko, mutta jos joku väittää ajaneensa autoa vahingossa 1,2 promillen kännissä niin saa minulta halveksuvan naurun.

Vierailija
19/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkolukko pakolliseksi ja jos jäät kiinni sen kiertämisestä, kortti pois loppuelämäksi ja jos jäät kiinni sen jälkeen autolla ajamisesta, linnaan istumaan.

Vierailija
20/23 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:33"]Kovin mahdollinen!
Rattijuopon ex
[/quote]
Kyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän